Skocz do zawartości

C-15 CANADA


zmarcos

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 months later...
  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
W Sopocie z węglem jeździł, pomalowany na brudno-szaro-ciemnoniebieski kolor, BEDFORD OY. Rozmawiałem z właścicielem ok. 1985 roku i nie chciał sprzedać. A potem zniknął i on i ciężarówka.

C.
Napisano
He :) ja mam ósme wydanie, 1945, Niemcy. Oprócz typowych opisów zespołów pojazdu i starannych rysunków jest tam fajne 10 przykazań dla kierowcy". Np.: Żołnierz-kierowca kocha swój zawód i obsługiwany przez siebie pojazd mechaniczny. Budowę jego i pracę stara się jaknajdokładniej [pis. oryg.] poznać i zrozumieć". A później jest 7 grzechów głównych, których żołnierz-kierowca ma się wystrzegać.
Napisano
Hej Catadero, pamiętam tego Bedforda z Sopot. Zapamiętałem go jako ciemnoszarego i dobrze utkwił mi w głowie ten drążek na przodzie oraz atrapa silnika która wyglądała jak samoróbka. Wydaje mi się ze zniknął na poczatku lat 90tych
Napisano
ten pojazd był montowany jako chevrolet, ale występuje też w wersji fordowskiej, czy ktoś wie czym się różniły te pojazdy oprócz logo na masce?
Napisano
Łącznie do września 1945r. wyprodukowano 390273 pojazdy w różnych konfiguracjach-4x2,4x4,6x4 i 6x6. Z tego 3 tonowych 4x4 wyprodukowano 209004 szt. Różnic pomiędzy fordem a Chevroletem nie było (oczywiście fordy miały silnik Ford a chevrolety-silnik Chevrolet (obydwa dolnozaworowe o poj.3917 cm3). Inne różnice wynikały jedynie z typu pojazdu-ciągniki miały rozstaw osi 292cm, krótkie ciężarówki-340cm a długie 401cm. Były też różnice w drobnych elementach, ale nie wiem jakie.
Oczywiście zarówno Ford Canada jak i Chevrolet Canada budowane były również z nadwoziem przystosowanym do zamontowania dźwigu i z wciągarką (pojazd ewakuacyjny), jako cysterny i sanitarki oraz przystosowane do przewożenia dział.
Co ciekawe te samochody były również montowane w Australii. Te miały brezentowe pokrycia kabiny i zamontowane działko plot 40mm.
Resztę dopiszą, mam nadzieję, znawcy tematu.

C.
Napisano
Nie do końca były takie identyczne! Różnic było sporo.
Podstawowa to silniki. Ford miał silnik widlasty o większej mocy. Chevrolet miał zwykłego dolniaka ciut słabszego ale z większym momentem. Zauważalną na pierwszy rzut oka był inny wzór siatki osłony silnika, przednie zderzaki. Całej mechaniki nie dało sie zamienić między Fordem a Chevroletem...cześci nie pasowały. We wnętrzu tez doszukac sie można różnic.
Napisano
Fakt mea culpa"
fragment instrukcji
http://www.canadianregister.co.uk/down-it/enginechevrolet.pdf

a tutaj kilka różnic między Chevroletem a Fordem
http://www.canadianregister.co.uk/chevy_or_ford.html
Napisano
Catadero,
z dzieciństwa pamiętam tęponosego ciemozielonego, z pochylona pod ujemnym kątem, krótkiego charakterystycznego Chevroleta, jakże różnego od ówczesnych starów i ziłow. Widywałem go w Sopocie, ale może bazował gdzieś indziej w Trójmieście(nie chodzi mi o Bedforda).W tamtych latach ([przełom 60/70) takie auta na co dzień zarabiały na siebie ciężka pracą.Potem po cichu odeszły....
Napisano

Wspomnienia z rekonstrukcji kabina w pokoju niestety prace troche przystopowały ale dłubie sukcesywnie przy silniku
Pozdrawiam wszystkich miłośników canady

  • 6 months later...
  • 1 month later...
Napisano

Canada w trakcie rozbiórki; dotarłem do nr ramy, chciałbym ustalić rocznik i historię jak pojazd dotarł do Polski; gdzie tego szukać? proszę o pomoc
-Waldek

Napisano
Jeżeli ta Canada była w Polsce to prawdopodobnie trafiła przez UNRę. Ciekawe jakie było jego wojenne losy przed dostawą do nas.

Możesz napisać do gości z www.oldcmp.net
Ja mam w swoim wszystkie nr. łacznie z numerem zamówienia. To tez pomogło im ustalic pochodzenie autka.
Odpisali mi po paru mailach dopiero, ale pomogli...
  • 3 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie