Skocz do zawartości
  • 0

Miedzioryt

Luckey13

Pytanie

Napisano

Witam, czy możecie szanowni koledzy powiedzieć mi coś o tym przedmiocie?
Czy jest on cyzelowany?
Przyznam, że nie znam się zbytnio na technikach zdobniczych i nie potrafię poznać.
Jakie mogło być przeznaczenie przedmiotu, kształt miedziorytu to trapez, węższy w podstawie, na zdjęciu słabo to widać, z tyłu w każdym z narożników widać mocowanie, jakby to było obicie czegoś, teraz pełni rolę obrazka, ale zapewne miał inne przeznaczenie.

15 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
U mnie przyjęło się potocznie nazywać tak każdy rodzaj grafiki wykonanej w miedzianej blasze :)
I nie wiem, jak poprawnie nazwać te przedmioty, tuszę, iż istnieje inne określenie, niż miedziany obrazek.

A ten z jeleniami, czy ktoś może coś o nim powiedzieć?
Wiek, technika wykonania, twórca?
Napisano
Dowiedziałem się, czym to nie jest, byłbym wdzięczny za info czym jest :)
Zwłaszcza możliwe przeznaczenie pierwszego, i informacje na temat pochodzenia (te J.GL mnie ciekawi, widziałem już kilka takich przedmiotów, ale bez sygnatur, w większości masówki) i techniki wykonania oraz datowanie drugiego obrazka - mam nadzieję, że termin obrazek" jest akceptowalny? ;p
Napisano
Popieram przedmówcę, panowie skupmy się na identyfikacji a nie na technice wykonania. Autor nie zamierza zgłębiać sztuki tworzenia przedmiotów a je zidentyfikować.

Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Swiety82 01:43 15-02-2015
Napisano
Metaloplastyka, nr 1 - to może być pamiątka z Wrocławia, ratusz.http://26konferencja.giodo.gov.pl/img/starowka.jpg .
Napisano

Witam, czy możecie szanowni koledzy powiedzieć mi coś o tym przedmiocie?
Czy jest on cyzelowany?
Przyznam, że nie znam się zbytnio na technikach zdobniczych i nie potrafię poznać.