Skocz do zawartości

LOT kupuje CONDORA i co z tego wynika


Rekomendowane odpowiedzi

Niemiecki dziennik pisze o Polsce

Dziennik opisuje przejęcie linii lotniczych Condor przez Polską Grupę Lotniczą (do której należy LOT). I sugeruje, że to tylko część wielkiego planu.

"Ten plan polega na dostaniu się do czołówki gospodarczej Europy" - uważa dziennikarka gazety Ulrike Krökel.

Jak jednak zaznacza, nie można wejść na ten szczyt bez konfrontacji z dotychczasowymi ekonomicznymi liderami kontynentu - a więc przede wszystkim z Niemcami.

- "Dogonić" znaczy po polsku "skrócić dystans". Ale warto też pamiętać, że ten czasownik niegdyś oznaczał też coś innego. "Polowanie" - czytamy w gazecie.

Na czym ma to "polowanie" Polaków polegać? Gazeta zauważa, że poza przejęciem Condora Polacy budują też gigantyczny Centralny Port Komunikacyjny. Media za Odrą zresztą już wielokrotnie pisały, że może on być poważną konkurencją dla powstającego pod Berlinem nowego megalotniska BER.

Gazeta podkreśla, że polski port może być znacznie większy od berlińskiego.

"To prawdziwa ofensywa. Polacy szykują się do naprawdę wysokich lotów" - uważa dziennikarka, zastanawiając się jednak, czy te ambicje nie są jednak trochę na wyrost. "To jest naprawdę wypowiedzenie nam wojny?" - pyta retorycznie dziennikarka.

http://www.money.pl/gospodarka/niemiecki-dziennik-pisze-o-polsce-i-myli-kaczynskich-polacy-na-nas-poluja-6476028940347009a.html?amp=1&src01=b289a&__twitter_impression=true

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Polacy budują też gigantyczny Centralny Port Komunikacyjny "

Coś się zmieniło? Jeszcze dziś rano nawet lokalizacja nie była znana ?
Dwa- ale za to wspominano, że może np Pekin będzie finansował.

Trzy- kwota, która pada przy okazji tego zakupu jest wyższa niż wartość całego PLL Lot- z czego część, to 380 mln eur długo po upadku Cooka, który do połowy kwietnia należy spłacić rządowi Hesji.


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Lufthansa kończy współpracę z liniami przejmowanymi przez LOT. "Będzie ciężko zapełnić samoloty"

Lufhansa poinformowała, że kończy współpracę z liniami Condor. Decyzja zapadała po tym, jak niemiecki urząd antymonopolowy wydał zgodę na przejęcie największej niemieckiej linii wakacyjnej przez LOT. Zdaniem branżowych analityków zapełnienie samolotów na długich trasach może być teraz problemem. Na szczęście nowy właściciel ma rok, by znaleźć rozwiązanie.

Lufthansa ogłosiła, że nie będzie już współpracować z liniami Condor. Decyzja zapadła po tym jak największego niemieckiego przewoźnika wakacyjnego przejął LOT. Jak czytamy w portalu Pasazer.com kontrakt nie zostanie zerwany, ale po tym jak wygaśnie, nie będzie już przedłużony.

LOT będzie miał problem, by zapełnić samoloty Condora?

Współpraca Lufthansy i Condora była opłacalna dla obu firm - niemiecki gigant dowoził pasażerów na lotniska we Frankfurcie nam Menem, Monachium i Duesseldorfie. Czarterowy przewoźnik miał dzięki temu klientów na dalekich trasach, a Lufhansa wewnątrz kraju.

Rozstanie może być bolesne, bo 30 proc. pasażerów odbywających loty na długich dystansach wakacyjnym liniom dostarcza właśnie Lufthansa. - Condorowi będzie ciężko zapełnić samoloty - ocenia niemiecki specjalistyczny portal aerotelegraph.com.

Na szczęście dla polskiego właściciela współpraca firm nie zostanie zerwana nagle - na znalezienie rozwiązania jest rok, bo kontrakty wygasają na wiosnę 2021 r.

Lufthansa buduje własną linię turystyczną

Na samym nieprzedłużeniu umów się jednak nie skończy. Lufthansa, której przejąć Condora się nie udało, zamierza stworzyć własnego wakacyjnego przewoźnika. I wykorzystać fakt, że może transportować pasażerów pomiędzy lotniskami.

Harry Hohmeister, prezes lotniczego giganta, zapowiedział też, że "będzie bardzo dokładnie przyglądać się" transakcji pomiędzy LOT-em i Condorem. Stwierdził też, że "jest bardzo ciekaw co ostatecznie Bruksela powie na ten temat".

LOT chce być europejskim gigantem przewozów turystycznych

Przejęcie Condora przez LOT, o którym pod koniec stycznia informował premier Mateusz Morawiecki, ma szansę wkrótce dojść do skutku. Linie są największym w Niemczech przewoźnikiem specjalizującym się w obsłudze biur podróży.

Dzięki przejęciu, LOT może obsłużyć nawet 20 milionów pasażerów rocznie. - LOT i Condor, działające wspólnie w ramach Grupy PGL, będą jednym z wiodących podmiotów lotniczych w Europie, z kluczowymi rynkami w Polsce i Niemczech - informowała Polska Grupa Lotnicza w komunikacie wydanym w styczniu, kiedy ogłoszono decyzję o woli przejęcia niemieckiej spółki.

https://next.gazeta.pl/next/7,151003,25735853,lufthansa-konczy-wspolprace-z-liniami-przejetymi-przez-lot.html#s=BoxOpLink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Yety, mniemce to nie lud ciemny.Po bankructwie TC na nic im Condor był potrzebny tym bardziej że sprzęt mają nie najmłodszy, no i znaleźli jelenia którego dobrze obrobili.Pytanie jest ile miliardów eci peci pinokio będzie musiał ukraść ludziom płacącym podatki aby LOT nie wywinął orła? Umowę podpiszą, zwykły poseł chce pokazać ludowi ciemnemu że niemców wykupuje, i jaką to myśmy są potęgą,( z gołą dupą ale pokażą na co ich stać).Korona wirus sprawi że wyjazdów na wakacje będzie baaaaardzo mało, a wszystkie kalkulacje in plus to tylko mrzonki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

[...]

Kilka dni temu w RMF FM Jacek Sasin przyznał jednak, że kontrolowana upadłość LOT-u jest możliwa. - Kontrolowana upadłość LOT to możliwy scenariusz, ale traktuję go jako absolutną ostateczność; na razie nie ma takiego pomysłu, realizujemy inny scenariusz - powiedział wicepremier.

[...]

https://businessinsider.com.pl/firmy/strategie/spolka-lot-polish-airlines-stara-sie-o-certyfikat-aoc-czy-to-krok-do-upadlosci-pll/rpek3q9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Condor Airlines pozywa Polskę. Chce ponad 50 mln euro odszkodowania

Niemiecka linia lotnicza Condor Airlines chce od Polskiej Grupy Lotniczej odszkodowania w wysokości 55,8 mln euro. Powód? Odstąpienie od umowy przejęcia przewoźnika.

Historię niedoszłego przejęcia linii Condor Airlines przez Polską Grupę Lotniczą opisywaliśmy w money.pl wielokrotnie. O transakcji strony poinformowały w styczniu 2020 roku.

Zachwytom w rządzie nie było końca. Wicepremier Jacek Sasin wielokrotnie podkreślał, że dzięki tej transakcji PLL LOT zyska "drugie płuco" i wejdzie do światowej ekstraklasy lotniczej.

W połowie kwietnia okazało się jednak, że do przejęcia nie dojdzie. "Powodem złożenia oświadczenia przez PGL o odstąpieniu od transakcji przejęcia Condora jest brak spełnienia warunków wejścia w życie tej transakcji, w tym potwierdzenia przez niemiecką linię czarterową jej standingu finansowego" - informowała wówczas Polska Grupa Lotnicza.

Steinhoff entuzjastycznie o zakupie Condor Airlines. "LOT wychodzi na szersze wody"

W efekcie Condor musiał zostać dokapitalizowany przez niemiecki rząd. Teraz linia przechodzi do kontrataku i domaga się od PGL odszkodowania w wysokości 55,8 mln zł.

O tym, że Condor domaga się odszkodowania od Polaków poinformowała sama PGL w swoim sprawozdaniu finansowym. Pozew trafił do spółki 3 września.

"Po wstępnej analizie pozwu, zdaniem zarządu nie ma podstaw do zmiany stanowiska odnośnie skuteczności odstąpienia przez spółkę od umowy inwestycyjnej, a pozew jest nieuzasadnioną próbą uzyskania przez CFG nienależnego świadczenia" - napisano w sprawozdaniu, cytowanym przez PAP.

https://www.money.pl/gospodarka/condor-airlines-pozywa-polske-chce-ponad-50-mln-euro-odszkodowania-6573840570248096a.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie