Jump to content
Sign in to follow this  
Woodhaven

PZL P11c remont silnika Bristol Mercury

Recommended Posts

A tymczasem silnik już w klinice" :) http://www.kkpl.strefa.pl/infolot_2.html#info_2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przy okazji budowy latającej repliki PZL P 11 temat zostanie rozwiązany. Cały problem polega na znalezieniu producenta opon ... z atestem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RE: Deutsche Luftfahrt Sammlung rwd (643 / 52)2011-06-24 09:55:46

Co do kół to jest taka historia. Opowiedział mi ją wiele lat temu senior lotnictwa, który po wojnie mieszkał w Poznaniu. Podczas przeciągania samolotu w ciągnącym go samochodzie zabrakło benzyny. Niestety późna pora zmusiła jadących autkiem do pozostawienia zespołu samochód-samolot. Kiedy wrócili rano z paliwem, na kołach nie było już opon. Jak się dowiedzieli przechodzący żołnierze sojuszniczej armii zrobili sobie z nich podeszwy do butów. Można wierzyć tej opowieści lub nie, ale na zdjęciach inwentaryzacyjnych z Wrocławia widać "jedenastkę stojącą na felach, z numerem 98 napisanym na śmigle. I to jedyny znany mi powód dla którego koła są teraz takie, a nie oryginalne. Co wy na to? Chyba jeszcze tego nie pisali w żadnej historii P11c."

Niestety, w tamtej relacji, nie było dokładnie określone miejsce, ale mogło to mieć jakiś związek właśnie z Czarnkowem. Pamiętam, że padło stwierdzenie, że było to "podczas holowania do Poznania. Wiadomo, że z Czarnkowa samoloty przetransportowano do Gądek pod Poznaniem. Tak więc można wysnuć przypuszczenie, że zdarzenie z żołnierzami miało miejsce w tym czasie. Nie dysponuje innymi relacjami. Nie upieram się też, że ta opowieść jest na 100% prawdziwa, ale osoba, od której ją słyszałem była dla mnie wiarygodna. Niestety już nie żyje."

http://odkrywca.pl/deutsche-luftfahrt-sammlung,681248.html#681248

.....obecnie 11-ka ma zamontowane koła o mniejszej średnicy niż fabryczne

Share this post


Link to post
Share on other sites
aż się wierzyć nie chce, że przez tyle lat się nie znalazło choć jedno:(. Pewnie w gospodarstwach nadal służą w różnych - sprzętach;) Też już od 30 lat nie w temacie, ale chyba, górne poszycie płata przy kabinie było tylko tak na sztukę zrobione- jeśli mnie pamięć nie myli.
Ja słyszałem, że kółka zaadoptowali z braku opon na potrzeby ekspozycji.
Można te fotki prosić?
A jak daleko replika?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tu chyba jest najwięcej wiadomości o postępach prac przy replice.https://pl-pl.facebook.com/LegendyLotnictwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj, (skład ekipy - jak poprzednio) odwiedziliśmy Henryka Wickiego, który w Lublinie remontuje Mercurego z krakowskiej P11c. Cały dzień ciężkiej pracy. Setki pomiarów i fotek. Kilka załączam. Otworzymy niebawem kolejny etap odtwarzania dokumentacji. Tymczasem toczymy walkę z ramą podskrzyłową. Gdzieś uciekło nam 6 mm. Inżynieria odwrotna jest bardzo czasochłonna. Gdybyśmy założyli że zbudujemy samolot w 90% podobny do krakowskiego oryginału to już zaczynalibyśmy produkcję, ale nasza Replika ma się zgadzać co do nita" A to niestety musi trwać trochę dłużej. Pozdrawiamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information