zmarcos Napisano 7 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2010 Dzięki Mietek tego nie widziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macvsog Napisano 25 Listopad 2010 Share Napisano 25 Listopad 2010 I co tam słychać na froncie"?Jakieś postępy w pracy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekA Napisano 25 Listopad 2010 Share Napisano 25 Listopad 2010 Kurna, a jeszcze jak przez mgłę pamiętam, że w końcu lat 60-tych w Sopocie jeden taki jeździł chyba z węglem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 26 Listopad 2010 Share Napisano 26 Listopad 2010 W Sopocie z węglem jeździł, pomalowany na brudno-szaro-ciemnoniebieski kolor, BEDFORD OY. Rozmawiałem z właścicielem ok. 1985 roku i nie chciał sprzedać. A potem zniknął i on i ciężarówka.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 26 Listopad 2010 Share Napisano 26 Listopad 2010 I przy okazji tematu :-)C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 26 Listopad 2010 Share Napisano 26 Listopad 2010 He :) ja mam ósme wydanie, 1945, Niemcy. Oprócz typowych opisów zespołów pojazdu i starannych rysunków jest tam fajne 10 przykazań dla kierowcy". Np.: Żołnierz-kierowca kocha swój zawód i obsługiwany przez siebie pojazd mechaniczny. Budowę jego i pracę stara się jaknajdokładniej [pis. oryg.] poznać i zrozumieć". A później jest 7 grzechów głównych, których żołnierz-kierowca ma się wystrzegać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 26 Listopad 2010 Share Napisano 26 Listopad 2010 Prawdopodobnie nie zmieniono nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 26 Listopad 2010 Share Napisano 26 Listopad 2010 ...w kolejnych wydaniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 26 Listopad 2010 Share Napisano 26 Listopad 2010 ...tego Vademecum. A przykazania aktualne.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
db Napisano 26 Listopad 2010 Share Napisano 26 Listopad 2010 Hej Catadero, pamiętam tego Bedforda z Sopot. Zapamiętałem go jako ciemnoszarego i dobrze utkwił mi w głowie ten drążek na przodzie oraz atrapa silnika która wyglądała jak samoróbka. Wydaje mi się ze zniknął na poczatku lat 90tych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 26 Listopad 2010 Share Napisano 26 Listopad 2010 I to by się zgadzało.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jadzia Napisano 27 Listopad 2010 Share Napisano 27 Listopad 2010 ten pojazd był montowany jako chevrolet, ale występuje też w wersji fordowskiej, czy ktoś wie czym się różniły te pojazdy oprócz logo na masce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 27 Listopad 2010 Share Napisano 27 Listopad 2010 Łącznie do września 1945r. wyprodukowano 390273 pojazdy w różnych konfiguracjach-4x2,4x4,6x4 i 6x6. Z tego 3 tonowych 4x4 wyprodukowano 209004 szt. Różnic pomiędzy fordem a Chevroletem nie było (oczywiście fordy miały silnik Ford a chevrolety-silnik Chevrolet (obydwa dolnozaworowe o poj.3917 cm3). Inne różnice wynikały jedynie z typu pojazdu-ciągniki miały rozstaw osi 292cm, krótkie ciężarówki-340cm a długie 401cm. Były też różnice w drobnych elementach, ale nie wiem jakie.Oczywiście zarówno Ford Canada jak i Chevrolet Canada budowane były również z nadwoziem przystosowanym do zamontowania dźwigu i z wciągarką (pojazd ewakuacyjny), jako cysterny i sanitarki oraz przystosowane do przewożenia dział.Co ciekawe te samochody były również montowane w Australii. Te miały brezentowe pokrycia kabiny i zamontowane działko plot 40mm.Resztę dopiszą, mam nadzieję, znawcy tematu.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
primer Napisano 28 Listopad 2010 Share Napisano 28 Listopad 2010 Nie do końca były takie identyczne! Różnic było sporo.Podstawowa to silniki. Ford miał silnik widlasty o większej mocy. Chevrolet miał zwykłego dolniaka ciut słabszego ale z większym momentem. Zauważalną na pierwszy rzut oka był inny wzór siatki osłony silnika, przednie zderzaki. Całej mechaniki nie dało sie zamienić między Fordem a Chevroletem...cześci nie pasowały. We wnętrzu tez doszukac sie można różnic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 28 Listopad 2010 Share Napisano 28 Listopad 2010 Obaj popełniliśmy błąd-Chevrolet C15 miał silnik OHV 3548cm3 i mocy 85KM. (Ford-widlastą, dolnozaworową Ósemkę-3917cm3 i mocy 95KM).C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
primer Napisano 29 Listopad 2010 Share Napisano 29 Listopad 2010 Fakt mea culpa" fragment instrukcjihttp://www.canadianregister.co.uk/down-it/enginechevrolet.pdfa tutaj kilka różnic między Chevroletem a Fordemhttp://www.canadianregister.co.uk/chevy_or_ford.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekA Napisano 29 Listopad 2010 Share Napisano 29 Listopad 2010 Catadero,z dzieciństwa pamiętam tęponosego ciemozielonego, z pochylona pod ujemnym kątem, krótkiego charakterystycznego Chevroleta, jakże różnego od ówczesnych starów i ziłow. Widywałem go w Sopocie, ale może bazował gdzieś indziej w Trójmieście(nie chodzi mi o Bedforda).W tamtych latach ([przełom 60/70) takie auta na co dzień zarabiały na siebie ciężka pracą.Potem po cichu odeszły.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 30 Listopad 2010 Share Napisano 30 Listopad 2010 Kilka takich ciężarówek miał facet z Otomina. Ale one też powoli rozkradane, odeszły.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmarcos Napisano 3 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2010 Wspomnienia z rekonstrukcji kabina w pokoju niestety prace troche przystopowały ale dłubie sukcesywnie przy silnikuPozdrawiam wszystkich miłośników canady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldy Napisano 12 Czerwiec 2011 Share Napisano 12 Czerwiec 2011 Witam!Właśnie dołączyłem do grona szczęśliwych posiadaczy Canady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldy Napisano 12 Czerwiec 2011 Share Napisano 12 Czerwiec 2011 niestety mój na razie jest w opłakanym stanie :( - ale jest!pozdrawiam-Waldek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldy Napisano 14 Lipiec 2011 Share Napisano 14 Lipiec 2011 Canada w trakcie rozbiórki; dotarłem do nr ramy, chciałbym ustalić rocznik i historię jak pojazd dotarł do Polski; gdzie tego szukać? proszę o pomoc-Waldek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
primer Napisano 14 Lipiec 2011 Share Napisano 14 Lipiec 2011 Jeżeli ta Canada była w Polsce to prawdopodobnie trafiła przez UNRę. Ciekawe jakie było jego wojenne losy przed dostawą do nas. Możesz napisać do gości z www.oldcmp.netJa mam w swoim wszystkie nr. łacznie z numerem zamówienia. To tez pomogło im ustalic pochodzenie autka.Odpisali mi po paru mailach dopiero, ale pomogli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldy Napisano 14 Lipiec 2011 Share Napisano 14 Lipiec 2011 Primer dzięki za namiary; napiszę, może pomogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HUBERTUS 1656 Napisano 29 Lipiec 2011 Share Napisano 29 Lipiec 2011 w/w pojazdy z II Korpusu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.