Jedburgh_Ops Napisano 27 Grudzień 2017 Napisano 27 Grudzień 2017 Mam nadzieję, że ten ciekawy samolot zostanie na świecie doceniony.I cieszyć się należy, że Andrzej Frydrychewicz wreszcie znalazł miejsce, gdzie może tworzyć bez skrępowania różnymi urzędowymi czynnikami. Miał pan Andrzej niegdyś bardzo ciekawy pomysł na modernizację Orlika - przestraszono się tego pomysłu. Jego PZL-230 przestraszono się już w całości. Teraz wreszcie ma swoje miejsce, gdzie może tworzyć i przelewać swoje idee już nie na papier, ale w duraluminium i kompozyt.Nie znam żadnego innego 85-letniego konstruktora lotniczego z tak otwartą głową, jak właśnie pan Andrzej. Flaris wygląda, jak gdyby skonstruował go 30-latek po MIT, a przecież jest inaczej. Ale panu Andrzejowi już na studiach wróżono niezłą karierę i wszyscy mieli świadomość, że jest to postać nietuzinkowa. Tak wcześnie, już właśnie na studiach, i koledzy, i wykładowcy czuli w panu Andrzeju postać nieszablonową i wybitną. I się nie pomylili. Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 27 Grudzień 2017 Napisano 27 Grudzień 2017 @Flaris będzie wyposażony w nowoczesny spadochronowy system bezpieczeństwa APS.http://www.youtube.com/watch?v=gBCUQlF3MMU-----------------System jest znakomity, ale z jedną niedoróbką koncepcyjną, co widać w podlinkowanym filmie. Niedoróbka jest na pewno jednak do usunięcia.Jak widać na filmie przy spadochronowaniu na wodę i przy braku możliwości odrzucenia spadochronu wlecze on samolot po wodzie i przewraca go na bok, po czym topi. A nie do tego jest przecież system ratunkowy.Genialnie, że ten system bezpiecznie sprowadza samolot na ziemię, ale na wodzie jest feler - spadochron musi być odrzucony, wszystko jedno jak, czy mechanicznie, czy miniaturowymi ładunkami pirotechnicznymi, ale musi być odrzucony, bo po prostu na wodzie upada idea tego systemu ratowniczego.Nie każdy pasażer (szczególnie w stanie najwyższego stresu) musi być młody i sprawny. Ludzie starsi po wodowaniu nie będą tak zaraz żwawo wyskakiwali z samolotu, a jak widać spadochron dość szybko topi samolot. Gdyby spadochron był odrzucany to czas zatonięcia samolotu wydłużyłby się wielokrotnie. Cytuj
husky1 Napisano 27 Grudzień 2017 Napisano 27 Grudzień 2017 Aerodynamika z ktorej bezposrednio wynika ksztalt samolotu jest efektem pracy Pana Dr.Inz. Krzysztofa Kubrynskiego , ktory jest troche mlodszy od szanownego i miedocenionego niestety P. Frydrychewicza :)Co do systemu ratowniczego - Lar1 ma kabine cisnieniowa wiec tak szybko nie zatonie, jesli w ogole to sie zdarzy aby poszedl pod wode. Cytuj
fala Napisano 28 Grudzień 2017 Napisano 28 Grudzień 2017 Boże... litości , weź człowieku jaki niepierdol 500mg. i nie udzielaj się na wszystkie tematy, przynajmniej na te o ktorych nie masz qwa. tak zwanego zielonego pojęcia, bo widzę że o lotnictwie to wiesz tylko jak padać na mordę.Ludzie tak się qwa nie da... z wariatami całe życie? Cytuj
husky1 Napisano 28 Grudzień 2017 Napisano 28 Grudzień 2017 Wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem- bardzo na temat i wyrazona pelnym kultury jezykiem . Dobrej nocy. Cytuj
Trooper85 Napisano 5 Styczeń 2018 Napisano 5 Styczeń 2018 Zaprawdę powiadam wam, fajnie się za hajs z dotacji robi samolot, który nie wiadomo kto i po co miałby kupić.Lar1 ma kabine cisnieniowa wiec tak szybko nie zatonie"Zakładanie szczelności hermetyzowanej kabiny po awaryjnym lądowaniu - spoko. Cytuj
husky1 Napisano 7 Styczeń 2018 Napisano 7 Styczeń 2018 US Airways flight 1549 cos Ci mowi?Samolot po awaryjnym ladowaniu utrzymywal sie na wodzie 3 dni zanim wyciagnieto go z wody.Flaris opadnie na spadochronie to dlaczego mialby sie rozszczelnic ? Cytuj
Trooper85 Napisano 7 Styczeń 2018 Napisano 7 Styczeń 2018 Taaa... 3 dni... na wodzie...http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/US_Airways_Flight_1549_in_Hudson_cropped.JPGhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Flight1549BatteryPark2_crop.jpgPany konstruktory to już ilu mają kupców na swoje dzieło? Ale takich poważnych, na piśmie, a nie kurtuazyjnie się uśmiechających.Bo pomimo różnych okrągłych słówek to dalej wszystko wskazuje na to, ze to produkt dla nieistniejącej grupy docelowej. Zbyt skomplikowany i drogi do użytku turystyczno-rekreacyjnego, za mały na zastosowanie w biznesie.Do holowania szybowców w aeroklubie i zrzucania szczepionek dla lisów się chyba słabo nadaje.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 10:45 12-10-2018 Cytuj
husky1 Napisano 23 Czerwiec 2018 Napisano 23 Czerwiec 2018 Niedługo poleci.http://www.defence24.pl/ostatnie-testy-silnika-odrzutowca-flaris-lar-1 Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 31 Sierpień 2018 Autor Napisano 31 Sierpień 2018 Flaris wystartuje z Zielonej Góryhttp://www.flaris.pl/portfolio-item/flaris-will-take-off-from-zielona-gora/?lang=pl Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 10 Wrzesień 2018 Autor Napisano 10 Wrzesień 2018 Migawki z MSPO XXVI (4-7.09.2018) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.