Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych samolotów w latach 1920- 1939


Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdza się przysłowie: do trzech razy sztuka".
Po nieudanych PWS-20 i PWS-21 wreszcie sukces.
PWS-24 opracowany w latach 1930-1931 przez inż. S. Cywińskiego Zachowując układ poprzedników był to 6-miejscowy samolot pocztowo-komunikacyjny (4 pasażerów, 2 członków załogi) do obsługi linii krajowych.
W pierwszym rzucie PLL LOT zamówił 5 sztuk tych maszyn.
A teraz Koledzy czapki z głów:
ten niepozorny samolot, niezbyt nawet nowoczesny w momencie swego powstania pozostał JEDYNYM SERYJNIE PRODUKOWANYM POLSKIM SAMOLOTEM PASAŻERSKIM - DO DZISIAJ!!!!!!!!!

  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na PWS - 52 logo : jaskółka a u góry litery KLPWS.
Klub Lotniczy Podlaskiej Wytwórni Samolotów.
Poniżej cyfra 3" - namalowana jako numer startowy samolotu (vide podobnie - Sylwetki Lotników II RP 1921- 1939
Por.pil. Józef Lewoniewski.
PWS-52 NR.9" III Krajowy Konkurs Awionetek 1930 r. Zajął 4 miejsce).
  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Sedco Express: dzięki za wyjaśnienie rysunku na PWS-52.
Jako kontynuację fotografii PWS-24 kolejna, tym razem samolotu z drugiej serii oznaczonej PWS-24bis. To maszyna o rejestracji SP-AMR przekazana wojsku. Jakość niestety kiepskawa, może któryś z Kolegów ma lepszą fotografię tej maszyny w barwach wojskowych.

  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zostawimy na pewien czas polskie samolotu pasażerskie a zajmiemy się polskimi samolotami amatorskimi.
Kolega Sedco Express przypomniał samolot braci Dzialowskich DKD-I.
Bardzo słusznie, gdyż są oni bez wątpienia najbardziej utalentowani spośród polskich konstruktorów-amatorów.
Inna sprawa, że Stanisław Działowski w 1916 roku ukończył w Szeged szkołę mechaników lotniczych działającą w ramach austro-wegierskiego lotnictwa. Za sprawą wykładowców, znakomitych inżynierów lotniczych z Arsenału Lotniczego w Fischamend i politechniki wiedeńskiej ptrzymał solidne podstawy wiedzy teoretycznej i praktycznej. To potem dało owoce.
Wracając do samolotów Braci Działowskich.
Skraksowany DKD-I został odbudowany latem 1927 roku w warsztatach 2.Pułku Lotniczego w Krakowie ale w całkowicie zmienionej formie.
Stanisław Działowski wyremontował płat i usterzenie z DKD-I ale wykonał całkowicie nowy kadłub i podwozie. Połączenie tych nowych i starych elementów oraz wypożyczonego przez Departament Aeronautyki MSWojsk silnika Anzani dały maszynę DKD-III oblataną na lotnisku Rakowickim 4 października 1927 roku. Otrzymała ona znaki rejestracyjne P-PAWD a na stateczniku pionowym namalowano herb Mielca. W I Krajowym Konkursie Awionetek DKD-III zajął IV miejsce.

  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mają chłpoaki radochę - ta sama akcja promocyjna w Krakowie, ten sam samolot ale siedzi w nim inny młodzieniec niż na poprzedniej fotografii ale pod okiem wyfiokowanej mamusi.
Kolego Spirit of Warsaw, a może posiadasz inne fotografie z tej akcji promocyjnej w Krakowie?

  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie