Skocz do zawartości

Polskie pociągi pancerne 2


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Z nowych ustaleń Ingo Huttera, m.in:

Co do Ti3-14: obie lokomotywy 4052 Essen i 4024 Posen trafiły do PKP, więc numer 4024 jest przypuszczalny.

Co do pozostałych numerów, które cytował Sadyk, a nie ma w tabelce, to brak jest śladu po takich Ti3 na PKP. Ale:

- Elberfeld 4018 to był Ti1-26,
- Köln 4018 to był Ti1-27
- Osten 4018 to był Ti1-25
- Erfurt 4175 to był Ti4-57
- Mainz 4175 to był Ti4-110
- Elsaß-Lothringen 4199 to był Ti2-74

Jest więc nad czym pomyśleć...
  • Odpowiedzi 431
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Wyszperalem:
1. Uzupelnienie dla Mi.Der.: Ti3-5 obslugiwal pp Smierc".
2. Uzupelnienie dla Grendel: Drezyna, ktora widac na zdjeciu z pp Gen. Sosnkowski" (wg Magnuskiego) - ta z tylu o nazwie Osa" - to Tatra" nr 106 i byla przynalezna do pp Danuta" (przynamniej w pierwszej polowie lat trzydziestych).
Cdn....
Z gory odpowiadam na ewentualne pytania: na podawane przeze mnie informacje mam potwierdzenie w zrodlach.
Pozdrawiam
Sadyk
Napisano
A kiedy obsługiwał Śmierć" - w 1939? I czy wiadomo jaki numer miał parowóz G5^4 używany w Śmierci" w latach 20-tych (mogł to być ew. G5^1 lub G5^2)?
Napisano
Sadyk,
Juz chyba uzgodnilismy, ze ten Sosnkowski", to niekoniecznie sie wtedy tak zwal ;o)
Wielkie dzieki za informacje!Moze w koncu uda sie te sprawy jakos uporzadkowac - ktora drezyna, gdzie, kiedy i w jakim skladzie...
Pozdrowienia
Krzysiek
Napisano
Mi.Der.
1. W moim spisie parowozow pp Smierc" w latach dwudziestych mial G5^1 4018.
2. Czy w 1939 nie odpowiem wprost, poniewaz sytuacja jest bardziej skomplikowana. W dyonach parowozy byly zakonserwowane" i nie pelnily stalej sluzby. Mialy natomiast przydzialy do poszczegolnych pp. Tak bylo w przypadku Smierci". Przypuszczam, ze w 1939 piatka" jednak byla w pp 15.
3. Moze cos wiesz o opancerzonym Tp1-112 ?
Pozdrawiam
Sadyk
Napisano

Dzieki Mi.Der.
1/ Numer 4408 wiedzialem, Stettin i DRB nie. Dla informacji podam, ze mial on fabryczny numer kotla 3170. Zdjety z niego pancerz (chyba w 1930 r.)przeszedl na jeden z Ti3 (ktory?). Interesuje mnie czy wczesniej sluzyl w jakims pociagu pancernym.
2/ Dla zainteresowanych drezyna Tatra".
Michal na swojej stronie o pp podal, ze jej uzbrojenie stanowił karabin maszynowy umieszczony w jednym z dwóch jarzm umieszczonych obok siebie w przedniej ścianie wieży obrotowej. Istniała konstrukcyjna możliwość zamocowania dwóch km-ów obok siebie wz. 25 (Hotchkiss) lub chłodzonego wodą karabinu maszynowego 7,92mm wz. 30 (Colt-Browning), lecz nie są znane żadne zdjęcia potwierdzające taki zestaw uzbrojenia. Obok ......

Napisano

oraz, ze karabin maszynowy mógł być też używany jako przeciwlotniczy, po osadzeniu w specjalnym uchwycie we wnętrzu wieży, strzelał do góry przez okršgły właz w dachu wieży. Obok ...

Napisano
No, to już są znane :-) Ale czy taki zestaw dwóch km-ów używano w praktyce?.. Ten drugi km i tak byłby jedynie zapasowy". Przy początkowej wersji strony oparłem się na przekroju J. Magnuskiego i radycyjnych" danych z literatury, że miała 2 km-y - później to zmieniłem, bo na zdjęciach albo nie ma broni, albo ma 1 Hotchkissa.
Napisano

Domyslalem sie Michale, ze znasz te zdjecia. Ale jak mowil Adam sa tez patrzacze" i byc moze oni ich nie widzieli. Rzeczywiscie Tatry" wystepuja najczesciej bez uzbrojenia. Tak jak ta obok.
Tatra" Niepolomice 2 Dyon. Byc moze ta sama ktora pokazal Adam w poscie - chyba - z 16 stycznia br.

Napisano
Witam.
Sadyk co to zdjęcie wieży tatry takie obcięte? Umieść całe to popatrze na nie.
A tak poważnie wspominałeś dość dawno temu o artykule nt Hallerczyka. Czy może już się ukazał. Uchyl proszę rąbka tajemnicy.
Pozdrawiam.
Waldek
Napisano
Tego zdjecia z dwoma km-ami nie znałem, bo bym nie napisał, że nie są znane :-) Ale ponownie: czy nie był to jedynie zestaw eksperymentalny? Swoją drogą, ciekawy kamuflaż tej Tatry.
Napisano
1. MiDer.Przypuszczam, ze zdjecie (pochodzi z Reg. Poc. panc) jest tylko ilustracja pokazujaca, ze i 08 i Hotchkiss wlazi do wiezy. Juz pozostale zdjecia z tegoz regulaminu pokazuje wylacznie pojedynczy km Hotchkissa. A wyslalem ci kiedys te same uwagi i zdjecie, co teraz Sadyk, poleniles sie, nie chcialo ci sie zmienic tego ustepu o km plot!
2. Sadyk, masz przyzwoitej jakosci repro tych zdjec?. Udalo mi sie znalezc wgladowki, ale negatywy sa gdzies wetkniete -a by mi sie wlasnie przydaly, bo Grendel zarazil mnie miloscia do Tatry i wlasnie zaczynam dlubac 1/35.
Napisano

Ciesze sie Adamie ze sie odezwales. Rzeczywiscie te zdjecia pochodza z Re.Br.Panc.". Nie wiem czy mam lepszej jakosci, ale ta wiezyczke, ktora uprzedziles mnie, chyba mam troche lepsza. Oczywiscie wysle dla czystosci sumienia....:)
Do Michala, malowanie ciekawe, ale w calosci jeszcze lepsze. Magnuski rysowal swoja" Tatre z Danuty" na podstawie tego regulaminu. Warto zauwazyc nazwe drezyny - jednym slowem nr 106.
Do WaldekM. Wydaje mi sie, ze Tatra" ma cala wiezyczke. Chyba, ze chodzil Ci o sasiada Smialego" - z tym gorzej. Material m.in. o Hallerczyku jeszcze sie nie ukazal, jak wspomnialem ma byc w drugim numerze PHW".

Napisano
Nie przeczę, że z aktualizacją wielu stron się lenię - ale ustęp o km plot właśnie zdążyłem poprawić i cytowany chyba jest dobry :-) Swoją drogą, ten km miał chyba kąt ostrzału w formie stożka nad drezyną tak na oko 30 stopni, czyli raczej tylko bombowców nurkujących...
Napisano
Witam,
tu
http://www.odkrywca-online.pl/picsforum10/44346131.jpg
i tu
http://www.odkrywca-online.pl/picsforum10/45503593.jpg
jest drugie działo Smoka Kaszubskiego. Pewno nie to samo ale takie samo.
Pozdrawiam.
Waldek
Napisano
Bodziu, sorry, że tak późno...
Ale Twoja fotka z 2005-02-28 12:13:00, 2005-02-28 12:40:00 i 2005-02-28 12:48:00 przedstawia Poznańczyka (a właściwie jego części) stojące na stacji Ożarów.
Niemcy część uszkodzonych wagonów zrzucili z torowiska, aby udrożnić linię, a resztę wraz z lokomotywą i platformami podstawili na rozjazd przy stacji.
W tamtym miejscu jest teraz „dzikie” przejście ze stacji przez tory na miasto, w którym lubią chować się panowie z SOK-u i karać gapowiczów :)
Jak słusznie zauważył natomiast mój kumpel, który też „siedzi w temacie” na fotce z 2005-02-28 12:40:00 widać w tle budynek, który stoi do dzisiaj.
Notabene tory przy budynku mają wybitą datę 49r. :)

Pozdrawiam, MAB

Ps. Sorry, że operuję datami postów, ale nie chciałem zaśmiecać forum wrzucając te same fotki...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie