lucker91 Napisano 24 Marzec 2008 Autor Napisano 24 Marzec 2008 WitamProsze o udzielenie mi jak największej ilości informacji na temat tego motocykla.
butchcassiddy Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 Witam. Moim zdaniem pojazd był wyposażony w dwuosobowa kanapę motocyklową. Widać podstawę i resztki pokrycia tapicerskiego.
M164U Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 Czyli masz niemiecki motocykl/trojkolowiec. Niemiecka skrzynia biegow firmy Hurth (GRP 4 to albo 4 biegi, albo ilosc koni:))), niemieckie felgi typu Sicherheit (felgi bezpieczenstwa), i niemieckie albo austryjackie kolo firmy/typu Aprinz. Tylko jak stare jest to cos? Patrzac na ilosc farby na felgach musi byc co najmiej 50 lat:) Ale czy przed wojenne to nie wiem.
M164U Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 A nie ma zadnej innej blaszki na ramie, z jakis numerem, albo rokiem produkcji???
Catadero Napisano 12 Lipiec 2015 Napisano 12 Lipiec 2015 Taa... warto ten link przejrzeć aż do samego dołu. I kliknąć i znów przejrzeć. I znów.Takie perpetuum mobile. Można rzec.C.
Catadero Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Hans-to się koleś narobił, żeby z Warszawy-Garbusa zrobić takie małe pudełko. A w środku pewnie miał być kukuruźnik" czyli Velorex?C.
pająk Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Sorry, że znowu nie na temat ale obiecałem odpowiedź. Hansdekawka - jest tak jak napisał Catadero, mój samochodzik ma wykorzystane fragmenty Warszawy M20. Obok faktycznie stoi Mikrus (a stoi przynajmniej od 16-tu lat, tzn. wtedy go zobaczyłem po raz pierwszy). Jest o tyle ciekawy, że to egzemplarz z pierwszej setki wyprodukowanych (inne zderzaki, deska rozdzielcza, drzwi itd. w porównaniu z późniejszymi). Więcej zdjęć dałem tu: http://www.mikrus.net.pl/galeria_005.htmlCatadero - nie wiem jaki miał być do tego silnik, Velorex raczej nie, z uwagi na skrzela" podejrzewam że M72. Ja planuję dokończyć pojazd na podzespołach Mikrusa.Lucker91, nie zastanawiaj się tylko kupuj tego Goliatha, jeśli masz taką możliwość. Jeśli Ty go nie wyremontujesz to może ktoś inny, a jak zostanie tam gdzie jest to prędzej czy później skończy na złomie. Pozdrawiam.
lucker91 Napisano 26 Marzec 2008 Autor Napisano 26 Marzec 2008 Niestety narazie żadnej innej tabliczki nie znalazłem.Póki co daje następne 2 fotki i pozdrawiam.
mietek Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Wszelkie posty nie dotyczace identyfikacji beda usuwane.Tak wiec prosze zadnych mitow o wysokich cenach na zachodzie i Euro rzeka plynacych.
lucker91 Napisano 26 Marzec 2008 Autor Napisano 26 Marzec 2008 Nie sądze żeby te 2 fotki wniosły coś nowego do tematu... ale może kogoś olśni :)
raf76 Napisano 15 Luty 2018 Napisano 15 Luty 2018 20 lat temu chciałem kupić identyczny pojazd, przynajmniej wyglądał niemal tak samo. Napędzany był dwusuwowym silnikiem- ślepakiem ILO, napęd łańcuchem na tylne koło. Pojemność zdaje mi się 250. Układ kierowniczy to samo. Tylni błotnik również był taki sam.
Hansdekawka Napisano 24 Marzec 2008 Napisano 24 Marzec 2008 Niemiecki motocykl, to być może stał kiedyś obok tego wynalazku, bo z tego co widzę jest to radosna twórczość wioskowego mechanika a nie motocykl.
M164U Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 Zgadzam sie z kolega Butch Cassidy, to nie jest samorobka, takie trojkolowce, lub zmotoryzowane ryksze byly kiedys robione fabrycznie (i nadal sa firmy ktore takie cuda robia, ale bardziej w Chinach lub Indiach). Patrzac na skrzynie biegow firmy Hurth (niemcy - Monachium), firma ta zostala zalozona w 1896 roku, a w 1920 roku zaczela produkowac biegi/tryby do motocykli, natomiast w latach 60-siatych przezucila sie na produkcje maszyn, tak wiec mamy doczynienia ze szkrzynia biegow ktora ma od 40-stu do 80-ciu lat. Zakladajac ze zostala zamontowana fabrycznie, to te twoje cudo ma tyle samo:))) Niestety malo czytelny napis FELGE to po niemiecku felga, wiec za bardzo nic mi tu nie mowi, oprocz tego ze mamy do czynienia z niemiecka felga i skrzynia biegow:) Ewentualnie jest to BELGE, wtedy mamy do czynienia z przedmiotem belgijskim. Napis powyzej felgi lub Belgi jest niestety dla mnie nie czytelny, a moze to wlasnie jakas firma co calosc wyprodukowala.
M164U Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Podsumować można ze to jest 75-95% oryginał z przed 1945 roku, szczególnie w oparciu na zdjęciach podobnych pojazdów i informacji od kolegi Woodheaven i BART25. Z tego co kolega lucker91 nam podał, wiemy ze mamy do czynienia z silnikiem niemieckiej firmy Hurth z Monachium (rok zal. 1896), który musiał być wykonanym przed rokiem 1949, bo teraz wiemy ze DRP oznacza Deutsche Reichs Patent, a nazwa Deutche Reich, czy po naszemu Niemiecka Rzesza za bardzo po 1945 roku nie była używana, a już na pewno nie po 1949 roku. Mamy też felgi bezpieczeństwa (Sicherheits FELGE) firmy Kronprinz z Solingen (rok. zal. 1897), które to podobne felgi były używane na wózkach podczas wojny, ale firma Kronprinz jako jedna z pierwszych produkowała koła do rowerów, wózków, itp. grubo przed 2 WS. Dodatkowo patrząc na zdjęcie na tylni błotnik, miejsce siedzące i obudowę, widać od razu ze nie jest to samoróbka, a jeżeli to bardzo wysokiej jakości, bo takich łuków i detali w metalu nikt by sam nie robił na kowadle. Oczywiście przednia skrzynia typu cargo bardzo możliwe ze jest zespawana w lokalnym PGR-ze, choć według mnie nadal zachwala mniej więcej oryginalne rozmiary, i widzę ze dodatkiem jest też lusterko, ale to norma.Kolego lucker 91, a patrząc na reflektory (te z przodu mogą być nowsze) ale ten z tylu wygląda jak oryginał, są na nim jakieś napisy?
lucker91 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 WitamWidze że temat umilkł i nikt więcej nie ma nic do dodania więc dziękuje wszystkim za udzielenie mi wszelkich informacji pozdrawiam Lucker91
Catadero Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Milczymy, bo czekamy na obiecane fotki silnika. Lub chociaż opis.C.
Pytanie
lucker91
Witam
Prosze o udzielenie mi jak największej ilości informacji na temat tego motocykla.
68 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.