Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W dniu 15.06.2021 o 01:41, Edmundo napisał:

Nadwozia typu 117AUM były zarówno na Star 660 jak i na Star 266

Może źle pamiętam?Oznaczenie 117AUM dotyczyły tej budy z nadbudówką na"siroco".

Napisano
1 godzinę temu, hipolit-O4 napisał:

.To jest 50 stron.Chcesz wszystko?

Hipolit, super, dzięki, nie, wszytko nie, wystarczy. No właśnie nurtuje mnie to oznaczenie AUM, od czegoś musiał być ten skrót.

Napisano
Godzinę temu, hipolit-O4 napisał:

85 ppanc?

Tak, D-44.

 

Godzinę temu, hipolit-O4 napisał:

obok moździerz 122?

120 mm.

 

Godzinę temu, hipolit-O4 napisał:

Gaz-51

A może GAZ-63 ?

  • 2 weeks later...
Napisano

Uzupełniam wpis z dnia 17 maja dotyczący szkolnictwa wojskowego z tym że poniżej to stan najprawdopodobniej na 1950 r. czyli dodaję:

- Szkolna Kompania Oficerów Rezerwy Wojsk Kolejowych Nr 30

- Szkolna Kompania Oficerów Rezerwy Wojsk Kolejowych Nr 37

- Szkolna Kompania Oficerów Rezerwy Służby Samochodowej Nr 25 lub 26 (bardziej  prawdopodobne albowiem z Nr 25 istniała już SKOR Broni Pancernej)

Napisano

Uzupełnienie do wpisu z dnia 18 kwietnia dotyczącego szkolnictwa wojskowego z tym że poniżej to stan na 1952 r. czyli dodaję:

- Kurs Przeszkolenia Oficerów Rezerwy Wojsk Kolejowych przy 5 Batalionie Wojsk Kolejowych w Darłowie, w 1953 r. przeniesiony do Wrześni gdzie stacjonował 7 Batalion Wojsk Kolejowych.

  • 2 weeks later...
Napisano
W dniu 15.06.2021 o 01:41, Edmundo napisał:

Co do literatury tematu to ciekawa może być także nowa książka Zdzisława Podbielskiego "Pierwsze były Stary. Historia produkcji pojazdów w Polsce Ludowej", str. 364, format 190x245 mm. Zamówienie poszło ?.

Coś ciekawego ?

 

W dniu 15.06.2021 o 01:41, Edmundo napisał:

Nadwozia typu 117AUM były zarówno na Star 660 jak i na Star 266.

Na 660 i 266 były, zunifikowane, tyle że jednak nie 117.

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, ptasznik napisał:

Coś ciekawego ?

Jeszcze nie doszła i już chyba nie dojdzie, mus zamówić u innego dostawcy. Ale doszła inna pozycja, mianowicie "Wojska Samochodowe w Warszawie w latach 1918-1933". I tą książkę polecam, dużo ciekawostek i chyba pierwszy tak obszerny opis początków oddziałów samochodowych w WP począwszy od 1918 r. i wojny polsko-bolszewickiej.

1 godzinę temu, ptasznik napisał:

Na 660 i 266 były, zunifikowane, tyle że jednak nie 117.

Jak to nie N-117AUM (inaczej Typu 117AUM), będę się upierał, będę?

Poniżej  troszkę oznaczeń polskich nadwozi montowanych na ciężarówkach i użytkowanych między innymi przez WP i MO.

N-103 nadwozie bazowe na Star 20/21/25

N-113 nadwozie na Star 28/29/200 WT (Wypadowo-Taktyczny) dla pododdziałów ZOMO

N-116 nadwozie bazowe na Star 25/27

N-117 nadwozie bazowe na Star 66/660

N-117A, AU, AUM odmiany nadwozia N-117 z ogrzewaniem na Star 660 i Star 266

N-212 nadwozie warsztatowe na Lublin 51

N-220, N-222, N-227 odmiany nadwozia N-103 tym BWN- Budowlany Warsztat Naprawczy na Star 20/21/25

N-243 nadwozie sanitarka wielonoszowa na Lublin 51

N-260 nadwozie rozkładane na Star 660 w tym autobus sztabowy AS-250, warsztaty ruchome, sala operacyjna ze składu RZO- Ruchomego Zespołu Operacyjnego

N-424 odmiana nadwozia N-103 do przewozu osób, typ „Stonka” na Star 21/25

N-444 nadwozie sanitarka wielonoszowa na Lublin 51 i GAZ 63

N-541 nadwozie bazowe, typ „Sarna I” na Star 266

N-550  nadwozie sanitarka wielonoszowa na Star 266

N-560 nadwozie, pracownia RTG na Star 25

N-751 nadwozie dla wozów pożarniczych na Star 25

P.S. Co do "webasta" czy też inaczej sirokka" to montowane na polskich nadwoziach między innymi na N-541 (inaczej "Sarna I") nazywały się oficjalnie Nagrzewnica Spalinowa Typu 251.

 

Edytowane przez Edmundo
Napisano
1 godzinę temu, Edmundo napisał:

N-541 nadwozie bazowe, typ „Sarna I” na Star 266

Kto budował te Sarny I ? Raz piszą że seryjne, a innym razem że był tylko prototyp.

Napisano
Godzinę temu, hipolit-O4 napisał:

Dołożę jeszcze Osinobus NO-08S

I to jest bardzo ciekawy materiał.

A w tej instrukcji 117 są może jeszcze jakieś zdjęcia lub rysunki ?

Napisano
2 godziny temu, Edmundo napisał:

Jeszcze nie doszła i już chyba nie dojdzie, mus zamówić u innego dostawcy.

To taka pozycja po trochu o wszystkim co było i czego nie było.

Napisano
2 godziny temu, Edmundo napisał:

N-117 nadwozie bazowe na Star 66/660

N-117A, AU, AUM odmiany nadwozia N-117 z ogrzewaniem na Star 660 i Star 266

N-117 A i N-117 AU I, określane skrótowo jako jako N-117 A, dla Star 66/660(M1)

N-117 AU II określane skrótowo jako N-117 AU dla Star 25 LS

Oba o ogrzewaniu piecykowym.

N-117 AUM o ogrzewaniu klimatyzatorem.

2 godziny temu, Edmundo napisał:

P.S. Co do "webasta" czy też inaczej sirokka" to montowane na polskich nadwoziach między innymi na N-541 (inaczej "Sarna I") nazywały się oficjalnie Nagrzewnica Spalinowa Typu 251.

Używano klimatyzatorów 6BON3 z CSSR i OETF8 z DDR. Służyły nie tylko jako nagrzewnica, mogły pracować w lecie ''na zimno'' jako wentylator.

Szersze zastosowanie nadwozia dopiero od montażu na Star 660(M2) posiadającym elektrykę z III stopniem ekranowania.

 

Napisano

Ta instrukcja jest mi znana.

Swego czasu na portalu aukcyjnym sprzedawano i kupowano elementy tego zestawu. Myślałem że ktoś coś składa i na jakimś zlocie militarnym pokaże się Autosan sanitarny. Niestety nic takiego w relacjach nie wyśledziłem. Widocznie ktoś potrzebował rurek jako słupki pod pomidory. ?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie