Skocz do zawartości

Polskie F-16 w pełnej gotowości bojowej


Gniewkos

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Za onet.pl

Samoloty F-16 oficjalnie rozpoczęły służbę. Są uzbrojone w tzw. żywą amunicję - oznacza to, że są przygotowane do obrony granic powietrznych NATO. Wyposażone w snajpera" są w stanie zidentyfikować obcy samolot ze znacznej odległości.
W ramach dyżurów w obronie krajowej i sojuszniczej przestrzeni powietrznej - Air Policing - w gotowości pozostają dwa samoloty plus jeden zapasowy. Przez całą dobę dwóch pilotów jest gotowych do startu w ciągu 15 minut. - Nazywa się to dyżur bojowy, ponieważ mamy na pokładzie ostrą amunicję, ale naszym głównym zadaniem jest pomoc statkom powietrznym, które tego potrzebują - wyjaśnił ppłk Malinowski - Jeżeli ktoś pobłądzi, utraci łączność radiową, naszą rolą jest pokazać mu drogę do domu lub sprowadzić go bezpiecznie na nasze lotnisko - dodał.

http://wiadomosci.onet.pl/2105203,11,polskie_f-16_w_pelnej_gotowosci_bojowej,item.html


No to teraz jest bezpiecznie:D


pozdro!
Napisano
Czaaaaaad, jedne z najlepszych samolotów wielozadaniowych* oficjalnie rozpoczęły służbę" (2009/2010rok)...



*drugiej połowy lat 70tych ;-)
Napisano
Zmija, akurat w II połowie lat '70 to F-16 nie miały żadnych cech wielozadaniowości, co najwyżej tyle co nasze MiGi-21bis. Zakupione przez Polskę F-16C/D Block52+ są wielozadaniowe w pełnym tego słowa znaczeniu, w pełni nowoczesne i żadne opinie laików tego nie zmienią.

M.
Napisano
Zaraz będzie histeria jaki to syf Wojsko Polskie kupiło, pierwszy wyrwał się kolega Zmija. Teraz już pójdzie gładko:):)
Pozdrawiam.
Napisano
Moment.
Podałem dwa niezaprzeczalne fakty - samolot F16:
- jeden z najlepszych samolotów wielozadaniowych,
- pochodzi z drugiej połowy lat 70tych.
To jaką mam opinię o tej maszynie, oraz o wyniku przetargu dzięki któremu F-16 wszedł na wyposażenie naszej armii to moja i wyłącznie moja sprawa. Każdy ma swoje zdanie na ten temat więc w czym problem? Należy szanować poglądy i wypowiedzi(oczywiście bez hamskiego tonu) innych. Czyż nie? Pozdrawiam
Napisano
Ja w żadnym wypadku nie chciałem kolegi Zmija obrazić, szanuje inne poglądy niż moje. Raczej chciałem tak obrazowo" w krzywym zwierciadle pokazać forumowe malkontenctwo. Gdzie każde pozytywne zjawisko jest przekuwane na porażkę.
Jeśli uraziłem kolegę to przepraszam.
Pozdrawiam.
Napisano
Heheh oczywiście w żaden sposób nie poczułem się urażony.
Ps dla jednych pozytywne zjawisko, dla drugich porażka... i o to chodzi w forach, każdy może wyrazić swoje zdanie w kulturalny sposób.
Ps i jeszcze tak od siebie na zakończenie do kolegi majrosa - nie każdy oponent jest malkontentem. Pozdrawiam
Napisano
Czytałem niedawno, że system WRE [jeżeli się Amerykanie wywiążą ze swoich zobowiązań], to nasze F-16 dostaną w 2011 lub w 2012 roku. A bez tego systemu to te samoloty [nowoczesne zresztą] tak naprawdę nie nadają się do tego, do czego zostały skonstruowane - czyli do zadań uderzeniowych.
A więc to wszystko puki co jest w dużym stopniu - pic na wodę, fotomontaż. Jest jeszcze kwestia kodów dostępu do szyny danych, a tych to Amerykanie obiecali nam NIGDY nie dać...
O offsecie nie wspominam, bo nie kopie się przecież leżącego...
Napisano
Dzięki za pozdrowienia!
Swoją drogą to jestem trochę rozczarowany, bo myślałem że w tym wątku wypowiedzą się prawdziwi spece od lotnictwa wojskowego [są tacy na tym forum] - a tu cisza!
Ja tam tylko jestem amatorem, który swoje opinie kształtuje na podstawie studiowania fachowej prasy lotniczej [kilka tytułów], acz lotnictwo to zawsze był mój konik" od kilkudziesięciu już lat. Sam zresztą nieco się o o nie otarłem", bo w pierwszej połowie lat 70-tych byłem przez półtora roku członkiem jednego z Aeroklubów.
Wracając do tematu wątku, z perspektywy czasu wydaje się, że wybór F-16 był NAJGORSZYM z możliwych wyborów jakiego mogliśmy dokonać. Toż już wybór jednej z najnowszych wersji MiG'a-29 [z zachodnią awioniką] byłby w relacji koszt/efekt" o niebo lepszy, o Grippenie nie wspominając...
Wyboru dokonano tylko i wyłącznie ze względów politycznych, co zresztą przyznali sami politycy. No cóż jesteśmy krajem z pogranicza Europy i Azji, krajem pełnym kompleksów w stosunku do tzw. Zachodu, a więc nasze elity" polityczne są łase na poklepywanie po plecach". Pewnie chcieli dobrze, a wyszło jak zawsze... Bo jak przyszło do realizacji kontraktu to się dowiedzieli: macie coś na papierze od nas"? No nie mamy bo to wszystko było na gębę". No to jak nie macie na papierze to gęba w kubeł i wysłać mi tu natychmiast dodatkowych żołnierzy do Afganistanu, bo inaczej to już was nie będziemy poklepywać po plecach...".
Napisano
Spece od lotnictwa nadal w nim siedzą po uszy" Kol.Balans...tutaj najwyżej spotkasz pasjonatów tej materii lub byłych praktyków...którym resursy się pokończyły z takich lub innych powodów i łyskają" teorią,którą trzeba zaliczyć w swoim czasie,ale potem i tak powietrze" weryfikuje wszystko.Oczywiście,że F-16 to w sumie kierunek...kierunek do F-18,na który po prostu nie było nas stać w amtym" momencie,co nie oznacza,że nadal nie zmierzamy we właściwym kierunku....:))
Napisano
Mig-29 z zachodnią awioniką...nie rozwijam tematu...wystarczy,że Niemcy nam je oddali nie inwestując dalej...a to chyba nie są głupcy bez względu na to,co o nich myślimy...po prostu,to nie jest właściwy dla Nas kierunek inwestycji militarnych(i tu faktycznie mamy politykę m.in.)
Grippen...proponuję zapoznać się z informacjami o tym sprzęcie...podobnie jak Saab i Volvo to specyficzne marki... o Szwecji i jej stosunku do Polski nie wspomnę...znowu polityka i historia
Reasumując...jak nie jesteśmy w stanie wyprodukowac własnego to kupmy tam,gdzie najprawdopodobniej będzie najlepiej...Kolega zapomniał o ofercie z Francji....a może od GB trzeba było kupić(w konsorcjum z Niemcami i Italią ?!)...
Napisano
Bylem zwolennikiem Mirage. Mig-29 to slepa furtka, samolot dobry ale niestety nie perspektywiczny - ze wzgledow politycznych oraz praktycznych. 16 nie jest wyborem moich marzen ale zla nie jest. Tylko mamy ich zdecydowanie za malo - za 2-3 lata wyjda z obiegu suki i zostaniemi z tymi 40 kilkoma szestnastkami. Z Gripenami Czesi i Wegrzy maja odobne problemy do naszych.
Napisano
Wszystko prawda...podobnie jak z liczebnością np.Naszych sił lądowych(ciągle mniejsze)...chcemy z ilości przejśc w jakość docelową...byle starczyło czasu...
Napisano
Co do Mirage i Francuzów...od wielu lat żabojady latają do Moskwy na pokazy upamiętniając swoje wielkie" dokonania i sojusz na pamiątkę Normandie-Niemen"...Myślę,że wystarczą Nam pamiątki" historyczne z sojuszów z Francuzami no i...strategiczny sojusz TP SA z nimi...:))
Napisano
Jak napisał balans samoloty (nie ważne jakiego pochodzenia) bez odpowiednich systemów rozpoznania lub WRE są ślepe.
Napisano
Ale na niemieckich lotniskach stacjonują amerykańskie AWACSy od wielu lat,więc chyba nie mamy przed nimi większych tajemnic.Poza liczbą kapliczek polowych z obsługą.
Napisano
Odnośnie MiG-29 [najnowsze generacje] to dalej uważam, że relacja koszt/efekt" [w naszych warunkach] byłaby najkorzystniejsza. W tym miejscu chciałem jedynie zauważyć, że Niemcy [ci zachodni] używali ich w charakterze podstawowego samolotu myśliwskiego do czasu przesiadki na Eurofightery...
Odnośnie Gripenów, to wydaje się że z tych zachodnich były najbardziej dostosowane do naszych dość siermiężnych warunków, no i jakiś offset byłby za nie...
Mirage 2000, dość drogi to fakt, ale pakiet offsetu byłby za to bardzo bogaty i to nie tylko dla naszej zbrojeniówki.

Optymalnie byłoby oczywiście kupić te Eurofightery, ale podobno były zdecydowanie jak dla nas za drogie, ale gdyby tak wejść wcześniej w to konsorcjum co go projektowało, to kto wie? Bo teraz to mamy samoloty w dużym stopniu iepełnosprawne" [brak WRE, które mieli Amerykanie chyba już tak z pięć lat temu dla nich zrealizować a końca nie widać...], no i zero offsetu. No i te dowcipy na Zachodzie, że F-16 to doskonały samolot, ale jako szkolny dla pilotów tychże Eurofighterów...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie