Jump to content

Witek Cisłak

Forum members
  • Content Count

    85
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To Zaleszczyki. W tle most drogowy zniszczony w 1919 roku i w odróżnieniu od kolejowego przed 1939 rokiem nie odbudowany.
  2. Tylko to jest model zaproponowany przez Renault na "concours militaire saharien" , w 1931 roku można go było obejrzeć na Wystawie Kolonialnej w Paryżu. Jest to pojazd na innym podwoziu ( Vivasix lub Vivastella) z innym silnikiem (6 cylindrowy 15 CV) z chłodnicą przeniesioną przed silnik. Nie ma to nic wspólnego z Renaultem MH o którym dyskutujemy. Podczas Wystawy Kolonialnej opisywano go "break colonial 15CV six roues" W kwestiach technicznych - koło bliźniacze to zespół dwóch kół pojedynczych. A aby rozwiać twoje wątpliwości : samochód z trzema osiami z których dwie s
  3. A w temacie o nieznanym albumie z Dęblina pojawiło się takie zdjęcie Renaulta MH
  4. No to wiesz lepiej niż Renault który w swoim katalogu dla typu MH podaje montaż bliźniaczych kół na wszystkich osiach: Les roues sont montees avec pneumatiques 775 x 145 du type 'Confort' jumelees a l'avant et a arriere. Le montage de ces roues differe un peu de montage courant des jumelees. Czyli : Koła są wyposażone w opony o wymiarach 775 x 145 typu „Confort” podwójne z przodu iz tyłu. Montaż tych kół różni się nieco od zwykłego montażu bliźniaka. A jednak Renault na swojej stronie podaje w opisie Type MH: Dans l'automobile, Citroën lance ses autochenilles en 1922 e
  5. Na serio. W sensie że miały 12 kół czyli 6 bliźniaków. Chyba się mało precyzyjnie wyraziłem.
  6. Nie spotkałem się z innym oznaczeniem u Renaulta, wszystkie są oznaczane jako MH. Polscy autorzy twierdzą że zakupiliśmy ulepszone podwozia MH2. Wszystkie były dwunastokołowcami ( to pozostałości po transsaharyjskich wyprawach). Chyba jednak z kierowaniem było niełatwo bo są zdjęcia pojazdów ze zdemontowanymi zewnętrznymi oponami ( felgi pozostały tak jak pierwotnie - oczywiście tylko przednia oś), a później już tylko z pojedynczymi kołami na przedniej osi.
  7. Bo to jest układ czasowo półgąsienicowy. A wracając do Renaulta MH -koła nie toczące się po podłożu nie są zaliczane.
  8. Bliźniaki miewał też na przedniej osi więc nawet bywało Douze.
  9. Renault nie używał oznaczeń cyfrowych więc nie było ciężarówki Renault Type 6. To jest Renault MH . Używano też pełniejszych nazw Renault Six-Roues Type MH lub Renault Type MH chassis 10 CV a six rues.
  10. A sprawdzałeś w WBH. Kolekcja akt osobowych żołnierzy polskich powracających z Polskich Sił Zbrojnych na zachodzie 1945-1948, Zygmunt Łobodziński syn Antoniego, ur 13-02-1923, Turznice pow. Grudziądz, sygnatury II.53.33779 Sorki, te dane już były podane. Coś nie doczytałem.
  11. Pierwotnie nazywał się "Pułkownik Kazimierz Grudzielski" i nazwa była namalowana w dwóch rzędach oraz większymi literami. Tutaj mamy nazwę z lat dwudziestych namalowaną w jednym rzędzie no i nazywa się "Pułkownik Grudzielski"
  12. Produkowana przez Skodę dla Austro-Węgier 10,4 cm Feldkanone M15
  13. Ktoś kupił i poleca. Fantastyczna ksiązka a pojawiły się informacje że szykuje się też taka o okresie 1918-1920. Tak więc polecam kupować bo warto. PS. Jest też zapowiedź serii monografii Pojazdy Wojska Polskiego. Na początek Renault FT (2 tomy), Vickers, Renault R35 i R40, 7TP i C7P.
×
×
  • Create New...

Important Information