Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Renault nie używał oznaczeń cyfrowych więc nie było ciężarówki Renault Type 6.

To jest Renault MH . Używano też pełniejszych nazw Renault Six-Roues Type MH lub Renault Type MH chassis 10 CV a six rues.

Edytowane przez Witek Cisłak
Napisano

Jakie six ? Dix !  Przecież widać, że kół jest dziesięć.

Przepraszam, musiałem. Tak mi zostało po lekturze zeszytu w serii z modelami odnośnie niemieckiej pancerki 231(6 - Rad), że niby powinno być (10 - Rad) z uwagi na podwójne (bliźniacze) koła na tylnych osiach. ?‍♂️

 

Napisano (edytowane)

Z zapasowymi nawet Quatorze. Chociaż w tym wypadku może nie, ale gdyby były zamocowane niżej.

SM0_1-P-2955-21.jpg

Edytowane przez ptasznik
Napisano (edytowane)

Nie spotkałem się z innym oznaczeniem u Renaulta, wszystkie są oznaczane jako MH. Polscy autorzy twierdzą że zakupiliśmy ulepszone podwozia MH2. Wszystkie były dwunastokołowcami ( to pozostałości po transsaharyjskich wyprawach). Chyba jednak z kierowaniem było niełatwo bo są zdjęcia pojazdów ze zdemontowanymi zewnętrznymi oponami ( felgi pozostały tak jak pierwotnie - oczywiście tylko przednia oś), a później już tylko z pojedynczymi kołami na przedniej osi.

Edytowane przez Witek Cisłak
Napisano (edytowane)

Sumarycznie 12.

Układ 12 x 8 ?

Gdyby komuś przyszło do głowy zamontować koła po trzy to mamy osiemnastokoowiec, 18 x 12 ?

Ten z przyczynkowego zdjęcia to 10 x 8 ?

Renault 10 CV HM występował też z kołami pojedynczymi.

21 godzin temu, Witek Cisłak napisał:

Six-Roues

czyli sześć kół (układ napędowy 6 x 4), a to czy jedynaki, bliźniaki czy trojaczki nie ma tu żadnego znaczenia.?

Edytowane przez ptasznik
Napisano (edytowane)
18 godzin temu, ptasznik napisał:

czyli sześć kół (układ napędowy 6 x 4), a to czy jedynaki, bliźniaki czy trojaczki nie ma tu żadnego znaczenia.

 

18 godzin temu, ptasznik napisał:

Renault 10 CV HM występował też z kołami pojedynczymi.

No to wiesz lepiej niż Renault który w swoim katalogu dla typu MH podaje montaż bliźniaczych kół na wszystkich osiach:

Les roues sont  montees avec pneumatiques 775 x 145 du type 'Confort' jumelees a l'avant et a arriere. Le montage de ces roues differe un peu de montage courant des jumelees.

Czyli : Koła są wyposażone w opony o wymiarach 775 x 145 typu „Confort” podwójne z przodu iz tyłu. Montaż tych kół różni się nieco od zwykłego montażu bliźniaka.

18 godzin temu, ptasznik napisał:

Sumarycznie 12.

Układ 12 x 8 ?

Gdyby komuś przyszło do głowy zamontować koła po trzy to mamy osiemnastokoowiec, 18 x 12 ?

Ten z przyczynkowego zdjęcia to 10 x 8 ?

Renault 10 CV HM występował też z kołami pojedynczymi.

A jednak Renault na swojej stronie podaje  w opisie Type MH:

Dans l'automobile, Citroën lance ses autochenilles en 1922 et l’année suivante, Renault met au point ses « six-roues ». En fait 12, puisqu’elles sont jumelées de façon à mieux « porter » sur le sable.

Czyli w moim pewnie niedoskonałym tłumaczeniu:

W przemyśle samochodowym Citroën wypuścił swoje półgąsienicowe w 1922 roku, a rok później Renault opracował swoje „sześć kół”. W rzeczywistości 12, ponieważ są one sparowane tak, aby lepiej „nosić” na piasku.

Pozdrawiam

Witek

Edytowane przez Witek Cisłak
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Witek Cisłak napisał:
21 godzin temu, ptasznik napisał:

Renault 10 CV HM występował też z kołami pojedynczymi.

No to wiesz lepiej niż Renault

Takie coś znalazłem. Przeprasza za ''śmiecenie''.

78103b70.jpg

Edytowane przez ptasznik
Napisano
3 godziny temu, Witek Cisłak napisał:

rok później Renault opracował swoje „sześć kół”. W rzeczywistości 12, ponieważ

To jakaś krasomówcza nowomowa. Mam na myśli oryginał.

Normalnym językiem powinno być sześć kół w układzie bliźniaczym/podwójnym, a nie jakieś w rzeczywistości ponieważ.

W kwestiach technicznych powinien zostać język techniczny.

Napisano (edytowane)
W dniu 28.03.2021 o 21:36, Catadero napisał:

Renault Type 6 połowa lat dwudziestych.

A nie Renault MH2?

Przepraszam, umknęły mi odpowiedzi przedmówców na kolejnej stronie.

Edytowane przez SnaQ
Gapiostwo
Napisano

akurat  w wątku o  nieznanym albumie z Dęblina jest zdjęcie  takiej Renówki :
125512_34.jpg
Od siebie dodam tylko że  o ile dobrze pamiętam to skrzynia  była naszym wyrobem dostosowanym  specjalnie dla lotnictwa do przewożenia silników Lorraine

  • 2 weeks later...
Napisano
W dniu 30.03.2021 o 18:15, ptasznik napisał:

Takie coś znalazłem. Przeprasza za ''śmiecenie''.

Tylko to jest model zaproponowany przez Renault na "concours militaire saharien" , w 1931 roku można go było obejrzeć na Wystawie Kolonialnej w Paryżu. Jest to pojazd na innym podwoziu ( Vivasix lub Vivastella)  z innym silnikiem (6 cylindrowy  15 CV) z chłodnicą przeniesioną przed silnik. Nie ma to nic wspólnego z Renaultem MH  o którym dyskutujemy. Podczas  Wystawy Kolonialnej opisywano go "break colonial  15CV six roues"

 

W dniu 30.03.2021 o 18:47, ptasznik napisał:

To jakaś krasomówcza nowomowa. Mam na myśli oryginał.

Normalnym językiem powinno być sześć kół w układzie bliźniaczym/podwójnym, a nie jakieś w rzeczywistości ponieważ.

W kwestiach technicznych powinien zostać język techniczny.

W kwestiach technicznych - koło bliźniacze to zespół dwóch kół pojedynczych.

A aby rozwiać twoje wątpliwości : samochód z trzema osiami z których dwie są napędzane zawsze jest w układzie 6X4 bez względu ile kół jest na osi ( np. w układzie 2-2-2,  2-4-2,  2-4-4 czy tak jak w Renault MH 4-4-4)

Z mojej strony to jest koniec dyskusji na ten temat.

Pozdrowienia

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie