Jump to content

Martian

Forum members
  • Content Count

    4001
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. 3 pleksy sklejone a ta w środku z wywierconymi otworami na monety i masz dwustronną antyramę
  2. Moneta ma to do siebie, że zazwyczaj ma dwie strony;) Proponuję: http://www.paper4you.pl/Karta_wymienna_do_albumu_numizmatycznego_A4_20_kieszonek-9326.html Można wyjąć i pokazywać obie mańki dieciakom na lekcji.... To samo tyczy banknotów.
  3. Krwią pilotów i przede wszystkim pasażerów. Wiele katastrof miało miejsce mimo ścisłego trzymania się procedur przewidzianych dla takich czy innych sytuacji awaryjnych. Świetna seria filmów o rekonstrukcjach katastrof lotniczych na Nat. Geo.
  4. Rozumiem, że w Polsce nie wypada się ekscytować tak błahym wydarzeniem jak lądowanie bez podwozia 767... Wystarczy odrobinę wyobraźni, żeby unaocznić sobie co mogło pójść nie tak, nawet przy ścisłym wykonywaniu procedur. To że trenowane, na symulatorze, że przewidziane w procedurach nie oznacza, że normalne i standardowe... Trochę inna pogoda, mniejsze umiejętności pilota i pewnie zamiast ekscytacji była by żałoba narodowa. Wystarczy poczytać zagraniczne fora i informacyjne i o tematyce lotniczej by wyrobić sobie zdanie czy się ekscytować, czy nie... Procedury i trening mają jedynie pomóc w tak ekstremalnej sytuacji a zasadniczym warunkiem jest czynnik ludzki i warunki... Więc pozwólcie, że będę podekscytowany tym, że wszystko zuzamen do kupy zadziałało jak trzeba... Jak do tej pory prócz kilku nieudanych prób lądowania i ATF236(którego raczej trudno tu porównywać)nie widziałem podobnej sytuacji. To upoważnia chyba do stwierdzenia, że była to sytuacja ekstremalna a nie standardowa...
  5. Coe! Możesz wyjaśnić znaczenia iecodziennego", czyli jakiego cotygodniowego, comiesięcznego, corocznego? Dobrze byś wyjaśnił również znaczenie słowa ormalnego" Może faktycznie się nie znam a pilot powinien podkołować" (choć to mało trafne określenie w tym przypadku) do terminali... A może jak samoloty są przystosowane w większości do takiego lądowania to szkoda zdzierać opon? Po co w ogóle było robić zamieszanie w służbach ratowniczych na lotnisku i na mieście. Pewnie jak byś był z TVN-u to kolega by cię lepiej poinformował... Widzę, że pewnie nie raz byłeś w takiej sytuacji i doskonale poradził byś sobie a może nawet lepiej. A w mediach była by mała wzmianka o kolejnym lądowaniu pasażerskiego samolotu bez podwozia... Ekscytacji narodowej by nie było... Coe! Standardowe procedury są nawet na wypadek ataku jądrowego, chemicznego, terrorystycznego i innych klęsk... Czy takie zdarzenie również wg ciebie można by nazwać niecodziennym, ale normalnym a nawet standardowym? Tylko dzięki pilotowi służbom i szczęściu i sprzyjającym warunkom nie stała się tragedia.
  6. http://www.wiadomosci24.pl/artykul/kapitan_tadeusz_wrona_uratowal_230_osob_ma_juz_fanpage_na_216818--1.html
  7. No! ładnie usiadł! Trochę tylko lakier pozdzierał;) Pasażerowie powinni pilota po rękach całować...
  8. Woytas było założyć odblaska i uprzątać skutki tragedii drogowej, po skrzyneczce pod pachę i na chatę;)
  9. Przypomnijcie gdzie mniej więcej znaleziona... Może być jeszcze 7 psp a i 7 pułk ułanów.
  10. Danieloff sprawdzałeś miejsce czy nie było tam potyczki w Powstaniu listopadowym? Przyszło mi do głowy, że guzik rosyjski latami by pasował jeśli to by była tarczka z http://pl.wikipedia.org/wiki/7_Pu%C5%82k_Piechoty_Liniowej_Kr%C3%B3lestwa_Kongresowego
  11. kolego popek to jest w dziale o monetach a nie pięknych zdjęciach... Na owarzyskim" jest taki jeden temat, zdjęcia najpiękniejsze czy jakoś tam, gdzie podobne foty możesz wklejać tu ważne są szczegóły; do identyfikacji, do ocenienia oryginalności i do porównywania różnic...
  12. Ja, prawie zawsze, kadruję zdjęcie przed dodanie na forum... Moje fotki to Sensation bez lampy. Z każdego który ma 3 mpix można zrobić podobne... Drugie nie wyostrzone do końca- jedynie jako poglądówka...
  13. Nie wykadrowane, czyli przycięte, za dużo tła, za mało monety...
×
×
  • Create New...

Important Information