Woodhaven Napisano 28 Marzec 2021 Napisano 28 Marzec 2021 Następny mało znany zaprzęgi; Ju 90 & Me 321
Jedburgh_Ops Napisano 28 Marzec 2021 Napisano 28 Marzec 2021 Super. Przypomina mi się, jak Amerykanie certyfikowali B-17 i C-54 do wieloholu CG-4A. Też wierzyli, że czterosilnikowce są jakąś drogą w szybownictwie transportowym, po czym wycofali się z tego.
Jedburgh_Ops Napisano 30 Marzec 2021 Napisano 30 Marzec 2021 Super zdjęcia, a jedno szczególnie ciekawe.
Jedburgh_Ops Napisano 31 Marzec 2021 Napisano 31 Marzec 2021 18 godzin temu, Woodhaven napisał: To zdjęcie jest świetne. Na jego przykładzie można by uczyć, jak nie wolno latać w wieloholu, a już tym bardziej, że obaj piloci szybowcowi prowadzą szybowce Go 242 z podwójnym usterzeniem pionowym, które ma szczególnie blisko do ewentualnej kolizji z liną holowniczą. Obaj holowani piloci są na pograniczu zahaczenia liną szybowca nr 1. Takie rzeczy kończą się urwaniem steru kierunku i/lub deformacją statecznika pionowego. A jednak piloci lecą w taki niebezpieczny sposób. Powinni sterami kierunku odchylać swoje szybowce na lewo i prawo od osi podłużnej samolotu-holownika. Sytuacja powietrzna jest ciekawa. Albo są to „debeściaki” wiedzący, że są fotografowani i dlatego do zdjęcia pozwolili sobie na ryzykanckie ujęcie; albo zdjęcie uchwyciło błąd pilotażowy holowanych pilotów; albo turbulencja była wtedy taka, że nie zawsze udawało się pilotom zachować bezpieczną separację za holownikiem. Szybowce lecą powyżej strumienia zaśmigłowego holownika, więc ten czynnik odpada jako mogący zakłócić bezpieczny układ szybowców za holownikiem. Tak, czy owak, ciekawostka.
Jedburgh_Ops Napisano 1 Kwiecień 2021 Napisano 1 Kwiecień 2021 W dniu 20.01.2021 o 22:16, bjar_1 napisał: . To też jest dobre zdjęcie. Mało jest fotografii Go 242B z odrzucanym po starcie przednim kołem. Prędzej widzi się Go 242B-1 albo B-2 ze stałymi podwoziami kołowymi trzypunktowymi.
Jedburgh_Ops Napisano 2 Kwiecień 2021 Napisano 2 Kwiecień 2021 Czy masz informację, czy szybowiec nr 2 był doczepiony do samolotu-holownika, czy do szybowca nr 1? Czy może różnie bywało, bo Niemcy sprawdzali różne rozwiązania w tej kwestii?
bjar_1 Napisano 2 Kwiecień 2021 Napisano 2 Kwiecień 2021 Teraz, Jedburgh_Ops napisał: To też jest dobre zdjęcie. Mało jest fotografii Go 242B z odrzucanym po starcie przednim kołem. Prędzej widzi się Go 242B-1 albo B-2 ze stałymi podwoziami kołowymi trzypunktowymi. Poszukaj u sprzedającego. Też wisi kupę czasu i nikt nie go chce.
Jedburgh_Ops Napisano 2 Kwiecień 2021 Napisano 2 Kwiecień 2021 Tego pierwszego nie znalazłem, a sprawdziłem cały ten belgijski sklepik.
bjar_1 Napisano 2 Kwiecień 2021 Napisano 2 Kwiecień 2021 Może ktoś kupił. Jakby jednak jeszcze było i rzuciło mi się w oczy, to dam cyna.
les05 Napisano 26 Kwiecień 2021 Napisano 26 Kwiecień 2021 Ciekawy samolocik, gdyby powstał 2 lata wcześniej, to miałby okazję się wykazać a tak kaput.
Speedy Napisano 27 Kwiecień 2021 Napisano 27 Kwiecień 2021 16 godzin temu, les05 napisał: Ciekawy samolocik, gdyby powstał 2 lata wcześniej, to miałby okazję się wykazać a tak kaput. Dwa lata wcześniej Niemcy nie mieli jeszcze powodu by budować zastępczy myśliwiec z drewna.
les05 Napisano 27 Kwiecień 2021 Napisano 27 Kwiecień 2021 5 godzin temu, Speedy napisał: Dwa lata wcześniej Niemcy nie mieli jeszcze powodu by budować zastępczy myśliwiec z drewna. A później, gdy powód już mieli, to czasu im zabrakło.
Woodhaven Napisano 2 Maj 2021 Napisano 2 Maj 2021 22 godziny temu, Spirit of Warsaw napisał: Kolibri - 13.10.1944
Woodhaven Napisano 8 Maj 2021 Napisano 8 Maj 2021 2 godziny temu, Hornet napisał: V-1 na wózku.... Raczej JB-2
bjar_1 Napisano 20 Czerwiec 2021 Napisano 20 Czerwiec 2021 'Foto Luftwaffe NAGr. 4 Nahaufklärer Maskottchen Biala Podlaska Polen 1944'
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się