Jump to content

Witek Cisłak

Forum members
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral
  1. Właściwie to trzy wersje Guy'a: Wolf, Vixen i Otter to jedna rodzina. Różniły się tylko konstrukcją silnika, oponami i elementami zawieszenia. Wszystko pozostałe było identyczne . Kabiny do wersji Forward Control Model również. No i jeszcze Otter miał widoczne na zewnątrz serwo układu wspomagania hamulców. Można przyjąć ze to był jeden model ciężarówki i tylko dla względów handlowych wersjom o różnej ładowności nadano różne nazwy. Sądząc po wielkości opon tego z Ziębic to może być Otter. Poniżej jeszcze jeden Guy w Polsce.
  2. To jest Guy Vixen, produkowany z rożnymi nadwoziami: ciężarówka, autobus itp.
  3. Ten Austin z dolnego zdjęcia to nie nasz. To austriacka zdobycz z czasów 1 w.ś. Ze zdjęcia wyretuszowano napis K.u K. Autotruppe znajdujący się na bocznej płycie przedziału silnikowego.
  4. Nie transporter samochodowy taki jak Renault FU, czy Liberty lub Pierce-Arrow, tylko autotransporter . Czyli zmodyfikowany ciężarowy Pierce-Arrow, a właściwie jego podwozie (rama + przednie i tylne zawieszenie) bez napędu. Wjeżdżał na to Renault FT (odpowiednio zmodyfikowany) i po podłączeniu jego silnika i układu kierowania można było tym się poruszać oszczędzając układ jezdny czołgu. To w działało w teorii, w praktyce łatwiej było załadować czołg na transporter samochodowy, czyli na odpowiednio dużą ciężarówkę. To był taki odpowiednik i przodek autotransportera dla tankietek. Co do podwójnych kół z masywami - to jest tył autotransportera, widoczne jest tylne zawieszenie, most, bliźniacze koła z masywami i tył ramy odziedziczony po pięciotonowej ciężarówce Pierce-Arrow. Na ramie lezy ogon Renaulta FT a za nim jego właściciel pozbawiony pokryw nad silnikiem i dziwną brezentową budką w miejscu wieży. Pozdrowienia Witek
  5. W jaki sposób to ma być płyta z czołgu 1433, skoro Vickersy miały numery z zakresów 1354-1361 i 1462-1491 ? Płyta z numerem jest widoczna od wewnętrznej strony ( od strony wnętrza kadłuba ) i 433 to numer producenta. Vickers nadał naszym czołgom numery z zakresu 408 do 445. A ciekawsze jest to ze w głębi hali jest jedyny egzemplarz autotransportera czołgu Renault FT . Czyli przebudowanego ciężarowego Pierce-Arrow. A to może sugerować że to warsztat doswiadczalny B.B.T.Br.Panc. Pozdrowienia Witek
  6. Czytanie ze zrozumieniem się kłania: " To zdjęcie powojenne duńskiego Boforsa. " Ale żeby nie było wątpliwości : Hæren – wojska lądowe, jeden z rodzajów Duńskich Sił Zbrojnych.
  7. To zdjęcie powojenne duńskiego Boforsa. Otrzymali je ze Szwecji. Bedfordy MWD służyły jako ciągniki. I furażerki nosili Pozdrowienia Witek
  8. To jest normalna maska dla wersji z działkiem Canon de 37 Mle 1917 Autocanon. Wersja dla działka Canon de 37 de marine miała inne otwory w przedniej płycie. Złudzenie wynika z tego że boczne płyty maski były na końcu wygięte delikatnie na zewnątrz. To wystarczy by były w tym oświetleniu jaśniejsze.
  9. To jest jedno ze zdjęć z widocznym uszkodzeniem lewej strony wieży. Krzysiu Pantery nie dają nam o sobie zapomnieć . Swoją drogą pytałem kiedyś na innym forum o zdjęcia zrobione przez Niemców po odzyskaniu Panter (wtedy to było takie marzenie ). No i proszę fotki WP już są i trochę zmieniają wcześniejsze ustalenia. Teraz czas na takie fotki Magdy. Pozdrowienia Witek
  10. leszek01 Ten Peerless ze zdjęć to przejęty ukraiński "Ataman Melnyk" . Przebudowany w Ekaterynburgu i wtedy wyposażony w wieżę z Austina i błotniki. Mi.Der Link który podałeś to do innego wątku, o samochodach pancernych 1921-1939. Niestety wygląda na to że pierwsza część o samochodach pancernych z lat 1918-1921 została "zniknięta". Ciekawe przez kogo i na jakiej podstawie ? Pozdrowienia Witek
  11. Książka od wczoraj w sprzedaży. W salonach 129,99 internetowo 119,99. Sporo nowych zdjęć. Polecam każdemu. I wielkie brawa dla autora. Witek
  12. To na 100% są Foxy. Rozmieszczenie i wielkość pojemników bocznych, kształt osłony tylnej żaluzji, mocowanie amortyzatorów teleskopowych i kształt osłon luf kaemów nie pozostawiają wątpliwości.
  13. Woodhaven ten z twojego postu to pojazd rozpoznawczy nie mający nic wspólnego ani Humberami AC ani z Foxem. Pierwowzorem kanadyjskiego Foxa był Humber Armoured Car Mk.III ewentualnie Mk.IV ale ten to już działko zamiast Besy 15 mm.
  14. Świetna wiadomość, tylko autor artykułu nie wie o czym pisze. Humber Mk.III i Car, Armoured Mk.I Fox I ( w niektórych dokumentach tylko Car Armoured Canadian) to dwa różne pojazdy. Owszem wzorcem dla Foxa był Humber, ale Fox miał inne podwozie i napęd (GMC), inne uzbrojenie, inne wymiary itp. Uzbrojenie również inne niż podane w artykule nie BESY lecz BROWNING 0,5 i 0,303 cala.
  15. Ta Horsa jest w jak najbardziej prawidłowym malowaniu. Zdjęcie zrobione na lądowisku W ( rejon St Aubin d'Arquenay)pomiedzy 11 a 15 czerwca 1944. To szybowiec 6th Airlanding Brigade a według Airborne Forces Museum jest to szybowiec brygadiera richarda N Gala.
×
×
  • Create New...

Important Information