Jump to content

Flotylla Rzeczna MW 1920- 1939


Recommended Posts

11 godzin temu, ptasznik napisał:

Jest kilka ciekawych miejsc na tym kutrze. 😉

1363330253_(.)0091-1..jpg.d49c4bf64805b6792d4c8387d8f7b87db (2).jpg

1363330253_(.)0091-1..jpg.d49c4bf64805b6792d4c8387d8f7b87db (2)_LI.jpg

Zdjęcie w ujęciu 3/4, kuter częściowo zasłonięty motorówką,dziób niewidoczny, częściowo poplamione. Tak mi się ON widzi.

W tym ujęciu na zdjęciu kuter wydaje się krótszy, a elementy są niby bliżej siebie.

Zrzut ekranu (409)_LI.jpg

Edited by ptasznik
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kiedyś dość mocno tematem Flotylli Pińskiej się interesowałem, ale moja obecna wiedza jest już dość nieaktualna w tym temacie. A ponieważ kilku Kolegów ma bardzo dużą wiedzę odnośnie Flotylli, to poproszę opinię na poniższy temat.

Dość dawno temu na jednym z forów ktoś przetłumaczył fragment litewskiej książki opisującej przejęcie przez Litwę naszego sprzętu we wrześniu 39.

I stało tam, że pod koniec września Litwini w Mereczu n/Niemnem przejęli i internowali 7 naszych motorówek, w tym dwie opancerzone i uzbrojone.

Ta pierwsza to "Narocz", później litewska "Banga". Wg. opisu: kadłub dębowy, wnętrze dąb i mahoń, przednia część pokładu zabudowana + kajuta. Długość kadłuba 8 metrów, szer. 2,2 m. Miejscami pancerz 7-13 mm. uzbrojenie km p.lot, silnik benzynowy 4 cylindrowy "Barker Factory Ing." [USA].

Ta druga to "Chris-Craft-Utility" [nazwa zapewne umowna od nazwy silnika], później litewska "Vejas". Wg. opisu Kadłub dług. 5,5 metra, szer. 1,75 metra, pancerz 7-10 mm. uzbrojenie km p.lot. silnik "Christ-ler-ace N (M) PC 7352.

Osobie, która to zapodała, niestety nie udało się na litewskich stronach znaleźć zdjęć tych motorówek. Może ktoś wie, o jakie okręciki chodziło?

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, ptasznik napisał:

Może te motorówki należały do KOP ?

Całkiem możliwe, że to były motorówki cywilne zarekwirowane i dozbrojone na wypadek W. Być może, że z przeznaczeniem dla KOP?

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, formoza58 napisał:

Przerobiony trałowiec?

Tak jakoś wychodzi.

6 godzin temu, ptasznik napisał:

 

Zrzut ekranu (409)_LI.jpg

 

Bez wytyków, min i z obszerniejszą kazamatą osłaniająca też silnik. No i bez tej wieży ''Ursus'', której tam nie było.

T5.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ptasznik napisał:

Tak jakoś wychodzi.

Bez wytyków, min i z obszerniejszą kazamatą osłaniająca też silnik. No i bez tej wieży ''Ursus'', której tam nie było.

T5.jpg

Pan ptasznik, bardzo podobne! Dobra robota!!!
--- 
Pozdrawiam, Sergey Gafarov

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, svgafarov napisał:

Pan

😳

 

4 godziny temu, svgafarov napisał:

bardzo podobne!

Podobny szkic do modelu, czy podobny szkic do zdjęcia ?

Jest jeszcze opcja, że Niemcy przebudowali Schnellboot-a, ale chyba raczej nie.🙂

schnellboot-s-100-torpedo-launch.jpg

Edited by ptasznik
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.01.2022 o 22:12, ptasznik napisał:

Przeróbka, z Niemcami to nie przyjechało.

Tak patrząc na to ostatnie zdjęcie Siergieja, to może się okazać, że żadna z czterech jednostek z nimi nie przyjechała. Min. tralowiec, KU7 i KM zostało przejęte   z sowieckich flotylli.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Edmundo napisał:

Siergiej czy są jakieś dobre strony internetowe w języku rosyjskim dotyczące flotylli rzecznych w tym polskiej "Flotylli Pińskiej" ? Możesz podać jakieś linki do tychże stron ?

Pozdrawiam

Witam Edmundo.
Jest mało prawdopodobne, że takie strony istnieją.
Chyba że mogę podać link do naszej ekspozycji muzealnej poświęconej marynarzam Flotylli Pinskiej (04.1919-10.1931) & Flotylli Rzecznej Marynarki Wojennej (10.1931-10.1939)"

Link - http://tsushima.su/forums/viewtopic.php?id=9858
--- 
Pozdrawiam, Sergey Gafarov

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, formoza58 napisał:

Tak patrząc na to ostatnie zdjęcie Siergieja, to może się okazać, że żadna z czterech jednostek z nimi nie przyjechała. Min. tralowiec, KU7 i KM zostało przejęte   z sowieckich flotylli.

Kto wie. Może tak. Czas pokaże.
--- 
Pozdrawiam, Sergey Gafarov

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, formoza58 napisał:

Tak patrząc na to ostatnie zdjęcie Siergieja, to może się okazać, że żadna z czterech jednostek z nimi nie przyjechała. Min. tralowiec, KU7 i KM zostało przejęte   z sowieckich flotylli.

To jest KU-6
--- 
Pozdrawiam, Sergey Gafarov

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information