Woodhaven 116 Posted February 21, 2016 Polskie Legendy Lotnictwa - Silna ekipa pomiarowa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hornet 18 Posted February 21, 2016 No i spokojnie-Ekipa na miejscu.Uśmiech na twarzach mówi,że jest OKEY Quote Share this post Link to post Share on other sites
rwd 7 Posted March 10, 2016 A tymczasem silnik już w klinice" :) http://www.kkpl.strefa.pl/infolot_2.html#info_2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
mimir 0 Posted March 12, 2016 a z kołami nic się nie da zrobić? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodhaven 116 Posted March 12, 2016 Przy okazji budowy latającej repliki PZL P 11 temat zostanie rozwiązany. Cały problem polega na znalezieniu producenta opon ... z atestem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis1939 0 Posted March 13, 2016 Co z kołami jest nie tak? bo ja nie w temacie... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodhaven 116 Posted March 13, 2016 RE: Deutsche Luftfahrt Sammlung rwd (643 / 52)2011-06-24 09:55:46Co do kół to jest taka historia. Opowiedział mi ją wiele lat temu senior lotnictwa, który po wojnie mieszkał w Poznaniu. Podczas przeciągania samolotu w ciągnącym go samochodzie zabrakło benzyny. Niestety późna pora zmusiła jadących autkiem do pozostawienia zespołu samochód-samolot. Kiedy wrócili rano z paliwem, na kołach nie było już opon. Jak się dowiedzieli przechodzący żołnierze sojuszniczej armii zrobili sobie z nich podeszwy do butów. Można wierzyć tej opowieści lub nie, ale na zdjęciach inwentaryzacyjnych z Wrocławia widać "jedenastkę stojącą na felach, z numerem 98 napisanym na śmigle. I to jedyny znany mi powód dla którego koła są teraz takie, a nie oryginalne. Co wy na to? Chyba jeszcze tego nie pisali w żadnej historii P11c." Niestety, w tamtej relacji, nie było dokładnie określone miejsce, ale mogło to mieć jakiś związek właśnie z Czarnkowem. Pamiętam, że padło stwierdzenie, że było to "podczas holowania do Poznania. Wiadomo, że z Czarnkowa samoloty przetransportowano do Gądek pod Poznaniem. Tak więc można wysnuć przypuszczenie, że zdarzenie z żołnierzami miało miejsce w tym czasie. Nie dysponuje innymi relacjami. Nie upieram się też, że ta opowieść jest na 100% prawdziwa, ale osoba, od której ją słyszałem była dla mnie wiarygodna. Niestety już nie żyje."http://odkrywca.pl/deutsche-luftfahrt-sammlung,681248.html#681248.....obecnie 11-ka ma zamontowane koła o mniejszej średnicy niż fabryczne Quote Share this post Link to post Share on other sites
vis1939 0 Posted March 13, 2016 Dzięki za wyjaśnienie! Quote Share this post Link to post Share on other sites
mimir 0 Posted March 13, 2016 aż się wierzyć nie chce, że przez tyle lat się nie znalazło choć jedno:(. Pewnie w gospodarstwach nadal służą w różnych - sprzętach;) Też już od 30 lat nie w temacie, ale chyba, górne poszycie płata przy kabinie było tylko tak na sztukę zrobione- jeśli mnie pamięć nie myli.Ja słyszałem, że kółka zaadoptowali z braku opon na potrzeby ekspozycji.Można te fotki prosić?A jak daleko replika? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kubulek 2 Posted March 13, 2016 Tu chyba jest najwięcej wiadomości o postępach prac przy replice.https://pl-pl.facebook.com/LegendyLotnictwa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodhaven 116 Posted March 13, 2016 Postęp Prachttp://www.strona.willia.nazwa.pl/strona/postep-prac Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodhaven 116 Posted March 17, 2016 Wczoraj, (skład ekipy - jak poprzednio) odwiedziliśmy Henryka Wickiego, który w Lublinie remontuje Mercurego z krakowskiej P11c. Cały dzień ciężkiej pracy. Setki pomiarów i fotek. Kilka załączam. Otworzymy niebawem kolejny etap odtwarzania dokumentacji. Tymczasem toczymy walkę z ramą podskrzyłową. Gdzieś uciekło nam 6 mm. Inżynieria odwrotna jest bardzo czasochłonna. Gdybyśmy założyli że zbudujemy samolot w 90% podobny do krakowskiego oryginału to już zaczynalibyśmy produkcję, ale nasza Replika ma się zgadzać co do nita" A to niestety musi trwać trochę dłużej. Pozdrawiamy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodhaven 116 Posted March 17, 2016 Tak wygląda połączenie gwintowane nie ruszone od sierpnia 1935 roku! Pył i smar jeszcze z 1939. Czad! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodhaven 116 Posted April 2, 2016 .... kolejna ciekawa historia PZL P.11c wkrótce w BNM Quote Share this post Link to post Share on other sites