Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 weeks later...
Napisano
W dniu 17.11.2020 o 13:57, ptasznik napisał:

Może to któraś z motorówek przejętych po Flotylli Wiślanej ? Tylko ten numer nigdzie nie jest wspominany.

421.jpg

Czy po  półtora roku rozjaśniła się wiedza odnośnie tej jednostki?

  • 4 weeks later...
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, ptasznik napisał:

Takich armat u nas nie znam

I tu jest problem.

1 godzinę temu, ptasznik napisał:

Mundury nasze ?

Ciężko powiedzieć, pas widoczny u marynarza z prawej jakby nasz jednobolcowy dla marynarzy,"ichnie" pasy marynarskie miały pełne mosiężne klamry.

Edytowane przez Edmundo
Napisano
1 godzinę temu, ptasznik napisał:

Może coś zdobycznego w 1920 i nie wcielonego ?

Może tak, ale jak się dokładniej przyjrzałem widocznym marynarzom to wiązanie "chusty" widoczne u marynarza po lewej na polskie nie wygląda, Wojenno-Morskij Fłot miał takowe. W sumie to nie wiem co o tejże focie sądzić, może ktoś to rozgryzie.

Napisano
10 godzin temu, Edmundo napisał:

może ktoś to rozgryzie.

Nie wiem kiedy była aukcja, bo to chyba z e-be, ale może ktoś chce sprzedać, a że sowiety teraz nie w modzie ...

  • 2 weeks later...
Napisano
On 19.11.2020 o 09:26, ptasznik napisał:

Pięknie. Haubica 100 mm wz.14.Skoda

1932

Wycofano do przebudowy krypy artyleryjskie K 6 i K 10

K 6 - 1935 I Dywizjon, 1936 mieszkalna, 1939 mieszkalna

K 10 - 1933 mieszkalna III Dywizjon, 1935 mieszkalna, 1936 mieszkalna, 1939 mieszkalna w IV, potem w III.

1675681531_marnakrypiek10.thumb.JPG.8070de3a1ad14eec192a7563f236992a.JPG.f56e52af777d562235472167dcd2f5e7.JPG

Małe uzupełnienie

W piśmie Dowódcy Flotylli Rzecznej, z 9 czerwca 1932 roku, napisano, że Szef KMW kadm. Świrski zarządził wycofanie z użytku kryp artyleryjskich K 6 i K 10 w celu dokonania przebudowy.

Krypy nie były w kampanii ani nie miały załogi. K 6 miała być przebudowana w roku 1932, K 10 - w roku następnym, służyła chwilowo jako krypa mieszkalna dla 8 podchorążych i była przydzielona do Dywizjonu Sztabowego.

Na planie przebudowy K 10 na krypę mieszkalną widać napęd, którego pędnikami miały być stożki Hotchkissa.

 

Napisano
On 17.11.2020 o 12:57, ptasznik napisał:

Może to któraś z motorówek przejętych po Flotylli Wiślanej ? Tylko ten numer nigdzie nie jest wspominany.

421.jpg

Kolega ptasznik skierował moje myśli we właściwą stronę. Co prawda w Flotylli Wiślanej nie było motorówki o takiej numeracji, ale wśród nieetatowych jednostek znajdujących się na terenie PW Modlin były poniemieckie i porosyjskie motorówki, a także krypy. Jedna z nich nosiła numer 42. Była wymieniana w spisach z 1921 i 1924 roku. Komendant PW Modlin, rozkazem Nr 16, Art. 7 — z 1 czerwca 1925 roku — powołał komisję szacunkową, która miała zbadać i oszacować kadłuby 7 nieużywanych motorówek, w tym N. 42.

Łódź ta miała długość 10,3 m, a szerokość 1,63 m (w oryginale dokumentu 1,36, ale pewnie jest to błąd maszynowy, bo nie spotkałem motorówki, której stosunek długości do szerokości byłby większy niż 7,5).

Wymiary te są prawie identyczne jak budowanych kutrów meldunkowych. Prawdopodobnie kadłub tej łodzi posłużył jako wzór przy budowie KM 12 — 15.

PS. Numer ten był wymieniony w jednym z artykułów o Flotylli Wiślanej zamieszczonym w MSiO.

  • 5 weeks later...
Napisano

Po zabawie na dużych rozdzielczościach... Okazuje się, że kolejny, bardzo efektowny sposób noszenia świstu trafowego na finezyjnie ułozonym łańcuszku, u wachtowego, w latach dwudziestych.

mar wachtowy.JPG

Napisano
W dniu 9.07.2022 o 21:51, formoza58 napisał:

Czy to " Adm. Dickman"?

mar dickman.JPG

To jest 102mm (właśc. 101,6mm) L60 z zakładów Vickers-Obuchow wz. 1909, zaczęto jej używać od 1910r na carskich niszczycielach bodajże wszystkich typów.

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Napisano
5 hours ago, formoza58 napisał:

Czy ten holownik "Astor" (?) był w składzie Flotylli?.

mar pins ident nazwa.JPG

Nie, to cywilny holownik CASTOR, zarejestrowany w Łucku (Nr rej. 2002), własność firmy I. Żegluga Parowa. Na Polesie trafił z Torunia (Nr rej. 207).

Wymiary — 20,09x3,88x0,7/1,1 m, moc maszyny parowej — 60 KM, uciąg — 60 t.

  • 2 weeks later...
Napisano
10 hours ago, formoza58 napisał:

Jednostka do identyfikcji.

mar fkotylla idenrtf.JPG

Wygląda na porosyjski prom parowy z Modlina. W polskiej służbie nosiły nazwy (w różnych okresach): PRZEWÓZ (z odpowiednim numerem: I, II lub III), MINER, SAPER, REZERWA, MOSTOBÓJ. Ale żadna z tych nazw nie pasuje do napisu nam kołach ratunkowych.

Napisano
On 28.10.2022 o 10:54, Borsuk13 napisał:

Wygląda na porosyjski prom parowy z Modlina. W polskiej służbie nosiły nazwy (w różnych okresach): PRZEWÓZ (z odpowiednim numerem: I, II lub III), MINER, SAPER, REZERWA, MOSTOBÓJ. Ale żadna z tych nazw nie pasuje do napisu nam kołach ratunkowych.

Jakby koła ratunkowe były powieszone „do góry nogami”, to można byłoby się na nich dopatrzyć nazwy REZERWA.

Napisano
W dniu 28.10.2022 o 00:20, formoza58 napisał:

Jednostka do identyfikcji.

mar fkotylla idenrtf.JPG

Te tambory, pionowe od dziobu i łukowato opadające ku rufie. Jak na ''Łokietku''. albo na ''Ministrze''.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie