Skocz do zawartości

Wojna na Wschodzie vol. 1/12


Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, MarekA napisał:

Co w przypadku hipotetycznej wojny NATO trwającej kilka lat? Przedwojenne "zapasy" pilotów i samolotów zostały wyczerpane. Do walki wysyłane są samoloty wojennej produkcji. Produkcja samolotów trwa powiedzmy kilkanaście miesięcy. Skąd brać dla nich nowych pilotów skoro proces ich szkolenia trwa wiele lat?

Byłoby dokładnie w stu procentach to, co było np. w lotnictwie amerykańskim podczas II w.ś. - gigantyczna nadprodukcja statków powietrznych (samolotów i szybowców transportowych) oraz olbrzymia niewydolność systemu kształcenia i szkolenia pilotów na skutek różnych czynników, w tym m.in. braku wykładowców z odpowiednimi kwalifikacjami do kształcenia wielkiej, nietypowej dla czasu pokoju liczby pilotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2024 o 21:50, Czlowieksniegu napisał:

 

Anton Gieraszczenko jest zwykłym głupkiem.

Po co publikować takie informacje dające dziką satysfakcję ruskim i pokazujące dramatyczny kryzys na Ukrainie z pilotami bojowymi? Po co publikować informacje kompromitujące (jeśli są prawdziwe) ukraiński system kształcenia i szkolenia pilotów wojskowych (o tym, że nigdzie na świecie nie istnieją 23-letnie szczeniaki będące „pilotami myśliwskimi” są posty powyżej). Po co to wszystko?

Do tego inny kompromitujący ukraińskie siły powietrzne filmik z rzekomego (maskirowka?), lub nie, szkolenia ukraińskich pilotów F-16 nawet nie w symulatorze, i nawet nie na PlayStation, ale na zwykłym pececie z jednym(!) małym ekranem. Był taki filmik z jakimś żałosnym pecetem i czymś à la joystick HOTASowy w jednym z wcześniejszych ukraińskich „Vol.”.

Chyba że to wszystko to PsyOps, a że przy okazji robi się w konia opinię publiczną to już tylko wojskowa normalka.

Dla poległego pilota Władysława Zalistowskiego rzecz jasna czołobitny szacunek i hołd – jeśli oczywiście ta informacja jest prawdziwa, a nie jest maskirowką, że na F-16 też uczą się szczenięta, a potem się okaże, że to jednak świetnie wyszkolone 30- i 40-latki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

Je...

Gieraszczenko nie jest anonimowym użytkownikiem X/TT i podobnych...
Zapewne tym bardziej podawane przez niego informacje, nawet jeśli są nieprawdziwe, są wcześniej przygotowane i przemyślane. I to nie przez niego...

Od początku wojny mam włączone powiadomienia z jego kanału na telegramie. Gość rzeczowy, bez bufonady, przesady czy przerysowanej propagandy. Podnosi nie tylko sprawy wojskowe, tonuje nastroje i nie ukrywa afer.

Jest oficjalnym doradcą prezydenta Ukrainy. Jeżeli robi coś, co ma pobudzić instynkty patriotyczne (może tak jest w tym przypadku), nie mam mu nic do zarzucenia, niezależnie czy jest to prawda czy nie.

Btw. Czy tylko dobrze świadczy o ruskich, że latają w większości "dziadki", a nawet emeryci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Czlowieksniegu napisał:

...nawet jeśli są nieprawdziwe, są wcześniej przygotowane i przemyślane. I to nie przez niego...

I na taką ta informacja wygląda, bo to są kompletne bzdury. Bzdury o pilocie, który w wieku lat 21 już latał na rurach, czyli zaczął naukę w zawodzie pilota myśliwskiego gdzieś tak w wieku lat 11-12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Departament Stanu USA opublikował we wtorek deklarację złożoną przez 49 szefów dyplomacji, w której potępiają przekazanie przez Koreę Północną rakiet balistycznych dla Rosji. Do opublikowanej przez Departament Stanu USA deklaracji nie dołączyły m.in. Węgry, Słowacja i Turcja.

49 szefów dyplomacji, w tym Polski oraz Unii Europejskiej, potępili we wspólnym oświadczeniu transfer północnokoreańskich rakiet balistycznych dla Rosji i potwierdzili informacje, że zostały one przynajmniej dwukrotnie użyte na Ukrainie.

We wspólnym oświadczeniu ministrowie "w najsilniejszy możliwy sposób" potępili transakcję między Rosją i reżimem w Pjongjangu oraz użycie przeciwko Ukrainie 30 grudnia i 2 stycznia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

Je...

Jakiś, może np PR'owy cel w tym było- nie znaczy to, że musi się z rzeczywistością zgadzać, wprost przeciwnie :-)

No niestety ni chu chu się nie zgadza. Zostanie pilotem myśliwca to jest minimum 10-11 lat kształcenia i szkolenia. 11- czy 12-letni Władysław Zalistowski na pewno nie zaczął zdobywania tego fachu w tym wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jedburgh_Ops napisał:

Dla jasności edukacyjny system amerykański:

● Podstawówka (elementary school) → rozpoczęcie w wieku 5 lat; zakończenie w wieku lat 10

● Szkoła średnia (middle school) → rozpoczęcie w wieku 11 lat; zakończenie w wieku lat 13

● Szkoła wyższa (high school) → rozpoczęcie w wieku 14 lat; zakończenie w wieku lat 18

● College lub uniwersytet → czas nauki 4÷7 lat w zależności od specjalizacji

● United States Air Force Academy → czas nauki 4 lata

Szkolenie do statusu combat ready po United States Air Force Academy

● primary training → 6 miesięcy

● intermediate training → 1 rok

● advanced training → 1 rok

Jak widać pilotem „combat ready” w Stanach Zjednoczonych można zostać najwcześniej w wieku 28,5 roku, a najpóźniej w wieku 31,5 roku.

To co opisujesz to piękne wymogi stosowane w czasie pokoju. Nie twierdzę, że tak jest czy też nie jest. Ale uważam, że Ukraina nie ma już takich zasobów ludzkich a tym bardziej tak wykwalifikowanych jak piloci, więc myślę, że tak, że człowiek mógł w tak młodym wieku latać i walczyć za swój kraj, mógł także za niego zginąć. Nawet jeśli niedowierzasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pawel_breslau napisał:

To co opisujesz to piękne wymogi stosowane w czasie pokoju. Nie twierdzę, że tak jest czy też nie jest. Ale uważam, że Ukraina nie ma już takich zasobów ludzkich a tym bardziej tak wykwalifikowanych jak piloci, więc myślę, że tak, że człowiek mógł w tak młodym wieku latać i walczyć za swój kraj, mógł także za niego zginąć. Nawet jeśli niedowierzasz. 

W kilku miejscach tych forumowych wojennych ukraińskich „Vol.” ukazywałem różne aspekty funkcjonowania MiG-a-29 oraz to, co on ma i co on może. I to nie były przepisywanki z internetu albo z wydawanych w Polsce pisemek lotniczych o poziomie bardzo trudnym do roztrzaskania sobie o niego głowy.

Piękno forum internetowego polega między innymi na tym, że można wierzyć w androny Antona Gieraszczenki o istnieniu 21-letnich „pilotów myśliwskich” już w wieku lat 23 wyszkolonych do walki w MiG-u-29, ale to piękno forum polega też na tym, że dostrzega się, lub ufa się, jak kto woli, że nie istnieją „piloci myśliwscy” rozpoczynający naukę tego fachu w wieku lat 11 i że nauczenie się wysoce efektywnej walki w MiG-u-29 zajmuje minimum 8-9 lat tym bardziej, że dwumiejscowy MiG-29UB to dydaktyczne dno bez radaru.

Ale możliwość wyboru tego, w co się wierzy jest oczywiście bardzo fajna i tego się trzymajmy. :classic_smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Czlowieksniegu napisał:

Je...

Myślisz, że więcej jest osób podobnych do nas, które drążą i sprawdzają?
Nie sądzę :-)

Też nie sądzę.

Ale skoro już jesteśmy to niech przynajmniej kilka osób wyniesie z tego tę naukę, że gdy wybucha wojna to cała tzw. opinia publiczna staje się przedmiotem jednej wielkiej manipulacji. Ludzie od PsyOps mają nieraz doktoraty z psychologii.

„Pierwszą ofiarą wojny jest prawda” - Hiram Johnson. I nic od czasu tego gentlemana się nie tylko nie zmieniło, ale wręcz się rozkręciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2024 o 17:46, beaviso napisał:

Przy okazji - czy ktoś widział już zdjęcia/filmy z udziałem ex naszych i słowackich 9.12? Mi trafiają się wyłącznie takie, na których są oryginalne ukraińskie 9.13 z „grubym karkiem”.

Było coś takiego na forum gdzieś tak późnym latem lub jesienią ub.r. w którymś z ukraińsko-wojennych „Vol.” Ktoś wrzucił na TT/X zdjęcie nieukraińskiego (ale w służbie Ukrainy) MiG-a-29 nad Odessą. Był w szarym kamuflażu ale niedokładnie takim, jak nasz i słowacki. Musiał być podmalowywany. Zdjęcie było z polskim dwuznacznym komentarzem sugerującym, że to leci coś znajomego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/10/2024 at 5:52 AM, Jedburgh_Ops said:

 

● College lub uniwersytet → czas nauki 4÷7 lat w zależności od specjalizacji

● United States Air Force Academy → czas nauki 4 lata

Szkolenie do statusu combat ready po United States Air Force Academy

● primary training → 6 miesięcy

● intermediate training → 1 rok

● advanced training → 1 rok

Jak widać pilotem „combat ready” w Stanach Zjednoczonych można zostać najwcześniej w wieku 28,5 roku, a najpóźniej w wieku 31,5 roku.

Jed Ops - jak już tak bardzo dokładnie tu wszystko wykładamy to pare poprawek:

-  US Airforce Academy = uniwersytent z 4 letnim dyplomem. Najwczesniej mozna USAFA zacząć w wieku 17-stu lat, a średni wiek absolwentów to 22 lata.- Air Force Academy Homepage (af.mil)

- Najpóźniej można zostać pilotem w wieku 33 lat  - Pilot - U.S. Air Force

- Pilotem można zostać także w US Navy i zabiera to tyle samo czasu.  U.S. Navy Fighter Pilot Careers | Navy.com

- Lub pilotem w Marines - Aviation_Information.pdf (marines.com)

Szkolenie do statusu combat ready po United States Air Force Academy, lub szkoleniu w Navy, lub Marines to 2 do 3 lat czyli pilotem bojowym można zostać najwcześniej w wieku 24 lat a najpóźniej w wieku 36 roku.

Edytowane przez M164U2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, M164U2 napisał:

Jed Ops - jak już tak bardzo dokładnie tu wszystko wykładamy to pare poprawek:

-  US Airforce Academy = uniwersytent z 4 letnim dyplomem. Najwczesniej mozna USAFA zacząć w wieku 17-stu lat, a średni wiek absolwentów to 22 lata.- Air Force Academy Homepage (af.mil)

- Najpóźniej można zostać pilotem w wieku 33 lat  - Pilot - U.S. Air Force

- Pilotem można zostać także w US Navy i zabiera to tyle samo czasu.  U.S. Navy Fighter Pilot Careers | Navy.com

- Lub pilotem w Marines - Aviation_Information.pdf (marines.com)

Szkolenie do statusu combat ready po United States Air Force Academy, lub szkoleniu w Navy, lub Marines to 2 do 3 lat czyli pilotem bojowym można zostać najwcześniej w wieku 24 lat a najpóźniej w wieku 36 roku.

Czysta teoria niekoniecznie związana z realiami. Gdyby było tak słodko to podczas wojny w zatoce pilotami zwycięzcami walk powietrznych byliby amerykańscy podporucznicy. Nie ma ani jednego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę wystarczy obejrzeć film o Slabie. On dokładnie opowiada jak wygląda każdy etap szkolenia i kiedy de facto stał się zdolny do wykonywania zadań bojowych. I to nie są 4 lata po zakończeniu akademii sił powietrznych.

Dla ułatwienia- Slab całe szkolenie lotnicze przechodził w USA, więc jest ono tożsame z pilotami amerykańskimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie