Jump to content
Sign in to follow this  
vis1939

Odsalanie metalu

Recommended Posts

Bjar dokładnie tak,jeszcze bym zrobił przy okazji wydech od jelcza pługo-piaskarki:)
Chodzi o np takie przypadki korozji międzykrystalicznej - http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=738576#1751265
Gotowanie zwykle powinno pomóc przy płytkich warstwach,ale do bardziej tragicznych przypadków ze słabo zachowanym rdzeniem to już nie bardzo.
Ziemniaka se odpuszczę,bo futrzakowi się wszystko z bimbrem jak zwykle kojarzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do odsalania ceramiki stosuje się fosforan baru. Jak to się ma do metalu, nie mam pojęcia. Zgniłe karoserie się piaskuje do zdrowego. Zwykła elektroliza też by pomogła. Aby tego uniknąć, aparaturę do tego na myszach najlepiej robić z stali kwasoodpornej 316, obecnie właśnie pracuję nad takim projektem.
Wojtek

Share this post


Link to post
Share on other sites
We wszystkich opracowaniach naukowych jakie czytałem dawniej było mniej więcej tyle, że międzykrystalicznej korozji głębokiej nie da się usunąć. W przypadku karoserii też wiadomo, że jak nie da się do gołego mechanicznie usunąć, to ruda powraca. Wiem, że były próby rozwiązania problemu przez obróbkę termiczną i zmianę struktury, bo najgorzej jest ze stalami austenitycznymi. Po spawaniu nierdzewek na pewno stosuje się wyżarzanie w temp. 1100 stopni po spawaniu, by uniknąć takiej korozji w obszarze zmian wywołanych rozgrzaniem w obrębie spoiny.
Ogólnie to ciężki temat i poza dobrze penetrującymi inhibitorami korozji nic mi do głowy nie przychodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właśnie o to chodzi aby klamota nie czyścić do gołego nie skażonego korozją metalu,bo wtedy zostanie totalny bezkształtny szrot.Przy umiejętnym usunięciu wierzchniego nalotu(nie głębiej niż niegdyś zdrowa powierzchnia przedmiotu) wygląda to o niebo lepiej.
Problem jest właśnie w tym,aby z tej przekorodowanej warstwy korozją międzykrystaliczną usunąć chlorki,przez które ruda wyjdzie zawsze,choćby nie wiem jak dobrze przedmiot zabezpieczyć.Dopiero po czymś takim można się bawić z utrwalaniem np:taniną/B44.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz dokładnie nie pamiętam,proces odsalania polegał na długotrwałej elektrolizie katody i anody ołowianej w węglanie sodu. Obiekt odsalany miał wisieć pomiędzy katodą a anodą, bez podłaczenia do prądu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W ogóle trzeba zaznaczyć, że procesy takiej korozji są często skutkiem różnicy potencjałów elektrycznych w obrębie struktury metalu. Dlatego poza metodami, które może zastosować tylko metalurg, stosuje się metody termiczne mające zmieniać strukturę oraz właśnie elektryczne. Ale moje doświadczenie pokazuje, że przy bardzo głębokich zmianach ma to niewielki sens. Ale zawsze warto pamiętać przy konserwacji o odcięciu dopływu powietrza, bo to jeśli nie zahamuje, to może istotnie spowolnić postęp procesu korozji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information