Jump to content

Witek Cisłak

Forum members
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral
  1. Nie transporter samochodowy taki jak Renault FU, czy Liberty lub Pierce-Arrow, tylko autotransporter . Czyli zmodyfikowany ciężarowy Pierce-Arrow, a właściwie jego podwozie (rama + przednie i tylne zawieszenie) bez napędu. Wjeżdżał na to Renault FT (odpowiednio zmodyfikowany) i po podłączeniu jego silnika i układu kierowania można było tym się poruszać oszczędzając układ jezdny czołgu. To w działało w teorii, w praktyce łatwiej było załadować czołg na transporter samochodowy, czyli na odpowiednio dużą ciężarówkę. To był taki odpowiednik i przodek autotransportera dla tankietek. Co do podwójnych kół z masywami - to jest tył autotransportera, widoczne jest tylne zawieszenie, most, bliźniacze koła z masywami i tył ramy odziedziczony po pięciotonowej ciężarówce Pierce-Arrow. Na ramie lezy ogon Renaulta FT a za nim jego właściciel pozbawiony pokryw nad silnikiem i dziwną brezentową budką w miejscu wieży. Pozdrowienia Witek
  2. W jaki sposób to ma być płyta z czołgu 1433, skoro Vickersy miały numery z zakresów 1354-1361 i 1462-1491 ? Płyta z numerem jest widoczna od wewnętrznej strony ( od strony wnętrza kadłuba ) i 433 to numer producenta. Vickers nadał naszym czołgom numery z zakresu 408 do 445. A ciekawsze jest to ze w głębi hali jest jedyny egzemplarz autotransportera czołgu Renault FT . Czyli przebudowanego ciężarowego Pierce-Arrow. A to może sugerować że to warsztat doswiadczalny B.B.T.Br.Panc. Pozdrowienia Witek
  3. Czytanie ze zrozumieniem się kłania: " To zdjęcie powojenne duńskiego Boforsa. " Ale żeby nie było wątpliwości : Hæren – wojska lądowe, jeden z rodzajów Duńskich Sił Zbrojnych.
  4. To zdjęcie powojenne duńskiego Boforsa. Otrzymali je ze Szwecji. Bedfordy MWD służyły jako ciągniki. I furażerki nosili Pozdrowienia Witek
  5. To jest normalna maska dla wersji z działkiem Canon de 37 Mle 1917 Autocanon. Wersja dla działka Canon de 37 de marine miała inne otwory w przedniej płycie. Złudzenie wynika z tego że boczne płyty maski były na końcu wygięte delikatnie na zewnątrz. To wystarczy by były w tym oświetleniu jaśniejsze.
  6. To jest jedno ze zdjęć z widocznym uszkodzeniem lewej strony wieży. Krzysiu Pantery nie dają nam o sobie zapomnieć . Swoją drogą pytałem kiedyś na innym forum o zdjęcia zrobione przez Niemców po odzyskaniu Panter (wtedy to było takie marzenie ). No i proszę fotki WP już są i trochę zmieniają wcześniejsze ustalenia. Teraz czas na takie fotki Magdy. Pozdrowienia Witek
  7. leszek01 Ten Peerless ze zdjęć to przejęty ukraiński "Ataman Melnyk" . Przebudowany w Ekaterynburgu i wtedy wyposażony w wieżę z Austina i błotniki. Mi.Der Link który podałeś to do innego wątku, o samochodach pancernych 1921-1939. Niestety wygląda na to że pierwsza część o samochodach pancernych z lat 1918-1921 została "zniknięta". Ciekawe przez kogo i na jakiej podstawie ? Pozdrowienia Witek
  8. Książka od wczoraj w sprzedaży. W salonach 129,99 internetowo 119,99. Sporo nowych zdjęć. Polecam każdemu. I wielkie brawa dla autora. Witek
  9. To na 100% są Foxy. Rozmieszczenie i wielkość pojemników bocznych, kształt osłony tylnej żaluzji, mocowanie amortyzatorów teleskopowych i kształt osłon luf kaemów nie pozostawiają wątpliwości.
  10. Woodhaven ten z twojego postu to pojazd rozpoznawczy nie mający nic wspólnego ani Humberami AC ani z Foxem. Pierwowzorem kanadyjskiego Foxa był Humber Armoured Car Mk.III ewentualnie Mk.IV ale ten to już działko zamiast Besy 15 mm.
  11. Świetna wiadomość, tylko autor artykułu nie wie o czym pisze. Humber Mk.III i Car, Armoured Mk.I Fox I ( w niektórych dokumentach tylko Car Armoured Canadian) to dwa różne pojazdy. Owszem wzorcem dla Foxa był Humber, ale Fox miał inne podwozie i napęd (GMC), inne uzbrojenie, inne wymiary itp. Uzbrojenie również inne niż podane w artykule nie BESY lecz BROWNING 0,5 i 0,303 cala.
  12. Ta Horsa jest w jak najbardziej prawidłowym malowaniu. Zdjęcie zrobione na lądowisku W ( rejon St Aubin d'Arquenay)pomiedzy 11 a 15 czerwca 1944. To szybowiec 6th Airlanding Brigade a według Airborne Forces Museum jest to szybowiec brygadiera richarda N Gala.
  13. Ciekawa fotka bo obok C7P, moździerza 220 mm i Boforsa mamy tu skład niemieckiego sprzętu. Widać wyraźnie 2 sztuki 15 cm SfH i rodzynek w postaci Bunkerflaka. Pozdrawiam Witek
  14. To nie jest osłon jarzma 17 funtówki do Firefly tylko do 75mm.
  15. Przemysław Wywiał w opracowaniu Udział 6 Pomorskiej Dywizji Powietrzno-Desantowej w interwencji w Czechosłowacji w 1968 r." podaje że podczas operacji Dunaj" dywizja miała na wyposażeniu 7 wyrzutni 2P-26. Dane za AWLKr, Meldunki o stanie bojowym, teczka nr 60(73/68), Meldunek o stanie sprzętu, uzbrojenia i amunicji 6 PDPD na dzień 01.09.1968. Czyli potwierdza się użytkowanie systemu przez 6 PDPD. Mamy tylko problem z ilością - 6 czy 7 ? Pozdrowienia Witek
×
×
  • Create New...

Important Information