Jump to content

Witek Cisłak

Forum members
  • Posts

    89
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Witek Cisłak's Achievements

6

Reputation

  1. A teraz dla zabawy - znajdź jak najwięcej różnic między tymi pojazdami. Dla ułatwienia jest ich wiele. A tak na serio, jak ktoś się bierze za budowę repliki, to chyba powinno mu zależeć aby była jak najbardziej zbliżona do oryginalnego pojazdu. No chyba że się mylę .
  2. 3-bateria 1 Dywizjon Artylerii Przeciwlotniczej Samochodowy.
  3. A jednak to typowe oznaczenie na naszym sprzęcie artyleryjskim. Orzełek a pod nim w dwóch liniach oznaczenia ewidencyjne. Czyli na 100 % nasza.
  4. Jeśli mnie wzrok nie myli to na przodku jest namalowana trupia główka, pod nią nazwa a jeszcze niżej coś skrzyżowanego. A może to orzełek ? Ale jakiś taki zdeformowany?
  5. To Zaleszczyki. W tle most drogowy zniszczony w 1919 roku i w odróżnieniu od kolejowego przed 1939 rokiem nie odbudowany.
  6. Tylko to jest model zaproponowany przez Renault na "concours militaire saharien" , w 1931 roku można go było obejrzeć na Wystawie Kolonialnej w Paryżu. Jest to pojazd na innym podwoziu ( Vivasix lub Vivastella) z innym silnikiem (6 cylindrowy 15 CV) z chłodnicą przeniesioną przed silnik. Nie ma to nic wspólnego z Renaultem MH o którym dyskutujemy. Podczas Wystawy Kolonialnej opisywano go "break colonial 15CV six roues" W kwestiach technicznych - koło bliźniacze to zespół dwóch kół pojedynczych. A aby rozwiać twoje wątpliwości : samochód z trzema osiami z których dwie są napędzane zawsze jest w układzie 6X4 bez względu ile kół jest na osi ( np. w układzie 2-2-2, 2-4-2, 2-4-4 czy tak jak w Renault MH 4-4-4) Z mojej strony to jest koniec dyskusji na ten temat. Pozdrowienia
  7. A w temacie o nieznanym albumie z Dęblina pojawiło się takie zdjęcie Renaulta MH
  8. No to wiesz lepiej niż Renault który w swoim katalogu dla typu MH podaje montaż bliźniaczych kół na wszystkich osiach: Les roues sont montees avec pneumatiques 775 x 145 du type 'Confort' jumelees a l'avant et a arriere. Le montage de ces roues differe un peu de montage courant des jumelees. Czyli : Koła są wyposażone w opony o wymiarach 775 x 145 typu „Confort” podwójne z przodu iz tyłu. Montaż tych kół różni się nieco od zwykłego montażu bliźniaka. A jednak Renault na swojej stronie podaje w opisie Type MH: Dans l'automobile, Citroën lance ses autochenilles en 1922 et l’année suivante, Renault met au point ses « six-roues ». En fait 12, puisqu’elles sont jumelées de façon à mieux « porter » sur le sable. Czyli w moim pewnie niedoskonałym tłumaczeniu: W przemyśle samochodowym Citroën wypuścił swoje półgąsienicowe w 1922 roku, a rok później Renault opracował swoje „sześć kół”. W rzeczywistości 12, ponieważ są one sparowane tak, aby lepiej „nosić” na piasku. Pozdrawiam Witek
  9. Na serio. ? W sensie że miały 12 kół czyli 6 bliźniaków. Chyba się mało precyzyjnie wyraziłem.
  10. Nie spotkałem się z innym oznaczeniem u Renaulta, wszystkie są oznaczane jako MH. Polscy autorzy twierdzą że zakupiliśmy ulepszone podwozia MH2. Wszystkie były dwunastokołowcami ( to pozostałości po transsaharyjskich wyprawach). Chyba jednak z kierowaniem było niełatwo bo są zdjęcia pojazdów ze zdemontowanymi zewnętrznymi oponami ( felgi pozostały tak jak pierwotnie - oczywiście tylko przednia oś), a później już tylko z pojedynczymi kołami na przedniej osi.
  11. Bo to jest układ czasowo półgąsienicowy.? A wracając do Renaulta MH -koła nie toczące się po podłożu nie są zaliczane.
  12. Bliźniaki miewał też na przedniej osi więc nawet bywało Douze. ?
  13. Renault nie używał oznaczeń cyfrowych więc nie było ciężarówki Renault Type 6. To jest Renault MH . Używano też pełniejszych nazw Renault Six-Roues Type MH lub Renault Type MH chassis 10 CV a six rues.
  14. A sprawdzałeś w WBH. Kolekcja akt osobowych żołnierzy polskich powracających z Polskich Sił Zbrojnych na zachodzie 1945-1948, Zygmunt Łobodziński syn Antoniego, ur 13-02-1923, Turznice pow. Grudziądz, sygnatury II.53.33779 Sorki, te dane już były podane. Coś nie doczytałem.
  15. Pierwotnie nazywał się "Pułkownik Kazimierz Grudzielski" i nazwa była namalowana w dwóch rzędach oraz większymi literami. Tutaj mamy nazwę z lat dwudziestych namalowaną w jednym rzędzie no i nazywa się "Pułkownik Grudzielski"
×
×
  • Create New...

Important Information