Skocz do zawartości

Niemieckie liczenie- zwycięstwa Luftwaffe


Martian

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Jak to jest z tymi zestrzeleniami niemieckimi? Natknąłem się na coś co można by interpretować, że im gorzej było u nich na ziemi tym lepiej w powietrzu;):

12 października 1941
straty aliantów: 2 P-40 zostały zestrzelone, 1 rozbił się podczas lądowania,
Zgłoszenia niemieckie: 4 zestrzelenia: 2 Marsylii, po 1 Sinner i Franzikest

30 października 1941
straty aliantów w 2 P-40 i 1 uszkodzony
Zgłoszenia niemieckie: 4 zestrzelenia : 3 Schulz, 1 Schacht

22 maja 1942
straty aliantów: 1 P-40 zestrzelony, 1 rozbija się podczas lądowania w bazie.
Zgłoszenia niemieckie: 5 zestrzeleń w niemieckich wpisach.

01 czerwca 1942
1 P-40 zestrzelony, 1 uszkodzony
Zgłoszenia niemieckie: 3 zestrzelenia P-40 i 1 Hurricane którego nie było.


03 września 1942
2 P-40 , zestrzelenia 1 awaryjnie lądował w bazie.
Zgłoszenia niemieckie: 6 zestrzeleń: 3 Marsylii i 3 Stahlschmidt (w tym Spitfire, nie występuje)

05 września 1942
2 Spitfire zestrzelone, 1 P-40 zestrzelony i 1 uszkodzony
Zgłoszenia niemieckie: 9 zestrzeleń: 4 (wszystkie P-40) Marsylii, 2 i 3 Stahlschmidt Rodel

15 września 1942
5 P-40 zestrzelonych w tym 1 zestrzelony przez własne art. p.lot
Zgłoszenia niemieckie: 20 zestrzeleń: 7 zestrzelenia Marsylia, 4 Krainek, 3 Schroer (w tym Spitfire który nie wyst.), 2 von Lieres i po jednym: Homuth, Bornger, Grube i Stuckler.
  • Odpowiedzi 201
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Ja w ktoryms z polskich opracowan czytalem cos takiego - ze za zestrzelony samolot np 4 silnikowy przyznawano 4 zestrzelenia, za 2 silnikowy - 2. Spotkalem sie z tym tylko raz i wg mnie to bzdura.
Napisano
Ja gdzieś też czytałem na angielskich stronach... Nie pamiętam ale coś w stylu, że wyliczając ile faktycznie zestrzelono i ile któryś pilot stoczył walk przed śmiercią jakoś nie zabardzo by się zgadzało. Czytałem też o strąceniach zespołowych...
Napisano
To bjar! angielska- podobnie jak przeliczyli zgłoszenia niemieckie i swoje straty to wyszło jakoś tak, że stracili 4 razy więcej maszyn niż faktycznie...
Napisano
Ja w ktoryms z polskich opracowan czytalem cos takiego - ze za zestrzelony samolot np 4 silnikowy przyznawano 4 zestrzelenia, za 2 silnikowy - 2. Spotkalem sie z tym tylko raz i wg mnie to bzdura."

Masz rację kol. Woytas, bo komunistyczna propaganda celowo [lub z niewiedzy], ale raczej to pierwsze, myliła przyznane zestrzelenia z punktacją do odznaczenia [chyba chodziło o RK", ale musiałbym to sprawdzić].

A sprawa wyglądała w ten sposób, że zestrzelenia liczono 1 do 1, ale w punktacji do RK" liczyła się liczba silników. Co zresztą chyba logiczne było, bo zupełnie inna była skala trudności i ryzyka przy zestrzeleniu jednomiejscowego myśliwca, a zupełnie inna przy ataku na najeżony bronią ox" Fortec...
Napisano
Jeżeli chodzi o przywołanego tu Hpt. Hansa-Joachima Marseille to tak gdzieś 90% zestrzeleń [według najnowszych badań na dokumentach] ma potwierdzonych.

Jeżeli chodzi o Bitwę o Anglię, to Polacy i Czesi [w świetle tych dokumentów] najbardziej zawyżali swoje zwycięstwa - byli młodzi, narwani i słabo wyszkoleni...

Jeżeli chodzi o całą wojnę, to Sowieci najbardziej zawyżali swoje zwycięstwa, a zaraz po nich Amerykanie. Tyle, że suma summarum, właśnie amerykanie zdmuchnęli z nieba tą całą Luftwaffe, która wcześniej zapanowała nad prawie całą Europą i kawałkiem Afryki...
Napisano
Także później, w czasie wojny na zachodzie Niemcy chyba przesadzali z ich zestrzeleniami - podczas nalotu na Schweinfurt USAAF stracił 120 bombowców zestrzelony przez myśliwce i FLAK razem! Piloci niemieccy zgłosili 250 zwycięstw! I to nawet na terytorium niemieckim, gdzie było łatwo zweryfikować liczbę wraków na ziemi!
Napisano
Jeżeli chodzi o Bitwę o Anglię, to Polacy i Czesi [w świetle tych dokumentów] najbardziej zawyżali swoje zwycięstwa - byli młodzi, narwani i słabo wyszkoleni..." możesz to wytłumaczyć???
Napisano
Z tym tekstem Balansa pozwole sie nie zgodzic - nasi piloci byli juz w ogniu - byli ostrzelani i olatani" w warunkach bojowych. A Brytyjczycy czegos takiego nie mieli - poza wyjatkami walczacymi we Francji.
Wiec chyba to nie byla przyczyna zlej ilosc zglaszanych zestrzelen.


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora woytas 20:51 15-12-2010
Napisano
Balans ja słyszałem coś innego wystarczy przeliczyć ilość strat sowietów przez ilość myśliwców niemieckich w 1945 roku...
Napisano
Kol. Woytas, a gdzie i kiedy nasi lotnicy mieli zdobyć doświadczenie [być olatani" i ostrzelani] - może przez tydzień w miarę intensywnych walk we wrześniu 39 na beznadziejnie przestarzałych P-11 i P-7 ? Bo później zalegali gdzieś na wchodzie [z jednym wyjątkiem] i albo czekali na paliwo, albo na rozkazy...
A może we Francji w 40 roku gdzie wystawiliśmy kilkanaście kluczy, w tym część kominowych" i gdzie niektórzy nawet nie mieli okazji zobaczyć w powietrzu szkopa"?

Nowoczesnego lotnictwa uczyliśmy się dopiero od Anglików!
Napisano
Kol. Martian, jakakolwiek weryfikacja zestrzeleń na wschodzie będzie możliwa dopiero po otwarciu rosyjskich archiwów. A te w dużym stopniu nie są jeszcze dostępne.
Jedno co można powiedzieć, to to, że Niemcy przez pierwsze dwa lata [stosunkowo małymi siłami] panowali niepodzielnie na niebie Rosji.
Napisano
Anglicy i Polacy w czasie bitwy O WB mieli lepiej od Niemców, uszkodzenie samolotu nad WB często zmuszało załogę do skoku na spadochronie, do domu był do przelotu kanał a to mogło być niebezpieczne wiec przy ciężkich uszkodzeniach wielu pewnie nie ryzykowało.
Jakie źródła prowadziły statystyki zestrzeleń że trafiliśmy na pierwsze miejsce bajkopisarzy?
Napisano
Nalot na Wilhelmshaven 18.12.1939. Startuje 24 Wellingtony z czego dwa zawracają. W drodze powrotnej w wyniku ataku niemieckich myśliwców zestrzelonych zostaje 10 samolotów z wyprawy. Niemieccy piloci zgłaszają 34 zwycięstwa, które OKL koryguje do 26-ciu...
@ Balans czytałeś o tym gdzieś, że na Wyspy przybyli niestrzelani młodzieńcy... jeśli mnie pamięć to średnia wieku coś ok 27 lat... A przy tworzeniu pierwszych dywizjonów wybierano najlepszych... ostrzelanych"
Napisano
http://books.google.pl/books?id=YRLv0Bn5-qgC&pg=PA109&lpg=PA109&dq=Nalot+na+Wilhelmshaven&source=bl&ots=Ic5OfL38rf&sig=LUv9pA5lcsYUwvVkpRT9_fkpz1A&hl=pl#v=onepage&q&f=false

strona 34, 35

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie