Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W dniu 15.06.2021 o 01:41, Edmundo napisał:

Nadwozia typu 117AUM były zarówno na Star 660 jak i na Star 266

Może źle pamiętam?Oznaczenie 117AUM dotyczyły tej budy z nadbudówką na"siroco".

Napisano
1 godzinę temu, hipolit-O4 napisał:

.To jest 50 stron.Chcesz wszystko?

Hipolit, super, dzięki, nie, wszytko nie, wystarczy. No właśnie nurtuje mnie to oznaczenie AUM, od czegoś musiał być ten skrót.

Napisano
Godzinę temu, hipolit-O4 napisał:

85 ppanc?

Tak, D-44.

 

Godzinę temu, hipolit-O4 napisał:

obok moździerz 122?

120 mm.

 

Godzinę temu, hipolit-O4 napisał:

Gaz-51

A może GAZ-63 ?

  • 2 weeks later...
Napisano

Uzupełniam wpis z dnia 17 maja dotyczący szkolnictwa wojskowego z tym że poniżej to stan najprawdopodobniej na 1950 r. czyli dodaję:

- Szkolna Kompania Oficerów Rezerwy Wojsk Kolejowych Nr 30

- Szkolna Kompania Oficerów Rezerwy Wojsk Kolejowych Nr 37

- Szkolna Kompania Oficerów Rezerwy Służby Samochodowej Nr 25 lub 26 (bardziej  prawdopodobne albowiem z Nr 25 istniała już SKOR Broni Pancernej)

Napisano

Uzupełnienie do wpisu z dnia 18 kwietnia dotyczącego szkolnictwa wojskowego z tym że poniżej to stan na 1952 r. czyli dodaję:

- Kurs Przeszkolenia Oficerów Rezerwy Wojsk Kolejowych przy 5 Batalionie Wojsk Kolejowych w Darłowie, w 1953 r. przeniesiony do Wrześni gdzie stacjonował 7 Batalion Wojsk Kolejowych.

  • 2 weeks later...
Napisano
W dniu 15.06.2021 o 01:41, Edmundo napisał:

Co do literatury tematu to ciekawa może być także nowa książka Zdzisława Podbielskiego "Pierwsze były Stary. Historia produkcji pojazdów w Polsce Ludowej", str. 364, format 190x245 mm. Zamówienie poszło ?.

Coś ciekawego ?

 

W dniu 15.06.2021 o 01:41, Edmundo napisał:

Nadwozia typu 117AUM były zarówno na Star 660 jak i na Star 266.

Na 660 i 266 były, zunifikowane, tyle że jednak nie 117.

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, ptasznik napisał:

Coś ciekawego ?

Jeszcze nie doszła i już chyba nie dojdzie, mus zamówić u innego dostawcy. Ale doszła inna pozycja, mianowicie "Wojska Samochodowe w Warszawie w latach 1918-1933". I tą książkę polecam, dużo ciekawostek i chyba pierwszy tak obszerny opis początków oddziałów samochodowych w WP począwszy od 1918 r. i wojny polsko-bolszewickiej.

1 godzinę temu, ptasznik napisał:

Na 660 i 266 były, zunifikowane, tyle że jednak nie 117.

Jak to nie N-117AUM (inaczej Typu 117AUM), będę się upierał, będę?

Poniżej  troszkę oznaczeń polskich nadwozi montowanych na ciężarówkach i użytkowanych między innymi przez WP i MO.

N-103 nadwozie bazowe na Star 20/21/25

N-113 nadwozie na Star 28/29/200 WT (Wypadowo-Taktyczny) dla pododdziałów ZOMO

N-116 nadwozie bazowe na Star 25/27

N-117 nadwozie bazowe na Star 66/660

N-117A, AU, AUM odmiany nadwozia N-117 z ogrzewaniem na Star 660 i Star 266

N-212 nadwozie warsztatowe na Lublin 51

N-220, N-222, N-227 odmiany nadwozia N-103 tym BWN- Budowlany Warsztat Naprawczy na Star 20/21/25

N-243 nadwozie sanitarka wielonoszowa na Lublin 51

N-260 nadwozie rozkładane na Star 660 w tym autobus sztabowy AS-250, warsztaty ruchome, sala operacyjna ze składu RZO- Ruchomego Zespołu Operacyjnego

N-424 odmiana nadwozia N-103 do przewozu osób, typ „Stonka” na Star 21/25

N-444 nadwozie sanitarka wielonoszowa na Lublin 51 i GAZ 63

N-541 nadwozie bazowe, typ „Sarna I” na Star 266

N-550  nadwozie sanitarka wielonoszowa na Star 266

N-560 nadwozie, pracownia RTG na Star 25

N-751 nadwozie dla wozów pożarniczych na Star 25

P.S. Co do "webasta" czy też inaczej sirokka" to montowane na polskich nadwoziach między innymi na N-541 (inaczej "Sarna I") nazywały się oficjalnie Nagrzewnica Spalinowa Typu 251.

 

Edytowane przez Edmundo
Napisano
1 godzinę temu, Edmundo napisał:

N-541 nadwozie bazowe, typ „Sarna I” na Star 266

Kto budował te Sarny I ? Raz piszą że seryjne, a innym razem że był tylko prototyp.

Napisano
Godzinę temu, hipolit-O4 napisał:

Dołożę jeszcze Osinobus NO-08S

I to jest bardzo ciekawy materiał.

A w tej instrukcji 117 są może jeszcze jakieś zdjęcia lub rysunki ?

Napisano
2 godziny temu, Edmundo napisał:

Jeszcze nie doszła i już chyba nie dojdzie, mus zamówić u innego dostawcy.

To taka pozycja po trochu o wszystkim co było i czego nie było.

Napisano
2 godziny temu, Edmundo napisał:

N-117 nadwozie bazowe na Star 66/660

N-117A, AU, AUM odmiany nadwozia N-117 z ogrzewaniem na Star 660 i Star 266

N-117 A i N-117 AU I, określane skrótowo jako jako N-117 A, dla Star 66/660(M1)

N-117 AU II określane skrótowo jako N-117 AU dla Star 25 LS

Oba o ogrzewaniu piecykowym.

N-117 AUM o ogrzewaniu klimatyzatorem.

2 godziny temu, Edmundo napisał:

P.S. Co do "webasta" czy też inaczej sirokka" to montowane na polskich nadwoziach między innymi na N-541 (inaczej "Sarna I") nazywały się oficjalnie Nagrzewnica Spalinowa Typu 251.

Używano klimatyzatorów 6BON3 z CSSR i OETF8 z DDR. Służyły nie tylko jako nagrzewnica, mogły pracować w lecie ''na zimno'' jako wentylator.

Szersze zastosowanie nadwozia dopiero od montażu na Star 660(M2) posiadającym elektrykę z III stopniem ekranowania.

 

Napisano
3 godziny temu, Edmundo napisał:

N-113 nadwozie na Star 28/29/200 WT (Wypadowo-Taktyczny) dla pododdziałów ZOMO

Autosan N 113 WT (wypadowo-transportowy).

Napisano

Ta instrukcja jest mi znana.

Swego czasu na portalu aukcyjnym sprzedawano i kupowano elementy tego zestawu. Myślałem że ktoś coś składa i na jakimś zlocie militarnym pokaże się Autosan sanitarny. Niestety nic takiego w relacjach nie wyśledziłem. Widocznie ktoś potrzebował rurek jako słupki pod pomidory. ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie