coe Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Niemiecki samolot pasażerski Rohrbach Ro-VIII Roland I" (2 pilotów + 10 pasaerów)Numer seryjny 18. Oblatany 5 września 1926. Dostarczony Lufthansie, gdzie otrzymał rejestrację D-991 i nazwę ugspitze". W grudniu 1927 wyczarterowany przez linie Iberia początkowo miał rejestrację M-CACA, którą już 27 grudnia 1927 zmieniono na M-CAAC. W sierpniu 1928 zwrócony Lufthansie wrócił do rejestracji D-991.W tym samym roku przekazany do Deutsche Versuchsanstalt für Luftfahrt (DVL) w celu przebudowy na bombowiec dalekiego zasięgu Rohrbach Ro-XII Roka" (spotyka się też oznaczenie Ro-VIIIMb) – to wcielenie pokazał LeszekS.Jeszcze w 1928 trafił do zakładów Rohrbach Metall-Flugzeugbau GmbH, gdzie ponownie przebudowano go na samolot pasażerski, modernizując do standardu Roland Ia" (mocniejsze silniki). Po modernizacji numer seryjny został zmieniony na 40. Przekazany został Lufthansie, gdzie otrzymał rejestrację D-1338 i swoją dawną nazwę ugspitze". 17 listopada 1928 na krótko ponownie wyczarterowała go Iberia. Tym razem latał z rejestracją M-CADD. Po powrocie do Lufthansy przywrócono mu rejestrację D-1338.7 marca 1931 rozbił się w Oldenzaal, w Holandii.
coe Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Tym razem bardzo trudne i bardzo wredne… tak mi się wydaje :)
LeszekS Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Wydaje się, że to coś związane z Northropem.
Cronos Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Pierwsza myśl: coś związane z Vickersem Wellesley, ale nie. Ale na razie szukam wśród Vickersów...
coe Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Zagadka pozostaje nadal nieodgadniona...Podpowiedź:Na zdjęciu widoczna jest pewna charakterystyczna dla tej konstrukcji cecha, która powala podjąć właściwy trop. A jak już się go podejmie można być bardzo zaskoczonym :)
coe Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 Myślę, że zagadkę można uznać za odgadniętą :)Jest to Fairey Battle II TJuż w 1939 do Kanady wysłano duża ilość bombowców Battle. Samoloty te zostały wykorzystane do szkolenia załóg. Niektóre z nich poddano pewnym modyfikacjom. Jedna z konwersji polegała na ścięciu grzbietu i zainstalowaniu wieżyczki strzeleckiej Bristol. Samolot uzyskał oznaczenie Battle I T (na zdjęciu) i służył do szkolenia strzelców pokładowych.
coe Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 Jesienią 1940 Kanadyjczycy zaczęli się obawiać, że ze względu na przebieg wojny mogą wystąpić kłopoty z dostawa silników RR Merlin oraz części zamiennych do nich, a tym samym Faireye zostaną uziemione. Postanowiono zbadać możliwość wykorzystania innej jednostki napędowej. Wybór padł na silnik Wright Cyclone R-1820-G38. Zakłady Fairchild w Quebek dokonały odpowiedniej przebudowy Battle I T numer R7439. Zamiana silnika okazała się udana, ale ponieważ obawy co do dostaw Merlinów nie spełniły się żaden inny egzemplarz nie został przebudowany.Battle z silnikiem Cyclone dostał oznaczenie II TSalamander rozdaje ;)
--T-- Salamander Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 Ajj miałem nadzieję że dodatkowa fotka pomoże odgadnąć, szkoda.To schodzimy na wodę, cóż to za cudo:Pozdrawiam
--T-- Salamander Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 Tak jest, konkretnie Vickers 192 Vildebeest II.Zadajesz
coe Napisano 19 Styczeń 2011 Napisano 19 Styczeń 2011 VFW / Fokker VFW-614Advanced Technologies Testing Aircraft Systemnumer seryjny G-017rejestracja D-ADAM
coe Napisano 19 Styczeń 2011 Napisano 19 Styczeń 2011 Dokładnie..Samolot zbudowany na zawody o puchar Schneidera w 1929 był szczególnym rodzajem łodzi latającej. Start odbywał się w dwóch fazach. W pierwszej silnik napędzał śrubę, która rozpędzała maszynę. Umieszczone na spodzie skrzydełka działały jak w wodolocie i unosiły kadłub ponad wodę. W drugiej fazie następowało przełączenie mocy ze śruby na śmigło…W praktyce samolot nigdy nie wystartował. O ile rozbieg odbywał się bez problemu, to mechanizm przełączania ze śruby na śmigło okazał się zawodny.
coe Napisano 20 Styczeń 2011 Napisano 20 Styczeń 2011 Precyzyjniej jest to Grumman JRF-5G (BuNo 37782, rejestracja USCG-7782), wyposażony w system Grunberga. Czasami samolot ten określano jako Grunberg Goose.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.