Skocz do zawartości

Zagadka cz. 3


Trooper85

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 586
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano

Niemiecki samolot pasażerski Rohrbach Ro-VIII Roland I" (2 pilotów + 10 pasaerów)

Numer seryjny 18. Oblatany 5 września 1926. Dostarczony Lufthansie, gdzie otrzymał rejestrację D-991 i nazwę ugspitze". W grudniu 1927 wyczarterowany przez linie Iberia początkowo miał rejestrację M-CACA, którą już 27 grudnia 1927 zmieniono na M-CAAC. W sierpniu 1928 zwrócony Lufthansie wrócił do rejestracji D-991.

W tym samym roku przekazany do Deutsche Versuchsanstalt für Luftfahrt (DVL) w celu przebudowy na bombowiec dalekiego zasięgu Rohrbach Ro-XII Roka" (spotyka się też oznaczenie Ro-VIIIMb) – to wcielenie pokazał LeszekS.

Jeszcze w 1928 trafił do zakładów Rohrbach Metall-Flugzeugbau GmbH, gdzie ponownie przebudowano go na samolot pasażerski, modernizując do standardu Roland Ia" (mocniejsze silniki). Po modernizacji numer seryjny został zmieniony na 40. Przekazany został Lufthansie, gdzie otrzymał rejestrację D-1338 i swoją dawną nazwę ugspitze". 17 listopada 1928 na krótko ponownie wyczarterowała go Iberia. Tym razem latał z rejestracją M-CADD. Po powrocie do Lufthansy przywrócono mu rejestrację D-1338.

7 marca 1931 rozbił się w Oldenzaal, w Holandii.

Napisano
Zagadka pozostaje nadal nieodgadniona...

Podpowiedź:
Na zdjęciu widoczna jest pewna charakterystyczna dla tej konstrukcji cecha, która powala podjąć właściwy trop. A jak już się go podejmie można być bardzo zaskoczonym :)
Napisano

Myślę, że zagadkę można uznać za odgadniętą :)

Jest to Fairey Battle II T

Już w 1939 do Kanady wysłano duża ilość bombowców Battle. Samoloty te zostały wykorzystane do szkolenia załóg. Niektóre z nich poddano pewnym modyfikacjom. Jedna z konwersji polegała na ścięciu grzbietu i zainstalowaniu wieżyczki strzeleckiej Bristol. Samolot uzyskał oznaczenie Battle I T (na zdjęciu) i służył do szkolenia strzelców pokładowych.

Napisano

Jesienią 1940 Kanadyjczycy zaczęli się obawiać, że ze względu na przebieg wojny mogą wystąpić kłopoty z dostawa silników RR Merlin oraz części zamiennych do nich, a tym samym Faireye zostaną uziemione. Postanowiono zbadać możliwość wykorzystania innej jednostki napędowej. Wybór padł na silnik Wright Cyclone R-1820-G38. Zakłady Fairchild w Quebek dokonały odpowiedniej przebudowy Battle I T numer R7439. Zamiana silnika okazała się udana, ale ponieważ obawy co do dostaw Merlinów nie spełniły się żaden inny egzemplarz nie został przebudowany.

Battle z silnikiem Cyclone dostał oznaczenie II T

Salamander rozdaje ;)

Napisano

Dokładnie..

Samolot zbudowany na zawody o puchar Schneidera w 1929 był szczególnym rodzajem łodzi latającej. Start odbywał się w dwóch fazach. W pierwszej silnik napędzał śrubę, która rozpędzała maszynę. Umieszczone na spodzie skrzydełka działały jak w wodolocie i unosiły kadłub ponad wodę. W drugiej fazie następowało przełączenie mocy ze śruby na śmigło…

W praktyce samolot nigdy nie wystartował. O ile rozbieg odbywał się bez problemu, to mechanizm przełączania ze śruby na śmigło okazał się zawodny.

Napisano
Precyzyjniej jest to Grumman JRF-5G (BuNo 37782, rejestracja USCG-7782), wyposażony w system Grunberga. Czasami samolot ten określano jako Grunberg Goose.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie