Skocz do zawartości

Samochody ciężarowe w Wojsku Polskim - część 2


Rekomendowane odpowiedzi

Jakie six ? Dix !  Przecież widać, że kół jest dziesięć.

Przepraszam, musiałem. Tak mi zostało po lekturze zeszytu w serii z modelami odnośnie niemieckiej pancerki 231(6 - Rad), że niby powinno być (10 - Rad) z uwagi na podwójne (bliźniacze) koła na tylnych osiach. ?‍♂️

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się z innym oznaczeniem u Renaulta, wszystkie są oznaczane jako MH. Polscy autorzy twierdzą że zakupiliśmy ulepszone podwozia MH2. Wszystkie były dwunastokołowcami ( to pozostałości po transsaharyjskich wyprawach). Chyba jednak z kierowaniem było niełatwo bo są zdjęcia pojazdów ze zdemontowanymi zewnętrznymi oponami ( felgi pozostały tak jak pierwotnie - oczywiście tylko przednia oś), a później już tylko z pojedynczymi kołami na przedniej osi.

Edytowane przez Witek Cisłak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sumarycznie 12.

Układ 12 x 8 ?

Gdyby komuś przyszło do głowy zamontować koła po trzy to mamy osiemnastokoowiec, 18 x 12 ?

Ten z przyczynkowego zdjęcia to 10 x 8 ?

Renault 10 CV HM występował też z kołami pojedynczymi.

21 godzin temu, Witek Cisłak napisał:

Six-Roues

czyli sześć kół (układ napędowy 6 x 4), a to czy jedynaki, bliźniaki czy trojaczki nie ma tu żadnego znaczenia.?

Edytowane przez ptasznik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ptasznik napisał:

czyli sześć kół (układ napędowy 6 x 4), a to czy jedynaki, bliźniaki czy trojaczki nie ma tu żadnego znaczenia.

 

18 godzin temu, ptasznik napisał:

Renault 10 CV HM występował też z kołami pojedynczymi.

No to wiesz lepiej niż Renault który w swoim katalogu dla typu MH podaje montaż bliźniaczych kół na wszystkich osiach:

Les roues sont  montees avec pneumatiques 775 x 145 du type 'Confort' jumelees a l'avant et a arriere. Le montage de ces roues differe un peu de montage courant des jumelees.

Czyli : Koła są wyposażone w opony o wymiarach 775 x 145 typu „Confort” podwójne z przodu iz tyłu. Montaż tych kół różni się nieco od zwykłego montażu bliźniaka.

18 godzin temu, ptasznik napisał:

Sumarycznie 12.

Układ 12 x 8 ?

Gdyby komuś przyszło do głowy zamontować koła po trzy to mamy osiemnastokoowiec, 18 x 12 ?

Ten z przyczynkowego zdjęcia to 10 x 8 ?

Renault 10 CV HM występował też z kołami pojedynczymi.

A jednak Renault na swojej stronie podaje  w opisie Type MH:

Dans l'automobile, Citroën lance ses autochenilles en 1922 et l’année suivante, Renault met au point ses « six-roues ». En fait 12, puisqu’elles sont jumelées de façon à mieux « porter » sur le sable.

Czyli w moim pewnie niedoskonałym tłumaczeniu:

W przemyśle samochodowym Citroën wypuścił swoje półgąsienicowe w 1922 roku, a rok później Renault opracował swoje „sześć kół”. W rzeczywistości 12, ponieważ są one sparowane tak, aby lepiej „nosić” na piasku.

Pozdrawiam

Witek

Edytowane przez Witek Cisłak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Witek Cisłak napisał:
21 godzin temu, ptasznik napisał:

Renault 10 CV HM występował też z kołami pojedynczymi.

No to wiesz lepiej niż Renault

Takie coś znalazłem. Przeprasza za ''śmiecenie''.

78103b70.jpg

Edytowane przez ptasznik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Witek Cisłak napisał:

rok później Renault opracował swoje „sześć kół”. W rzeczywistości 12, ponieważ

To jakaś krasomówcza nowomowa. Mam na myśli oryginał.

Normalnym językiem powinno być sześć kół w układzie bliźniaczym/podwójnym, a nie jakieś w rzeczywistości ponieważ.

W kwestiach technicznych powinien zostać język techniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2021 o 21:36, Catadero napisał:

Renault Type 6 połowa lat dwudziestych.

A nie Renault MH2?

Przepraszam, umknęły mi odpowiedzi przedmówców na kolejnej stronie.

Edytowane przez SnaQ
Gapiostwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat  w wątku o  nieznanym albumie z Dęblina jest zdjęcie  takiej Renówki :
125512_34.jpg
Od siebie dodam tylko że  o ile dobrze pamiętam to skrzynia  była naszym wyrobem dostosowanym  specjalnie dla lotnictwa do przewożenia silników Lorraine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 30.03.2021 o 18:15, ptasznik napisał:

Takie coś znalazłem. Przeprasza za ''śmiecenie''.

Tylko to jest model zaproponowany przez Renault na "concours militaire saharien" , w 1931 roku można go było obejrzeć na Wystawie Kolonialnej w Paryżu. Jest to pojazd na innym podwoziu ( Vivasix lub Vivastella)  z innym silnikiem (6 cylindrowy  15 CV) z chłodnicą przeniesioną przed silnik. Nie ma to nic wspólnego z Renaultem MH  o którym dyskutujemy. Podczas  Wystawy Kolonialnej opisywano go "break colonial  15CV six roues"

 

W dniu 30.03.2021 o 18:47, ptasznik napisał:

To jakaś krasomówcza nowomowa. Mam na myśli oryginał.

Normalnym językiem powinno być sześć kół w układzie bliźniaczym/podwójnym, a nie jakieś w rzeczywistości ponieważ.

W kwestiach technicznych powinien zostać język techniczny.

W kwestiach technicznych - koło bliźniacze to zespół dwóch kół pojedynczych.

A aby rozwiać twoje wątpliwości : samochód z trzema osiami z których dwie są napędzane zawsze jest w układzie 6X4 bez względu ile kół jest na osi ( np. w układzie 2-2-2,  2-4-2,  2-4-4 czy tak jak w Renault MH 4-4-4)

Z mojej strony to jest koniec dyskusji na ten temat.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie