s_boj Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 losiu2 - Twoja kolejja pozwolę sobie tylko wkleić jeszcze 1 zdjęcie - i tu już naprawdę wymiękam - nie wiem co to i będę wdzięczny, jeżeli ktoś mi pomoże rozwikłać tę zagadkę
gumbi Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Jest to jeden z wczesnych wodolotów zbudowany przez Włocha Gaetano Arturo CROCCO we współpracy z RICALDONI. Więcej poczytasz sobie tu http://www.foils.org/gallery/crocco.htm
s_boj Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 dzięki gumbi, będąc w muzeum przegapiłem tę tablicę informacyjną
gumbi Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Jest to turecki THK-5A TYRKEN jako duński ambulans
gumbi Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Zakładam, że moja kolej więc zapodaję takie cuś.
pezos_ Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 taki na dzisiejszą cenę paliw, ale ogólnie byli lepsi od niego.
gumbi Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 mister pezos_ pisz, że RWD-2 i zapodaj kolejną ;-)
pezos_ Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 pierwsze miejsce w zużytym paliwie na dystansie 304 km (5l/100) w 1930, no i nie wytrzymałem:)Pozdrawiam
gumbi Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Można inne zdjęcie prosić? Tak wg tego strzeliłbym Curtiss YA-12 ale tym razem pewności brak.
gumbi Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Ale wstydzior, toż to strzał kulą w płot. Szukamy dalej, ale ostrzejsze zdjęcie wiele by ułatwiło.
pezos_ Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 Jaki wstydzior? Wstyd to kraść i ...Ostrzejszej fotografi nie znalazłem, ale ta sama rodzinka:)
coe Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 Fotografii jest nawet sporo i to całkiem niezłej jakości... :)Ciekawa maszynka... udana i nowoczesna, ale nie miała szczęścia, wiec dziś jest mało znana. US.Navy złożyło na nią zamówienie równolegle z zamówieniem na maszynę Douglas’a o takim samym przeznaczeniu - oba samoloty miały wejść do służby. Jednak producent nie był w stanie tego zamówienia zrealizować, bo zaangażował się już w produkcję samolotu myśliwskiego. W sumie poza prototypem zbudowano tylko 30 maszyn seryjnych, a pokłady lotniskowców zdominowały Dantless'y.Podpowiem: Popatrzcie na podwozie ;)
pezos_ Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 Fotografii jest nawet sporo i to całkiem niezłej jakości... :)" z widocznym podwoziem:)
coe Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 Jak się patrzy pod odpowiednim kątem to i podwozie widać... :)Ps.W pytaniu pezosa jest prototyp... a ten miał inne oznaczenie niż wersja seryjna.
pezos_ Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 tudziż silnikmała prośba Coe, czy mógłbyś potwierdzić odpowiedź? ja znikam na jakieś 24hPozdrawiam
gumbi Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 Witam. Tak to zdjęcie Brewster SBA/SBN Stranraer znam ale pierwsze zadane trochę przekłamuje przez odsuniętą owiewkę i zamknięte żaluzje chłodzenia silnika i stąd była prośba o ostrzejsze (tak wiem, te docinki o podwoziu - stąd wstydzior, ale tak jest jak się człek śpieszy reszta userów się cieszy) Myślę, że coe winien zapodawać.
coe Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 Ok… to dla porządku… Jest to prototypowy Brewster XSBA-1 ( oznaczenie producenta B-138 ).Samoloty seryjne ( na zdjęciu ) budowano w Naval Aircraft Faktory, dlatego otrzymały oznaczone SBN-1.
pezos_ Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Dziękuję coe za potwierdzenie, co do zagadki prawie 100% kopia tego.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.