Skocz do zawartości

Pojazd pancerny?


wilzken

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Mi też, to przypomina ISU 152, ale pewności nie mam, bo widziałem tylko na fotkach. Czy to jest często spotykany pojazd w kolekcjach i muzeach?

Ps. Moderatora proszę o przeniesienie wątku do działu identyfikacji
Napisano
Witam ponownie.Lemiesz z przodu i zdemontowana oslona dziala wraz z samym dzialem moga wskazywac na adaptacje jako WZT.Sam pojazd jest(byl) bezsprzecznie dzialem samobieznym,wiec cofam,wersje,ze to na podwoziu T 34.Poza tym,z tego co sie orientuje dziala samobiezne oznaczone byly symbolem SU,a nie ISU,gzie skrot IS byl oznaczeniem ciezkich czolgow typu Jozef Stalin.Dziala samobiezne SU byly potocznie zwane SUkami.Chyba ostatnio byl w miesieczniku ODKRYWCA artykul pod tytulem GRUBOSKORNE SUKI odnosnie samobieznych dzial rosyjskich.Pozdrawiam
Napisano
ISU 122/152 - działa samobieżne na podwoziu czołgu IS
SU 152 - działo na podwoziu czołgu KW (ta sama armata co w ISU 152)
Wszystkie inne działa samobieżne też buły oznaczone SU (СУ od Самоходная Установка) SU 57, 76, 85, 100, 122. Dzziała przeciwlotnicze oznaczano ZSU.
Pozdrawiam
Napisano
Dzieki Trooper-to duzo wyjasnia.Ja tam niewiele sie znam -nie moja dziedzina.Ale jako ciekawostke napisze ,ze w Lubuski Muzeum Wojskowym w okolicach Zielonej Gory-dokladnie w Dzonowie stoja dwa takie dziala samobiezne,tylko teraz nie jestem pewien ktorego typu.Ponoc sa one dwoma z trzech zachowanych na calym swiecie,teraz sa to tylko puste skorupy(tzw wydmuszki),ale wedlug kustosza byly wczesniej sprawne i na chodzie.W tym samym muzeum kilka lat temu stal tez Stug,ktory zostal wydobyty z zatopionego transportowca na morzu czarnym i czekal w tym muzeum na papiery przewozowe do niemiec.Co ciekawe byl w doskonalej kondycji,wersja z zimmeritem,ale mial zdarty pancerz gorny tzw dach.Ponoc na tym transportowcu byly trzy STUGI i w momencie toniecia te pojazdy kotlowaly sie w ladowni uszkadzajac sie nawzajem.Ps-sorry,ale nie mam polskich znakow na kompie i dlatego moja bazgranina jest jaka jest.Pozdrawiam wszystkich i wesolych swiat zycze,oraz szczesliwego nowego roku....
Napisano
Jak dla mnie to to jest pojazd na bazie SU-152, a nie ISU-152. Wskazuje na to wysokość nadbudowy (otwór jarzma armaty zajmuje prawie całą jej wysokość). Na bank nie jest to w żaden sposób związane z T-34, na co wskazuje obecność rolek podtrzymujących gąsienicy (pierwsza fotka).
Tego typu pojazdy były wykorzystywane w cywilu jako ciągniki, spychacze, etc. Dzieckiem będąc widziałem coś podobnego przy remoncie drogi na Mazurach. Pomalowane było na optymistyczny błękitnawy kolorek.
Napisano

Zdecydowanie to jest pojazd oparty o ISU 152. Dla porównania wrzucam fotke SU 152. Wyraźnie widać, że nadbudówka SU 152 jest niższa, płyty są inaczej podzielone i bardziej pochylone. Tył pojazdu też jest inny.

Napisano
Jeszcze w latach 60-tych jak w mojej okolicy wykoleił się pociąg [na szczęście towarowy], to przyjechał później tzw. pociąg ratowniczy, który w swoim składzie miał właśnie takie coś". Czyli ciężki spychacz na bazie ISU 122/152. Pamiętam, że tam gdzie był pierwotnie otwór jarzma armaty miał przyspawaną stalową płytę, a całość tzn. zarówno pociąg jak i sam pojazd były właśnie pomalowane na kolor jasno niebieski.
Napisano
Różne kąty pochylenia płyt pancernych wieży?-kazamaty?,różne rozmieszczenie otworów wentylacyjnych i obsługowych na kadłubie, inne błotniki. Różnic kół nośnych i napędowych oraz gąsienic nie widać na zdj., podobnie jak silnika i skrzyni przekładnowej.
Wesołych Świąt!

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie