Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
lucker91

Niemiecki motocykl ?

Question

Recommended Posts

  • 0
Niemiecki motocykl, to być może stał kiedyś obok tego wynalazku, bo z tego co widzę jest to radosna twórczość wioskowego mechanika a nie motocykl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
To na pewno nie jest wiejska samoróbka. Tego typu trójkołowce dostawcze produkowano mniej więcej do lat 60-tych XX wieku. Ten ma skrzynię biegów popularnej firmy Hurth. Niestety nie mogę odczytać nazwy samego pojazdu. Felge, Filge?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Zgadzam sie z kolega Butch Cassidy, to nie jest samorobka, takie trojkolowce, lub zmotoryzowane ryksze byly kiedys robione fabrycznie (i nadal sa firmy ktore takie cuda robia, ale bardziej w Chinach lub Indiach).
Patrzac na skrzynie biegow firmy Hurth (niemcy - Monachium), firma ta zostala zalozona w 1896 roku, a w 1920 roku zaczela produkowac biegi/tryby do motocykli, natomiast w latach 60-siatych przezucila sie na produkcje maszyn, tak wiec mamy doczynienia ze szkrzynia biegow ktora ma od 40-stu do 80-ciu lat. Zakladajac ze zostala zamontowana fabrycznie, to te twoje cudo ma tyle samo:)))

Niestety malo czytelny napis FELGE to po niemiecku felga, wiec za bardzo nic mi tu nie mowi, oprocz tego ze mamy do czynienia z niemiecka felga i skrzynia biegow:) Ewentualnie jest to BELGE, wtedy mamy do czynienia z przedmiotem belgijskim. Napis powyzej felgi lub Belgi jest niestety dla mnie nie czytelny, a moze to wlasnie jakas firma co calosc wyprodukowala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Po bliższych oglêdzinach stwierdzam iż jest to motocykl trójkołowy, w którym koła przednie są sterowane za pomocą kierownicy jak w samochodzie. Srzynia biegów: 3 biegi do przodu + bieg wsteczny. Na szrzyni biegów napis H U R T H,
a poniżej D R P 4
Na kołach oznaczenia: K R (2 litery nieczytelne) A P R I N Z
B I H E R N F U S
F E L G E

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Na 100 % nie jest to samoróbka. Specjalistą od takich pojazdów była firma FRAMO, tu podobny pojazd http://www.autogallery.org.ru/k/f/33framoStromer.jpg
Jednak czy to wyrób tego producenta nie potrafię jednoznacznie powiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cytuję mój własny post z pozycji KOŁO" w tym dziale:
Obręcz koła jest produkcji niemieckiej firmy Kronprinz założonej w 1897 r w Solingen. Firma istnieje do dzisiaj i wchodzi w skład jakiegoś brytyjskiego koncernu. Niestety, historią chwalą się od roku 2001."
C.
Odezwij się na cornix1@o2.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Czyli masz niemiecki motocykl/trojkolowiec. Niemiecka skrzynia biegow firmy Hurth (GRP 4 to albo 4 biegi, albo ilosc koni:))), niemieckie felgi typu Sicherheit (felgi bezpieczenstwa), i niemieckie albo austryjackie kolo firmy/typu Aprinz. Tylko jak stare jest to cos? Patrzac na ilosc farby na felgach musi byc co najmiej 50 lat:) Ale czy przed wojenne to nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Daleko mi narazie do okrzyku 'Eureka' Sam jestem posiadaczem pojazdu ktorego nikt nigdy na oczy nie widzial.Poszperam po niemieckich stronkach w wolnym czasie a puki co gratuluje fantu i bron Boze nie daj mu sie zapodziac ani zniweczyc.To cos ma bankowo duza wartosc kolekcjonerska.Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Istnieje duza szansa ze znajdziesz cos w tym linku.
Uwaga sporo przegladania.Patrz na linki po lewej,fotoalbumy z imprez niemieckich klubow pasjonatow agro-mobili.Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Witam.Jeżeli dobrze widzę tylne koło napędzane łańcuchem.Z poczatku myślałem, że do transportu lekkich ,objętościowych towarów jak siano lub wiklina (podobne samodziełki widywano w polskich górach ) ale jakby kierowca prowadził na ślepo? Poddaję się i czekam na madrzejszych.Układ kierowniczy wskazuje jednak że mogłyby być ładunki cięższe nad przednia osia.Siodełka albo sladów po nim nie ma?
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Panowie,
bijecie niepotrzebnie pianę nad wynalazkiem wiejskiego mechanika.
Zaraz pewnie zaczniecie sie okładać epitetami.
A to i tak jest ciekawe tylko ze względu na myśl techniczną rolnika, który z braku funduszy na zakup traktora wykonał sobie taki pojazd do obsługi swego gospodarstwa.
Zwróćcie uwagę na to,że paka spawana jest niezbyt czysto,i krzywo. Żadna fabryka, zwłaszcza niemiecka nie pozwoli sobie na takie spawy. Koła te, to Kronprinz Sicherheitsfelge, rozmiaru 3,5 cala x 19 cali stosowane jako drugi typ kół do wózka amunicyjnego, ten typ jest rzadszy i przez to mniej znany, a przez to mniej poszukiwany. Przy tej wielkości pojeżdzie silniczek jest malutki, dwusuw z dmuchawą.Słabo go widać, ale to chyba silnik ILO. Czy jakakolwiek fabryka zastosowałaby tak małą jednostkę napędową, przy tak dużej pace???.Koła są militarne,wojenne. Skrzynia jest cywilna przedwojenna, na sprzęcie wojskowym nie stosowano oznaczenia DRP czyli Deutsche Rechs Patent w okresie produkcji tych kół, czyli w latach 40-stych. To co widzimy na zdjęciach jest 100% wynalazkiem wiejskiego mechanika bazującego na tym co wpadło mu w ręce.

Popatrzcie jak jest umiejscowiony zbiornik paliwa i uchwyt do wsiadania na wynalazek??? to jest przemyślana fabryczna konstrukcja??? chyba trochę nie.
Aaaa, niechce mi sie już pisać...........
Bez sensu........


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora mietek 12:12 28-03-2008

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Witam
Ten o to jak Pan go nazywa wynalazek" to zapewne nie jest rzadna samoróbka wiejska. Udało mi się ustalić iż ten trójkołowiec trafił do rąk pewnego rolnika, który go lekko przerobił (zmienił silnik i jedno koło, reszta jest orginalna i fabryczna) i stosował przez krótki czas w swoim gospodarstwie. Oczekuje że uzyskam jeszcze kilka cennych dla mnie informacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ja jednak twierdzę, że jest to wyrób fabryczny. Zapewne ma jakieś swojskie" wstawki ale na pewno nie był zbudowany od podstaw przez domorosłego mechanika. Tego typu pojazdy po prostu z założenia były prymitywne, miał to być najtańszy zastępca ciężarówki przeznaczony dla tzw. małego handlu" i drobnych usługodawców. Często montowano w nich silniki o poj. 50 cm sześciennych a układ jezdny był szczytem prostoty. Takie po prostu było zapotrzebowanie przed- i powojennego rynku transportowego, zapotrzebowanie dyktowane możliwościami nabywczymi. W miarę rozwoju przemysłu motoryzacyjnego te konstrukcje były zastępowane przez dzisiejsze busy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Uparty jesteś kolego.To dobrze.W coś trzeba wierzyć.
Jak znajdziesz taki drugi, lub prospekty fabryczne, lub jakikolwiek dowód na fabryczność" tego pojazdu (celowo nie napisałem wynalazku"), to stawiam skrzynkę browaru.
Tylko musi być to 100%owy dowód.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@butchcassiddy ,
mam taki motocykl.
100% konstrukcja własna, rama, przód, błotniki lane z aluminium. Silnik KONSTRUKCJA WŁASNA.
Rok produkcji 1956.
Kraj P O L S K A!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information