formoza58 Napisano 2 Kwiecień 2018 Autor Napisano 2 Kwiecień 2018 Por. Dunin Markiewicz z 1 Pułku Ułanów.
formoza58 Napisano 2 Kwiecień 2018 Autor Napisano 2 Kwiecień 2018 Trumna ze zwłokami płk. Bolesława Mościckiego, w trakcie przewożenia z miejsca śmierci do Mińska Litewskiego.
formoza58 Napisano 2 Kwiecień 2018 Autor Napisano 2 Kwiecień 2018 Bracia Sieroczyńscy z 1 Pułku Ułanów.
formoza58 Napisano 2 Kwiecień 2018 Autor Napisano 2 Kwiecień 2018 Jeszcze raz Kurhan Dowborczyków w Bobrujsku.
Koloman Napisano 3 Kwiecień 2018 Napisano 3 Kwiecień 2018 Ad. formoza58 2018-03-30 14:59:23Na fotografii oznaczony numerem 1" stoi Piotr Abakanowicz.Jest stosunkowo łatwo rozpoznawalny, gdyż na mundurze ma odznakę RAF-u (skrzydełka) wyraźnie widoczne na fotografii lepszej jakosci.Abakanowicz szkolenie lotnicze ukończył w Anglii i jak inni absolwenci angielskich szkół lotniczych mial prawo nosić odznakę RAF-u.Koledzy z Rosji uważają, ze lotnikiem jest też żołnierz noszacy typową dla rosyjskiego lotnictwa furażerkę.
formoza58 Napisano 3 Kwiecień 2018 Autor Napisano 3 Kwiecień 2018 Oficerowie 1 Pułku Ułanów, w czerwcu 1918 roku.
formoza58 Napisano 3 Kwiecień 2018 Autor Napisano 3 Kwiecień 2018 2 szwadron 1 Pułku Ułanów, w w lecie 1918 roku.
Krzysztof115 Napisano 3 Kwiecień 2018 Napisano 3 Kwiecień 2018 Przegląd 2Legionu Rycerskiego w Bobrujsku.
formoza58 Napisano 3 Kwiecień 2018 Autor Napisano 3 Kwiecień 2018 To ostatnie zdjęcie wrzuciłem 18 postów niżej z odpowiednim opisem.
formoza58 Napisano 3 Kwiecień 2018 Autor Napisano 3 Kwiecień 2018 Jedna z bram twierdzy bobrujskiej...
Sedco Express Napisano 4 Kwiecień 2018 Napisano 4 Kwiecień 2018 Przegląd i opis dostępnych zdjęć samolotów I KPMontaż zdobytych w Mińsku samolotów. Bobrujsk – marzec 1918 r.Pierwszy z prawej Morane-Saulnier MS-3 L „Parasol”.W oddziale był 1 egz. nr. 141. Po poświęceniu samolotów 2 kwietnia 1918 r. samolot przy starcie do pokazów zapalił się i uległ zniszczeniu.W Rosji było 400 egz. produkcji zakładów Dux, 30 egz. zakładów Lebiediewa i ok. 100 egz. produkcji francuskiej.W środku Morane –Saulnier MS-4 P „Marczet” (skrót ros. od „Moran czetwiertyj” – „Moran czwarty”).Oddziale był 1 egz. nr. 849 w użyciu od grudnia 1917 do kwietnia 1918 r.Od MS-3 L „Parasol różnił się konstrukcją kratownicy kadłuba, płat posiadał lotki i zastosowaniem innego silnika Gnome Rhone 110 kM (potem 120 kM).Nie budowany w Rosji, w użytkowaniu niewielka ilość produkcji francuskiej.Pod kadłubem MS-3 L „Parasol” widoczny płat od MS-4 z kokardą o dwóch cienkich białych kręgach co świadczy o jego francuskiej produkcji (oznaczenie stosowane dla samolotów produkcji francuskiej).O drewniany budynek oparte płaty i pojedynczy ster kierunku od Farmana XXX.W oddziale był 1 egz. Farmana – w remoncie o nieznanym numerze (silnik Salmson nr. 371)Z lewej strony częściowo widoczny przód najprawdopodobniej samolotu Nieuport (11C1 „Bebe”, 17C1, 21 E1 lub 23C1)
Sedco Express Napisano 4 Kwiecień 2018 Napisano 4 Kwiecień 2018 Przegląd przez gen. Dowbór-Muśnickiego Oddziału Awiacyjnego I Korpusu Polskiego. Bobrujsk – 2 kwietnia 1918 r.Widoczne pięć samolotów Nieuport.
Sedco Express Napisano 4 Kwiecień 2018 Napisano 4 Kwiecień 2018 Poświęcenie samolotów. Bobrujsk – 2 kwietnia 1918 r.Dwa Nieuporty . Samolot z lewej strony zdjęcia ma na prawym skrzydle górnego płata zamalowaną prawdopodobnie na czarno rosyjską kokardę.Szósty od prawej (widoczny przedziałek na włosach) stoi por.pil. Godlewski ?Trzeci na prawo od księdza stoi Naczelnik Awiacji I KP ppłk.pil. Piotr Abakanowicz.
Sedco Express Napisano 4 Kwiecień 2018 Napisano 4 Kwiecień 2018 Ilia Muromiec Kijewski" wytaczany na pole wzlotów. Pilotowany przez płk. J.S.Baszko i ppłk P.Abakanowicza. Rewia lotnicza 3 maja 1918 r. Bobrujsk.W publikacjach można spotkać mylny opis powielany za książką „Ku czci poległych lotników”(1933), że jest to odlot polskich oficerów z Bobrujska 2 kwietnia 1918 r. (26 maja wg starego kalendarza).Tego dnia samolot wystartował o godzinie 02.00 w nocy a zdjęcie wykonano za dnia (inne źródła podają też datę 23 maja).
Sedco Express Napisano 4 Kwiecień 2018 Napisano 4 Kwiecień 2018 Ilia Muromiec „Kijewski”. Lotnisko Puchaczewo pod Bobrujskem - maj 1918 r.6 marca 1918 r. płk. Josif. S. Baszko przeleciał nim z Winnicy.
Sedco Express Napisano 4 Kwiecień 2018 Napisano 4 Kwiecień 2018 Zapuszczanie silników przed startem do parady. 3 maja 1918 r. Bobrujsk.
Sedco Express Napisano 4 Kwiecień 2018 Napisano 4 Kwiecień 2018 Kijewski na lotnisku. Bobrujsk maj 1918 r. Widoczne cztery samoloty Oddziału Awiacyjnego. Z lewej dwa Morane-Saulnier MS-3 L „Parasol”, przy czarnej ścianie hangaru-namiotu jeden Nieuport (typ NN), po prawej stronie Morane-Saulnier -- - MS-4 P „Marczet”. Być może zdjęcie jest mylnie datowane na maj a nie na kwiecień. MS – 4 P „Marchet” był użytkowany w okresie od grudnia 1917 r. do kwietnia 1918 r. a w maju 1918 r. na stanie Oddziału nie było już samolotów MS-3 L „Parasol”.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się