Skocz do zawartości

wz.32 Skoda 220mm


heehaw

Rekomendowane odpowiedzi

@Pająk poczułem się wywołany do tablicy więc. Pod tym linkiem jest dyskusja https://forum.ioh.pl/viewtopic.php?t=5875&postdays=0&postorder=asc&start=25&sid=94c56cb0275735b5526a8d978a9224de w której spierają się na temat tego czy 7TP to oryginał, czy replika. Wypowiada się niejaki PATRON, który pisze że pewne elementy były zrekonstruowane, więc jestem pewien że to replika.
Czołgiem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 146
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Dzięki za wypowiedź, tak jak w przytoczonym przez Ciebie wątku, nie będziemy spierać się o definicje (ja akurat jestem tego zdania co Grendel). Na Odkrywcy też była swego czasu dyskusja co jest oryginałem, co rekonstrukcją, a co repliką, bardzo ciekawa zresztą. Znam wiele pojazdów (zabytkowe samochody), których przyporządkowanie do określonej grupy jest zdecydowanie trudniejsze niż naszego 7TP. Temat rzeka :) ale chyba nie do tego wątku. Najważniejsze, że jeżdżą i cieszą oko.

Czekam na nowe wiadomości o podwoziach Skody, bo widzę, że śledzisz sprawę. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak najważniejsze jest, że jeżdżą i cieszą oko. Nie ma co kruszyć kopii o 7TP ma bawić i uczyć historii i wiem że tak jest. Jak tylko coś będę wiedział o dalszych losach. Dam znać.
Dzięki za podlinkowanie artykułu.
Będę tu częściej zaglądał
Czołgiem!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
Fiaskiem zakończyła się pierwsza próba podniesienia przyczep do moździerza 220mm Skody. Przyczyną był zbyt niski stan wody. Kolejne podeście w maju przyszłego roku ...
Przypomnijmy, że staraniem polskiego MSZ, część wydobytych przyczep trafi do Polski, do Muzeum Wojsk Lądowych !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...
  • 2 months later...
Żeby nie dodawać niepotrzebnie wątków piszę tutaj.

Analizując zdjęcia ze sprzętem pomocniczym dla 220mm zauważyłem że wszystko wskazuje na to, że istniały przynajmniej 2 wersje przyczep, choć może istniały prototypy i wersje finalne różniące się zarówno osprzętem jak i wymiarami. Na jednych zdjęciach widać lewe burty przyczep na których są zamocowane po 3 łopaty saperskie w dwu poziomach, a na innych jest czysta burta bez żadnych mocowań. O ile paski/klamry do trzymania styliska można przeoczyć o tyle raczej nie da się przeoczyć kieszeni" na samą szuflę.

To samo można powiedzieć o wymiarach. O ile można przyjąć, że stosowano tą samą łopatę saperską to jest znane zdjęcie na którym przyczepa jest (zdaje się być) dłuższa niż na innych.

Jaka jest szansa na to że jest to prototyp i wersja finalna?
A jaka na to, że są to dwa niezależnie funkcjonujące typy przyczep?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

Z radością informujemy, że właśnie zakończyliśmy rozładunek wózków transportowych służących do przewozu moździerza produkcji zakładów Skoda kal. 220 mm. Wózki przyjechały do nas prosto z Norwegii gdzie w zeszłym roku zostały wydobyte z jeziora. Otrzymaliśmy w sumie 6 wózków, które tworzą dwa komplety. Jeden zostanie poddany renowacji w bydgoskiej PESA Bydgoszcz SA. Więcej zdjęć postaramy się zamieścić jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak gwoli ścisłości to gdzie w Bydgoszczy postawią ten zestaw? Jak znam życie i realia to wyląduje w magazynach wojskowych na Osowej Górze i tyle go będziemy widzieć...Tak jak reszta zabawek np. Dingo , Halftrack, Stuart. Już lepiej niech to wszystko pojedzie do Wawy lub Poznania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie