Skocz do zawartości

Raupenschlepper Ost / Steyr RSO ( Część IV)


Lemeryt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 435
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja w takim razie przepraszam, następnym razem postaram się o coś trudniejszego.
Bandaże na kołach i gąsienice nie w tą mańkę" to prawidłowe odpowiedzi.
Żeby się trochę zrehabilitować wklejam zdjęcia klapek RSO. Męczyło mnie to, ponieważ ta klapka jest taka jakaś ie niemiecka", nie pasuje. A to dzisiejsze odkrycie, w pierwszych prototypach w tym miejscu montowane były reflektory. Z pomysłu zrezygnowano, /zapewne na wniosek kilkudziesięciu B 17 :)/ a w miejsce otworów zamontowano klimatyzację.
dr.tommy odpowiedź błędna, a zarazem bardzo dobre spostrzeżenie, tylko kabiny RSO/01 posiadały wentylację kabiny (RSG również)wersja RSO/03 była tego udogodnienia pozbawiona. Choć na załączonym zdjęciu prototypu RSO/03 widać te klapy. Brak klap w RSO/03 potwierdza powyższą „wielką teorię klapek”.
Nagrodą będzie zdjęcie czegoś nowego, ale to dopiero po 4.VIII jak wrócę do normalnego życia.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodziu000000 zdjęcie jest tak ładne że pozwoliłem sobie wkleić je jeszcze raz. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Po kolei :
- skrzynia ładunkowa zdemontowana zapewne przy pomocy łomów oznaczonych nr. 5. Zdemontowana w celu wyjęcia zbiornika paliwa nr.4, który znajdował się pod jej podłogą. Zbiornik stoi pod stodołą. Silnik zasilany z kanistra :) po jego lewej u dołu widać wężyk. Remontowany RSO to wersja RSO/01 świadczą o tym dwie rzeczy drzwi oparte o stodołę nr.3 i fakt zamontowania silnika benzynowego /chłodzonego powietrzem V8/ Silniki takie montowano również w RSO/03 ale z reguły wersja ta była już zaopatrzona w diesla. Na ziemi leżą zdemontowane rozrusznik nr.1 i filtr powietrza nr.2. Nie ma rozrusznika więc silnik został uruchomiony przy pomocy korby nr. 6 drugie nr.6 to miejsce w które wkładało się korbę ale o tym wiecie. O tym że silnik został uruchomiony świadczy obłok spalin nr.7.
Co robi czarodziej oznaczony pytajnikiem ? W pradawnych czasach kiedy jako technik mechanik zabłądziłem do prężnej firmy Polmozbyt" panowie wypijali dwie setki a później w ten sposób wykrywali" czy jest luz na zaworach". To były czasy półroczne Polonezy z zardzewiałym dachem, cała seria Polonezów którym wymienialiśmy mosty ponieważ rozlatywały się po 1000 km  ale to inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie zdiagnozowane w 100%:)))

Lameryt piszesz w zamierzchłych czasach tak naprawiano samochody, a mnie nie dalej jak 5 lat temu w ten sposób sprawdzano silnik i po osłuchu mechanik stwierdził że pojeździ jeszcze 100 tys km:)))) Na razie się sprawdza:)))

A tu graty od RSa i nie tylko(ach ten przeklęty TDT) w wydaniu czeskim:
http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=17025&mm=3&xb=1&vd=1
http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=16026&mm=3&xb=1&vd=1
http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=15985&mm=3&xb=1&vd=1

To tak dla rozluźnienia bo Ty Lameryt masz więcej:)))

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F35jsf niezłe to rozluźnienie o mało ze stołka nie spadłem. Jak można być złym na ten naród skoro gość pisze:

já tu naoplátku posílám pořádné železné kolečko

Nalezeno v těsné blízkosti potoka, takže jeho stav je bídnější díky velké vlhkosti půdy

Pogumování se zachovalo pouze ve fragmentech, jelikož bylo totálně zpuchřelé.

Informacja o zachowanym w fragmentach zpurchlałym ogumowaniem " to chyba wizja po obejrzeniu modelu którego zdjęcie ostatnio wklejałem

Więcej rodzynków w linkach wklejonych przez F35jsf
Tego TDT to chyba już nigdy nie zapomnisz :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
To chyba najmarniejsze zdjęcie RSO jakie dotychczas trafiło na łamy tego wątku. Najmarniejsze i zarazem bardzo wyjątkowe, to niemiecka kolumna wycofująca się przez rynek w Myślenicach pod koniec stycznia 1945/obecna ul. Kościuszki przechodząca w ul. Sobieskiego/ Kolumna wycofuje się na północ w kierunku Krakowa. W centrum fotografii ledwie widoczna figura św. Floriana. Po prawej stronie za końmi widoczny jakiś wojskowy obiekt może komuś z czymś się skojarzy, ja nie mam pojęcia co to może być, wygląda jak jedna strona pojazdu gąsienicowego"
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu Bodzia000000 RSO z 1. Skijäger-Brigade
Na drzwiach wymalowana duża litera J. Pojawiała się juz na innych zdjęciach :
http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum21/1_rso_russland_4.jpg
http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum21/1_rso_russland_8.jpg
http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum21/1_rso_russland_10.jpg
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nie mogę się doprosić o identyfikacje przedmiotów w moim wątku, więc tutaj się spytam. Czy ten przedmiot jest wzmocnieniem burty RSO? Był jeszcze jeden, miał zakręcony hak na końcu. Na zdjęciach RSO ma coś podobnego. Znalezione w pobliżu gąski RSO.
Długość ok. 41 cm. Szerokość ok. 4,5 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubuś 2001, porównaj z wzmocnieniami przyczepki na zdjęciu http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum22/p_rso.jpg.

A tu więcej: http://www.odkrywca.pl/zaczep-burty-od-ciezarowki-ii-wojna-,638032.html#638032

Pozdr.,
MJU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubuś 2001, oto wymiary listwy z zaczepem o której jest wątek Zwierzaka (http://www.odkrywca.pl/zaczep-burty-od-ciezarowki-ii-wojna-,638032.html#638032)

długość: 52 cm
szerokość: 4,2 cm (końcówka) do 4,8 cm (przy mocowaniu sworznia służącego za zawias)
w ceowniku 6 otworów, przy czym 4. licząc w kolejności od mocowania jest zajęty przez zaczep
odległości otworów od końca, na którym jest mocowanie: 9,5 cm; 17 cm; 29,5 cm; 39 cm, 42 cm, 50 cm

Pozdr.,
MJU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie