Skocz do zawartości

Zjednoczmy się!!


SZZ

Rekomendowane odpowiedzi

Temat godny a i wpisów mnoga nastało.Nic z tego nie wynika,bicie piany.Pewnie że całe środowisko jest ZA SŁUSZNĄ SPRAWĄ.Zamiast planować plan" proponuję założycielom posta założyć stowarzyszenie lub partię i zaprosić do członkostwa forumowiczów.I wtedy można zacząć działać.Darz dół.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 422
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
proponuje od zamieszczenia na forum projektu statutu takiego stowarzyszenia, wszyscy zainteresowani będą mogli go przedyskutować popoprawiać etc. i jakaś baza wyjściowa powstanie. Będziemy wiedzieć w jakich strukturach, w jakim zakresie i w jakim kierunku mamy działać, to zaczniemy szukać odpowiednich osób do władz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wykształcenia jestem politologiem więc o partiach trochę wiem ;) ODRADZAM SZCZERZE taką formę organizacji. Argumenty:

1. Partia ma na celu zdobycie władzy i ma poglądy na wszystkie albo dużą część kwestii społecznych. Zakładanie partii dla rozwiązania wąskich celów jest pomysłem karkołomnym.
2. Niektórzy należą już pewnie do jakiejś partii.
3. Partia musi prowadzić działalność polityczną, brać udział w wyborach, budować program, przeskakiwać progi wyborcze, wchodzić do koalicji itp ...czy mamy na to czas i chęci? Czy tak naprawdę o to chodzi?

Myślę, że chodzi raczej o bycie LOBBY. Organizacją która zrzesza ludzi o tych samych poglądach na organizację wąskiego obszaru prawodawstwa. Jako LOBBY możemy wpływać na politykę poprzez partie polityczne zabiegające o głosy takiej organizacji. Myślę, że stowarzyszenie to najrozsądniejsza forma w realizacji takiego celu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry przepraszam za to co napiszę. Nigdy nie negowałem pomysłów, które miały szanse powodzenia.
Odpowiedzcie mi tylko na pytanie: jak chcecie wybrać Zarząd, Komisję Rewizyjną itd, skoro nawet głupiego projektu naszywki nie możecie od ponad roku wybrać. Jak chcecie napisać z takim podejściem Statut ??? Kto zakładał stowarzyszenie, ten wie, jak wiele pracy i trudu to kosztuje. I ile przepychanek w sądzie.
I jeszcze jedno. W wielu postach przewija się Odkrywca". Dlaczego tak wielu z Was sądzi, że redakcja komercyjnego pisma jest zainteresowana tworzeniem stowarzyszeń...Pod egidą Odkrywcy..." bez jaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co zakładać a pałę" stowarzyszenia zanim się nie będzie wiedziało jaki ma cel istnienia, jakimi metodami będzie się posługiwać, kto będzie mógł do niego należeć itp .. Po to jest ten wątek by to przedyskutować.

Ja proponuję występowanie z otwartą przyłbicą" - czyli jawne członkostwo, jawne znaleziska, oficjalne występowanie do różnych podmiotów o zgodę na poszukiwania na ich terenie POD SZYLDEM STOWARZYSZENIA a nie indywidualnie. Tylko tak będziemy wzbudzać zaufanie, staniemy się poważni względem społeczeństwa.

Przy takim podejściu w stowarzyszeniu nie ma miejsca dla przekręciarzy, musi być kontrola i usuwanie tych co będą gwałcić" statut. Czyli kopać niby jako stowarzyszenie a po cichu i na boczku opylać różne znalezione rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznijmy od początku...
Proszę o deklarację kto skąd jest? Zorientujemy się gdzie warto byłoby się spotkać w celach organizacyjnych aby takie stowarzyszenie założyć.
Ja mieszkam w Warszawie, 29 lat. Często bywam w woj. Świętokrzyskim.
Nr mojego gg: 6087489 - to na początek.
Zapraszam i wierzę, że na postach się nie skończy.
pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

występowanie do różnych podmiotów o zezwolenie na poszukiwanie np. na ich terenie może się wiązać z odmową co oznacza tylko jedno że należy obiecać że coś się zrobi w zamian za uzyskanie takowego zezwolenia i to nie jest w żadnym wypadku łapówa bo weźmy na ten przykład las ,idziemy do leśniczego on mówi nie i koniec kropka,ale mówimy pan zezwala a my np.posadzimy sadzonki drzew.Oczywiście to jest tylko przykład.Żeby coś taiego miało miejsce musi istnieć zorganizowana grupa np. właśnie stowarzyszenie które miałoby jakąś siłę przebicia w załatwianiu chociażby takich właśnie spraw.Moją wypowiedź nawiązałem po części do wypowiedzi kol.gawronzo tej ostatniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak była tu już mowa takowe stowarzyszenie powinno mieć charakter ogólnopolski,powinny zaistnieć oddziały terenowe w każdym województwie w tych oddziałach powinny się skupiać koła poszukiwaczy zakładane w lokalnych miejscowościach. Legitymacje członkowskie,składki roczne itd.itd.

Na przykładzie chociażby takich związków bądź stowarzyszeń jak PZW(Polski Związek Wędkarski)PZł(Polski Związek łowiecki)itd itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do partii politycznej to nie jest dobry pomysł.Ktoś wspomniał o polskiej partii przyjaciół piwa no była to jak na tamte czasy dość egzotyczna partia i weszła do parlamentu.W polsce jest dość duży odsetek ludzi którzy lubią browar i kaprys ówczesnych wyborców aby poprzez swoje głosy wprowadzić taką partię do parlamentu i na końcu liderem partii był kto no właśnie Janusz Rewiński, osoba dość popularna w polsce ,prawie wszystkim znane są kreacje filmowe pana Janusza i te z różnych kabaretów i to chyba tyle.Więc zakładanie partii raczej nie tą stronę droga.Wędkarze i np. myśliwi nie muszą i kiedy się organizowali nie musieli zakładać partii politycznej a wśrod wyżej wymienionych jest wielu polityków znanych i mniej znanych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może najpierw wypiszemy i przedyskutujemy węzłowe punkty zagadnienia:

Konkretnie:

1. Partia czy stowarzyszenie?
2. Jeśli stowarzyszenie to zwykłe czy zarejestrowane?
3. Jedno stowarzyszenie czy też związek stowarzyszeń?
4. Jakie będą cele istnienia takiej organizacji?
a)zmiana ustawy o broni i amunicji (liberalizacja przepisów dotyczących kolekcjonerów)
b)postulat wprowadzenie jasnych przepisów odnośnie poszukiwań i wpływanie na ich kształt
c)dzielenie się wiedzą historyczną oraz jej propagowanie
poprzez organizowanie wystaw, prelekcji, publikacje
d)organizowanie poszukiwań pod szyldem stowarzyszenia i zgodnie z przyjętymi zasadami
e)poprawianie bezpieczeństwa publicznego poprzez zgłaszanie niewybuchów i niewypałów
5. Kto może należeć?

itd...

Spotkanie ma sens w przypadku kiedy najważniejsze punkty są ustalone i pozostaje formalizacja i inauguracja działalności :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

początek jakiegoś tam statusu

Rozdział I Postanowienia Ogólne
1 Stowarzyszenie nosi nazwę ........
2 Stowarzyszenie jest zrzeszeniem osób fizycznych zawiązanych dla.......
Siedzibą stowarzyszenia jest.......
Terenem działania jest Rzeczpospolita Polska
3 Dla realizowania celów statusowych stowarzyszenie morze
działać na terenie innych państw z poszanowaniem tamtejszego prawa.
4 Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nie ograniczony .Posiada osobowość prawną .Działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o Stowarzyszeniach DZ.U.itd oraz niniejszego statutu.
5 Działalność Stowarzyszenia oparta jest przede wszystkim na pracy społecznej członków.
6 Do prowadzenia swych spraw stowarzyszenie może zatrudnić pracowników

Rozdział II Cele i Środki Działania
7 Celem stowarzyszenia jest ..........
...........
,.........
8 Stowarzyszenie swoje cele realizuje poprzez ......
a....
b.......
c........
d........


a teraz uzupełnijcie pola kropkowane
jak będzie trzeba to dodam reszte rozdziałow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gawronzo, fajnie, że są jakieś konkrety.

To tak: 1. Według większości ma to być stowarzyszenie!
2. Oczywiście zarejestrowane!
3. Może być jedno główne a w każdym woj. tzw filia!
4. Cele istnienia: podpunkt C jako podstawa, podpunkty D,E do zrealizowania w przyszłości! zaś podpunkt B żeby nie razić władz" do realizacji kiedyś tam...


To moje zdanie! pzodr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@: 1. Partia czy stowarzyszenie?

Stowarzyszenie

@: 2. Jeśli stowarzyszenie to zwykłe czy zarejestrowane?

Zarejestrowane. Zwykłe nie ma osobowości prawnej i ma ograniczone możliwości działania. Każda grupa co najmniej 3 osób może się podawać za stowarzyszenie zwykłe ale niewiele z tego wynika.

@: 3. Jedno stowarzyszenie czy też związek stowarzyszeń?

Jedno stowarzyszenie z możliwością tworzenia oddziałów terenowych, gdy będzie minimalna, określona w statucie ilość członków takiego oddziału (co najmniej kilkunastu).

@: 4. Jakie będą cele istnienia takiej organizacji?
a)zmiana ustawy o broni i amunicji (liberalizacja przepisów dotyczących kolekcjonerów)
b)postulat wprowadzenie jasnych przepisów odnośnie poszukiwań i wpływanie na ich kształt
c)dzielenie się wiedzą historyczną oraz jej propagowanie
poprzez organizowanie wystaw, prelekcji, publikacje
d)organizowanie poszukiwań pod szyldem stowarzyszenia i zgodnie z przyjętymi zasadami
e)poprawianie bezpieczeństwa publicznego poprzez zgłaszanie niewybuchów i niewypałów

dodałbym:
f) prowadzenie kampanii medialnych zwracających uwagę na powyższe sprawy poprzez:
- żądania sprostowań redakcyjnych od gazet powtarzających bezmyślnie policyjne komunikaty;
- używanie wszelkich dostępnych kanałów medialnych do propagowania naszego punktu widzenia
g)przysposobienie kilku prawników do zajmowania się sprawami karnymi przeciw poszukiwaczom(opieka prawna)
h)zmiana przepisów dotyczących prawa własności znalezisk zabytkowych. Nie widzę sensu w utrzymywaniu aksjomatu, że Skarb Państw jest właścicielem wszystkich znalezionych zabytków. W najgorszych mrokach stalinizmu, w latach 1946-1954 obowiązywał dekret Prawo Rzeczowe wedle którego właścicielem przedmiotu zabytkowego (o dużej wartości., tzw. skarbu) stawał się w równych częściach znalazca i właściciel terenu, gdzie dokonano znaleziska. Jeśli przedmiot nie spełniał przesłanek uznania go za skarb - w 100 proc, stawał się własnością znalazcy. Potem pazerność państwa zmieniła te przepisy i mamy to co mamy. A uważam, że Państwo kiepsko opiekuje się znaleziskami i choć powinno mieć prawo pierwokupu (jak w modelu angielskim) to nie widzę powodu, aby przyjmować, iż zabytkom w rękach Państwa będzie lepiej niż w prywatnych.
i) prowadzenie profesjonalnego biura z jednym lub dwoma etatami, które koordynowałoby te działania.

@: 5. Kto może należeć?

Uważam, że każdy, komu odpowiadać będzie profil stowarzyszenia. Jeśli zaś członek stowarzyszenia będzie łamał statut to zawsze będzie można go usunąć.
Artur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem taki przykładowy statut na początek.

STATUT
STOWARZYSZENIA MIŁOŚNIKÓW I
PASJONATÓW HISTORII
„ODKRYWCY”


ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Stowarzyszenie nosi nazwę: „ODKRYWCY” w dalszych
postanowieniach statutu zwane Stowarzyszeniem.
2. Stowarzyszenie jest zrzeszeniem osób fizycznych, zawiązanym dla zrzeszenia miłośników i pasjonatów historii w celu realizacji wspólnych celów.
Siedzibą stowarzyszenia jest.............................. Terenem działania jest Rzeczpospolita
Polska.
3. Dla realizacji celów statutowych stowarzyszenie może działać na terenie innych państw z
poszanowaniem tamtejszego prawa.
4. Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieograniczony. Posiada osobowość prawną.
Działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o
Stowarzyszeniach( Dz.U. z 2001, Nr 79, poz. 855 z późn. zm.) oraz niniejszego statutu.
5. Stowarzyszenie może należeć do innych krajowych i międzynarodowych organizacji o
podobnych celach.
6. Działalność Stowarzyszenia oparta jest przede wszystkim na pracy społecznej członków.
Do prowadzenia swych spraw stowarzyszenie może zatrudniać pracowników.

ROZDZIAŁ II
CELE I ŚRODKI DZIAŁANIA

7. Celem Stowarzyszenia jest prowadzenie kampanii medialnych zwracających uwagę na powyższe sprawy poprzez:
- żądania sprostowań redakcyjnych od gazet powtarzających bezmyślnie policyjne komunikaty;
- używanie wszelkich dostępnych kanałów medialnych do propagowania naszego punktu widzenia.
8. Stowarzyszenie swe cele realizuje poprzez:
a) Organizowanie wystaw i publikacji prac,
b) Organizowanie poszukiwań pod szyldem stowarzyszenia i zgodnie z przyjętymi zasadami,
c) Poprawianie bezpieczeństwa publicznego poprzez zgłaszanie niewybuchów i niewypałów,
d) Liberalizacja przepisów dotyczących kolekcjonerów.

ROZDZIAŁ III
CZŁONKOWIE – PRAWA I OBOWIĄZKI

9. Członkami Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne i prawne. Osoba prawna może być
jedynie członkiem wspierającym Stowarzyszenia.
10. Stowarzyszenie posiada członków:
a) zwyczajnych,
b) wspierających,
c) honorowych.
11. Członkiem Zwyczajnym Stowarzyszenia może być każda osoba fizyczna, która:
a) złoży deklarację członkowską na piśmie,
b) przedstawi pozytywną opinię dwóch członków Stowarzyszenia.
12. Członkiem zwyczajnym staje się po złożeniu pisemnej deklaracji na podstawie uchwały
Zarządu Stowarzyszenia.
13. Członkiem wspierającym Stowarzyszenie może zostać osoba fizyczna i prawna
deklarująca pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów
Stowarzyszenia.
14. Członkiem wspierającym staje się po złożeniu pisemnej deklaracji na podstawie uchwały
Zarządu.
15. Członkiem honorowym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny
wkład w działalność i rozwój Stowarzyszenia.
16. Członkowie honorowi są przyjmowani przez Walne Zgromadzenie na wniosek 10
członków Stowarzyszenia.
17. Członkowie zwyczajni mają prawo:
a) biernego i czynnego uczestniczenia w wyborach do władz Stowarzyszenia,
b) korzystania z dorobku, majątku i wszelkich form działalności Stowarzyszenia,
c) udziału w zebraniach, wykładach oraz imprezach organizowanych przez
Stowarzyszenie,
d) zgłaszania wniosków co do działalności Stowarzyszenia.
18. Członkowie zwyczajni mają obowiązek:
a) brania udziału w działalności Stowarzyszenia i realizacji jego celów,
b) przestrzegania statutu i uchwał władz Stowarzyszenia,
c) regularnego opłacania składek.
19. Członkowie wspierający i honorowi nie posiadają biernego oraz czynnego prawa
wyborczego, mogą jednak brać udział z głosem doradczym w statutowych władzach
Stowarzyszenia, poza tym posiadają takie prawa jak członkowie zwyczajni.
20. Członek wspierający ma obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanych świadczeń,
przestrzegania statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia.
21. Członkowie honorowi są zwolnieni ze składek członkowskich.
22. Utrata członkostwa następuje na skutek:
a) pisemnej rezygnacji złożonej na ręce Zarządu,
b) wykluczenia przez Zarząd:
• z powodu łamania statutu i nieprzestrzegania uchwał władz Stowarzyszenia,
• z powodu notorycznego nie brania udziału w pracach Stowarzyszenia,
• z powodu nie płacenia składek za okres pół roku,
• na pisemny wniosek trzech członków Stowarzyszenia
c) utraty praw obywatelskich na mocy prawomocnego wyroku sądu,
d) śmierci członka oraz utraty osobowości prawnej przez osoby prawne.
23. Od uchwały Zarządu w sprawie przyjęcia w poczet członków stowarzyszenia lub
pozbawienia członkostwa zainteresowanemu przysługuje odwołanie do Walnego
Zgromadzenia Członków. Uchwała walnego zgromadzenia członków jest ostateczna.

ROZDZIAŁ IV
WŁADZE STOWARZYSZENIA

24. Władzami Stowarzyszenia są:
a) Walne Zgromadzenie Członków,
b) Zarząd,
c) Komisja Rewizyjna.
25. Kadencja władz.
a) Kadencja wszystkich władz wybieralnych Stowarzyszenia trwa cztery lata, a ich wybór
odbywa się w głosowaniu jawnym bezwzględną większością głosów
b) Członkowie wybrani do władz Stowarzyszenia mogą tę samą funkcję pełnić nie dłużej
niż przez dwie kadencje.
26. Uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów przy
obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowani, chyba że dalsze
postanowienia statutu stanowią inaczej.
27. Walne Zgromadzenie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia. W Walnym
Zgromadzeniu Członków biorą udział:
a) z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni,
b) z głosem doradczym – członkowie wspierający, honorowi oraz zaproszeni goście.
28. Walne Zgromadzenie Członków może być zwyczajne i nadzwyczajne.
29. Walne Zgromadzenie Członków zwyczajne jest zwoływane raz na dwa lata przez Zarząd
Stowarzyszenia. Termin i miejsce obrad Zarząd podaje do wiadomości wszystkich
członków co najmniej na 7 dni przed terminem zebrania.
30. Walne Zgromadzenie Członków nadzwyczajne może się odbyć w każdym czasie. Jest
zwoływane przez Zarząd z jego inicjatywy, na wniosek Komisji Rewizyjnej lub pisemny
wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia.
31. Uchwały Walnego Zgromadzenia Stowarzyszenia zapadają bezwzględną większością
głosów w obecności przynajmniej połowy ogólnej liczby członków. Głosowanie jest
jawne.
32. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należą:
a) określenie głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia,
b) uchwalania zmian statutu,
c) wybór i odwoływanie wszystkich władz Stowarzyszenia,
d) udzielanie Zarządowi absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej,
e) rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
f) uchwalanie budżetu,
g) uchwalanie wysokości składek członkowskich oraz wszystkich innych świadczeń na
rzecz Stowarzyszenia,
h) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia członka honorowego,
i) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań władz Stowarzyszenia,
j) rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków Stowarzyszenia
lub jego władze,
k) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu,
l) podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku,
m) podejmowanie uchwał w każdej sprawie wniesionej pod obrady, we wszystkich
sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji innych władz stowarzyszenia.
33. Zarząd jest powołany do kierowania całą działalnością Stowarzyszenia zgodnie z
uchwałami Walnego Zgromadzenia Członków, reprezentuje Stowarzyszenia na zewnątrz.
34. Zarząd składa się z 3 do 7 osób w tym prezesa oraz wiceprezesa. Prezesa i
wiceprezesa wybiera Zarząd spośród swoich członków.
35. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na miesiąc.
Posiedzenia Zarządu zwołuje prezes.
36. Do kompetencji Zarządu należą:
a) realizacja celów Stowarzyszenia,
b) wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków,
c) sporządzanie planów pracy i budżetu,
d) sprawowanie zarządu nad majątkiem Stowarzyszenia,
e) podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku
Stowarzyszenia,
f) reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz,
g) zwoływanie Walnego Zgromadzenia Członków,
h) przyjmowanie i skreślanie członków.
37. Komisja Rewizyjna powoływana jest do sprawowania kontroli nad działalnością
Stowarzyszenia.
38. Komisja Rewizyjna składa się z 3 do 5 osób w tym przewodniczącego, zastępcy oraz
sekretarza.
39. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
a) kontrolowanie działalności Zarządu,
b) składanie wniosków z kontroli na Walnym Zgromadzeniu Członków,
c) prawo wystąpienia z wnioskiem o zwołanie Walnego Zgromadzenia Członków oraz
zebrania Zarządu,
d) składanie wniosków o absolutorium dla władz Stowarzyszenia,
e) składanie sprawozdań ze swojej działalności na Walnym Zgromadzeniu Członków.
40. W razie gdy skład władz Stowarzyszenia ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji
uzupełnienie ich składu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali
członkowie organu, który uległ zmniejszeniu. W tym trybie można powołać nie więcej niż
połowę składu organu.

ROZDZIAŁ V
MAJĄTEK I FUNDUSZE

41. Majątek Stowarzyszenia powstaje:
a) ze składek członkowskich,
b) darowizn, spadków, zapisów,
c) dotacji i ofiarności publicznej.
42. Wszelkie środki pieniężne mogą być przechowywane wyłącznie na koncie
Stowarzyszenia.
43. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
44. Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje
Zarząd.
45. Do zawierania umów, udzielania pełnomocnictwa i składania innych oświadczeń woli w
szczególności w sprawach majątkowych wymagane są podpisy dwóch członków Zarządu
działających łącznie.

ROZDZIAŁ VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

46. Uchwałę w sprawie zmiany statutu oraz uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia
podejmuje Walne Zgromadzenie Członków kwalifikowaną większością głosów – (2/3),
przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
47. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zgromadzenie Członków
określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia.
48. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym statucie zastosowanie mają przepisy ustawy
Prawo o Stowarzyszeniach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwą może się teraz nie zajmujmy - to mało istotne. Ważne jest takie skonstruowanie statutu, aby nie doprowadzić do paraliżu działalności. Zwoływanie walnych zgromadzeń wszystkich członków przy dużej (kilka tysięcy osób) liczebności byłoby skomplikowane (i kosztowne), a gdyby nie przybyło kworum (z propozycji statutu: Uchwały Walnego Zgromadzenia Stowarzyszenia zapadają bezwzględną większością głosów w obecności przynajmniej połowy ogólnej liczby członków) co jest bardzo prawdopodobne, nie można by podjąć wiążącej uchwały. Warto by było to zastąpić jakimś systemem przedstawicielskim z oddziałów terenowych - zjazd delegatów, zamiast walnego zgromadzenia członków. Czyli trzeba by jeszcze wymyśleć sposób wyłaniania delegatów.

Sposób powiadamiania - proponuję pocztę e-mail, bo rozesłanie korespondencji pocztą zwykłą też jest kosztowne (przy dużej ilości). Ale to tez musi znaleźć odzwierciedlenie w statucie. I chyba bez jakiejś osobnej witryny Stowaryszenia ani rusz... Znów kłania się konieczność stworzenia biura.

Artur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie