wars98 Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Grendel. Muzeum w Gniewie ma dział poświęcony wojskowości.Co do wersji tego Jumo (że F-1) nie będę się spierał, ale czy rzeczywiście 1941 rok? No nie wiem... ;)
oksio Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 W zamku jest kilka oddziałów muzeów ale ten zabytek trafi na wystawę „oblicza pól bitewnych” zorganizowane i prowadzona przez Gdańskie Bractwo Historii Wojskowości. A Muzeum Lotnictwa jak tak dalej będzie działać to wątpię by coś do nich trafiło.Pozdr.Oksiops.TPS i GBHW obiecuje że długo sam tam nie będzie:-)
wars98 Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 A na stronach TVP jest krótki materiał filmowy:http://ww6.tvp.pl/2915,20060605351963.stronaPozdrawiamwars98
Grendel Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Wars,Wiesz - dzial poswiecony wojskowosci to pojecie bardzo rozlegle ;o)Rownie dobrze miesci oszczepy i topory, jak i modele sredniowiecznych warowni.Silnik lotniczy srednio sie z tym komponuje ;o)Ale nie bede marudzil - wazne , ze znalezli sie ludzie, ktorzy go zakonserwuja i Muzeum, ktore go przygarnie (mam nadzieje, ze nie do magazynu) :)Wersja F weszla do produkcji w 1941 roku.To kaurat moge potwierdzic w zrodlach.Ale dokladnej i kiedy jej produkcji zaprzestano podac na szybko nie potrafie :(PozdrowieniaGrendel
Grendel Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Oksio - jesli tak - nie mam wiecej pytan.Ciesze sie razem z Wami:)Szkoda, ze tylko silnik wyszedl...PozdrowieniaGrendel
oksio Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Grendel ! Mogę tylko obiecać że się postaramy ( TPS i GBHW ) o inne atrakcje w tym roku .Dziękuje jeszcze raz nie tylko w swoim imieniu ale i naszych przyjaciół z Gniewu.Swoją droga wszystkim życzę by na swej drodze spotkali takich Ludzi jak ONI .Pozdr.Oksiops.nr seryjny świadczy iż wyprodukowano go na 100% w 41 roku
Grendel Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Oksio,Wars mi co nieco napisal swego czasu :) Sezon rzeczywiscie zapowiada sie emocjonujaco :)Byle tylko entuzjazmu, pieniazkow i krytej przestrzeni wystawienniczej nie zabraklo.Tego Wam z calego serca zycze :)Mam nadzieje, ze jesli uda mi sie w przyszlym roku wybrac do Polski to mi czesc tych fantow pokazecie ;o)PozdrowieniaGrendel
oksio Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Dla Kaszuby słowo cenniejsze niż życie.Jak przyjedziesz to z miłą chęcią pokażemy ci eksponaty pod dachem i Muzealników co tworzą nową jakość.Pozdrawiam.Oksiops. Wars za gadulstwo dostanie „Ścieżkę Zdrowia” :-)
kris_kutno Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Mam zdjecia silnika ale maja za duży format i nie chcą się załadowac. Pozdrawiam wszystkich
beaviso Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Jeszcze raz co do identyfikacji:Proszę przyjrzeć się jeszcze raz tej fotografii.Cechy:- trójkątna szyba- jeden z kątów to prawie kąt prosty, jakieś 80 st.- mocowanie za pomocą nitów/śrub - widoczne kropeczki" na ramkach- do jednej z ramek przylega kawałek poszycia, prawdopodobnie dwubarwny (widać dawną prostą granicę 2 kolorów)
beaviso Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 A teraz ta fotka - zaznaczony fragment oszklenia odpowiada wg mnie wydobytemy.Jest wszakże jedna nieścisłość - przyznaję - bo ów kąt 80 st. wypada przy innych ramionach trójkąta, nie jest położony analogicznie. Ale czort wie, czy nie było jakiś modyfikacji - w końcu element ten przylegał do gondoli podkadłubowej, która ulegała częstym zmianom w zależności od wariantu. No i to przejście barw mnie intryguje. Mam w książce jeszcze jednąfotkę nosa Ju-88 i dokładnie tak samo przechodzi kamuflaż górny w dolny - w ok. 1/4 długości ramki przyległej do poszycia kadłuba.
Frozzer Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 ja z kolei mam inną koncepcjei konty sie zgadzają, i kamuflarz prawie sie pokrywa
Frozzer Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 a na tym zdjęciu nawet kamuflarz jest tak samo rozłorzony jak w elemencie wyciągniętym z wody
beaviso Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Ciekawe, Frozzer!Czy wiesz może, w których wersjach He-111 było dokładnie takie oszklenie? Trzeba sprawdzić, czy pokrywa się z zastosowaniem w nich silnika Jumo211 F1.
Arado Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Podajcie mi proszę inny typ He111 albo JU-88 który miał tego typu tłumiki płomieni jak wydobyty Jumo211.Przecież to jednoznaczne !
Arado Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Pozatym rok budowy silnika nie jest jednoznaczny z tym, że od tego roku latał. Przecież mógł być magazynowany albo po remoncie.W warunkach wojennych resurs wynosił około 80 godzin !
beaviso Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Właśnie nad tym magazynowaniem się zastanawiałem. Czy podczas wojny miało to sens? Nie mam żadnych danych na ten temat, ale na logikę to produkcja szła pełną parą i wszystko od razu pchano na front, nie tworzono rezerw magazynowych. Silnik zrobiony w 1941. roku pasował do aktualnie produkowanych maszyn, a kolejne warianty samolotów dostawały już nowsze odmiany silników. Bardzo krótki resurs (i zazwyczaj jeszcze krótszy faktyczny żywot) silników działa tylko na poparcie tej tezy, bo zapotrzebowanie zwykle przekraczało zdolności produkcyjne. Wyobrażam sobie szczęśliwe" (czytaj: nie utracone) płatowce odstawione z powodu braku silników, ale raczej nie 3-letnie silniki zapobiegawczo złożone w magazynach. Co innego, jeśli był to samolot szkolny, klepany w pojedynczej odmianie przez lata. Ale na pewno nie dotyczy to He-111 i Ju-88, które zmieniały się jak w kalejdoskopie, a razem z nimi silniki.To tylko domysły, ale ie czuję" tego, by silnik prod. 1941, przeznaczony do popularnego samolotu bojowego, przetrwał sobie prawie do końca wojny.Arado, a dokładnie co masz na myśli, jaki wariant - kierując się tłumikami płomieni?
Arado Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Heinkel He111 H-20/R3 - znalazłem informacje na ten temat w necie.Czekam na odpowiedz od muzeum Luftwaffe Gatow.
beaviso Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Ja natomiast próbuję w międzyczasie dowiedzieć się czym dokładnie była część o numerze katalogowym Fl.Nr. 82605-1 i czy podpada pod konkretny typ samolotu, czy też była uniwersalna.
beaviso Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Arado,Do teorii He-111 H20/R3" nie pasują mi trzy rzeczy:- silniki podobno Jumo 211 w wariancie F2, a nie F1 jak znaleziono- rok produkcji tej wersji Heinkla to 1944, zatem nie widzę nowego fabrycznie samolotu z zainstalowanymi 3-letnimi silnikami- wreszcie, jak pisałem wcześniej, relacje co do szeroko zakrojonej akcji ratunkowej przedsięwziętej przez Niemców nie przystają do realiów teatru działań wojennych w środku zimy 1945. (styczeń/luty) na Pomorzu Gdańskim. A tylko tej zimy, przyznasz, mogła spaść sugerowana przez Ciebie wersja.pozdrawiam,M.
wars98 Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 A może to Hesiek 111 przebudowany do standardu H-20/R3? To by wyjaśniało sprawę Jumo 211 F1! :]P.S. A z Grendelem to gadaliśmy o StuG-u, a to żadna tajemnica. Hehehe... :D
Romo Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Znacie jakąś stronkę (wracam do dawnego tematu) na której znajdują się rysunki niemieckich samolotów ? mam dwa koła od jakiegoś cuda" , których nikt nie potrafi zidentyfikować.
wars98 Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Wrzuć tutaj! Może niejako przy okazji ktoś coś wykombinuje? Albo daj link, gdzie są te zdjęcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.