oksio Napisano 19 Wrzesień 2006 Share Napisano 19 Wrzesień 2006 To wychodzi że na naszej Politechnice szkołą geniuszy !!!Odczyt na magnetometrze Szymona wykazał anomalie z odległości 6 metrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asia Napisano 19 Wrzesień 2006 Share Napisano 19 Wrzesień 2006 Panie Oksio. Można założyć, że się znajdzie magnetometrem na 6 m beczkę stalową, nawet kanister, ale juz na 3 m. To standart. Jednak nie aluminiowy silnik lotniczy. To inny metal, te parę elementów stalowych osłoniętych nie magnetycznym blokiem silnika praktycznie nie było zauważalne przez sprzęt. Nawet gdy skorodowały osłony magnezowe. To tak jak w stalowej puszce, nawet otwartej - miał by Pan obrączkę złotą. Wykrywacz metalu wskaże stalową puszke, ale nie złoto które się w niej znajduje. Mimo że detektor metali widzi złoto i inne metale kolorowe. Magnetometr natomiast wcale nie widzi aluminium, tylko metale które można namagnesować (magnetyczne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bombel Napisano 20 Wrzesień 2006 Share Napisano 20 Wrzesień 2006 AsiaNie chcę byc złośliwy ale chyba nie widziałaś nigdy wnętrza lotniczego silnika.Silnik taki to wielka kupa stali i elementy duralowe stanowią zdecydowaną mniejszość masy całego urządzenia.Dla przykładu silniki z rodziny Junkers Jumo 211 miały masę suchą w granicach 600-750 kg(w zależnosci od wersji). Ze stopów aluminium wykonane są jedynie korpusy silnika i agregatów oraz tłoki. Cała zdecydowana reszta to stal i nieco elementów mosiężnych i miedzianych (ale ich masa jest w zasadzie pomijalna w naszych rozważaniach)Raz jeszcze pragne podkreślić że nie istnieje coś takiego jak parę elementów stalowych osłoniętych nie magnetycznym blokiem silnika" bo tych parę elementów stalowych ma masę kilkuset kilogramów. Nie istnieje coś takiego jak aluminiowy silnik lotniczy"Niedowiarków zapraszam do silnikowni Muzeum Lotnictwa Polskiego a jeśli komuś daleko to do Szkoły Oficerskiej w Dęblinie gdzie też można sobie pooglądać przekroje silników tłokowych (innych także)pzdrwmbombel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oksio Napisano 20 Wrzesień 2006 Share Napisano 20 Wrzesień 2006 Asia wiem jak wygląda silnik lotniczy i ile jest tych drobnych części z metali magnetycznych.Ale ty masz swój film a my byliśmy w czasie kiedy Szymon to znalazł.Następnym razem zatrudnię jasnowidza bo przecież z tego co napisałaś magnetometr to liche urządzenie do szukania samolotów.oksioPs. Bombel czekałem na twój głos fachowca .Dziękuje i PozdrawiamOksio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bombel Napisano 20 Wrzesień 2006 Share Napisano 20 Wrzesień 2006 Oksio nie mam żadnej wiedzy na temat poszukiwań i charakterystyk magnetometrów. Nie mogę więc wypowiadać się na ten temat.Chciałem tylko zwrócić uwagę na oczywiste bzdury o aluminiowych silnikach lotniczych"pzdrwmbombel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulus76 Napisano 5 Czerwiec 2007 Share Napisano 5 Czerwiec 2007 WitamNie chcę wzniecać znów kłótni, ale ciekawi mnie co dzieje się z silnikiem? Wiadomo z jakiej jednostki pochodziła ta maszyna?\\pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wars98 Napisano 5 Czerwiec 2007 Share Napisano 5 Czerwiec 2007 Silnik i inne przedmioty pochodzące z Heinkla od 1 maja br. można oglądać na wystawie zorganizowanej na zamku w Gniewie.Co do jednostki z jakiej pochodziła maszyna to coś tam szukali, ale jakie wyniki uzyskali to tego nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oksio Napisano 5 Czerwiec 2007 Share Napisano 5 Czerwiec 2007 http://www.gbhw.com.pl/index_wystawa.htmlpozdr.Oksio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolek50 Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 WitamZ zaciekawienien przeczytałem posty i jestem pod wrażeniem.Od lat chodzę z magnetometrem i z taką ignorancją dotycząca jego działania spotykam sie pierwszy raz. Panowie czy wy wiecie o czym mówicie. MAGNETOMETR NAMIERZA 200L. BECZKę NA 6M !!!!! więc znalezienie silnika lotniczego nawet na 10m to dla niego betka. Granatry F1 wyciągałem z głębokości 1,7m.Asia ma rację przeprowadziliście poszukiwania po łepkach" chyba że sprzęt którym dysponowaliście to był magnetometr tylko z nazwy ,ale to już inna bajka, tacy wielcy poszukiwacze chyba wiedza czym szukają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziki Napisano 5 Październik 2007 Share Napisano 5 Październik 2007 Bolek... Mysle, ze zapominasz o jednej rzeczy. Poszukiwania sa prowadzone w jeziorze - magnetometr plynie na pontonie. Co do samego miejsca - miejsce rozbicia samolotu - czesci, w tym mniejsze metalowe sa rozrzucone na znacznym obszarze - co za tym idzie, raczej ciezko nurkom w oczku wodnym o zerowej przejrzystosci wyciagac rzeczy malej wielkosci.Praktycznie wszystkie wieksze namiary magnetometru zostaly wyciagniete.Zanim ocenisz, pomysl ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolek50 Napisano 6 Październik 2007 Share Napisano 6 Październik 2007 WitamChylę czoło przed pierwszym respondentem który wie co mówi.Ja tez zamontowałem magnetometr na pontonie ( wiesz dlaczego)Ale małe obiekty przy tej głębokości jeziora nawet się nie odezwą. Jeżeli dał sygnał to MUSIAŁO to być cos większego.Mówimy o głębokości 5-6m. A to jest kubatura ok. 0.5m3. Jaki znasz element samolotu wykonany z metalu ferromagnetycznego o takiej obiętości, ja tylko jeden silnik.Pozdrawiam Jerzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.