zelig Napisano 13 Marzec 2008 Autor Napisano 13 Marzec 2008 Czy może ktoś wie jaka jednostka LW miała kod NJ? Chciałbym rozszyfrować pochodzenie jednego Ju-52 o symbolu NJ+KC.Bardzo grzecznie proszę o help.
Lobo26 Napisano 13 Marzec 2008 Napisano 13 Marzec 2008 Cos sie doszukalem. The Luftwaffe's Gladiators were apparently Mk Is with fixed pitch wooden airscrews and were employed by Erganszungsgruppe (S) 1 from Langendiebach near Hanau during 1942-3. Erg.Gr. (S) 1 ('S' for Schlepp - towed) was a training Gruppe giving primary and operational training for assault glider pilots. ... Egr.Gr. (S) 1 used NJ codes before adopting 1E "źródło: http://surfcity.kund.dalnet.se/gladiator_luftwaffe.htm
Bartek102 Napisano 13 Marzec 2008 Napisano 13 Marzec 2008 witamNJ to skrót od NachtjagdgeschwaderBartek
beaviso Napisano 13 Marzec 2008 Napisano 13 Marzec 2008 Interesujący jest fragment podany przez Lobo26. Idąc tym tropem można wyczytać, że litery kodowe 1E", które miały zastąpić NJ", nosiła ErgaenzungsStaffel/ZG1.Bartek102, skrótem od Nachtjagdgeschwader jest NJG, a poza tym w tym wątku Zelig pyta o litery kodowe, których spis znajduje się m.in. tutaj:http://www.ww2.dk/misc/unitid.htmM.
kadam Napisano 13 Marzec 2008 Napisano 13 Marzec 2008 Tu jest spis oznaczeń jednostek lotniczych LWhttp://www.ww2.dk/misc/unitid.htmhttp://users.hol.gr/~nowi/luftcodes/index.htmlhttp://www.rlm.at/download/codes1e.pdfhttp://www.ww2aircraft.net/forum/aircraft-markings-camouflage/luftwaffe-aircraft-camouflage-markings-9318-3.htmlszukaj raczej w jednostkach transportowych kurierskich ...
zelig Napisano 13 Marzec 2008 Autor Napisano 13 Marzec 2008 Bardzo Wam dziękuję!Ale ZG1 to by były Me-110/410.. czyli nie ta bajka.Oczywiście szukałem wcześniej w podanych przez Was tablicach kodów, bez skutku, stąd moje pytanie.A czy były kody jednostek przyznawane poza pulą"? tzn. poza tą żelazną listą, która jest dostępna np. w powyższych linkach? i jaka była tego logika?Pytanie trzy: czy ktoś wie jakie jednostki na Ju-52 stacjonowały na lotnisku bielańskim?Wrzucam fotkę, z której można wyczytać mozolny proces wyfotoszopowania tych liter..
Lobo26 Napisano 13 Marzec 2008 Napisano 13 Marzec 2008 Nie Zeling źle kombinujesz....To jest mozliwe ze to wlasnie chodzi o ZG1. Dlaczego? Pomieważ Każdy pułk mial na stanie kilka maszyn transportowych. Mogą nie być ujęte w spisach maszyn ale w sensie stricte były w pulku i posiadaly wlasne oznaczenia kodowe.Np. w spisie maszyn KG1 trudno sie doszukać 2 maszyn Ju-52 i Fi-156 a faktycznie na stanie były.
zelig Napisano 14 Marzec 2008 Autor Napisano 14 Marzec 2008 Dzięki. Nawet to podejrzewałem, że większość jednostek musiała mieć na stanie taką ciężarowkę jaką był ju52, chociażby dlatego, żeby przewozić manele podczas przebazowania.Ale bardzo rzetelna ww2.dk milczy na ten temat: http://ww2.dk/air/zerstorer/zg1.htmAni w jakimkolwiek Staffelu, ani w Erg.Sta./Zg1 nie było ju-52.Z kolei tutaj: http://www.michael-reimer.com/CFS2/CFS2_Profiles/ETO_AXIS_Luftwaffe_ZG1.html też raczej cisza na ten temat.Być może to jest jednak wciąż to Ergänzungsgruppe (S) 1 z linka Lobo, (Ci latali na wszystkich możliwych dziwactwach z Ju-52 włącznie). Istnieli do końca '44 i byłoby dziwne żeby np. Avie B.535, Gladiatory, PWS-26 itede włączono w skład ZG1... http://ww2.dk/air/transport/ergs1.html ... czyli gdzieś jest błąd z tym 1E. Chyba, że Niemcy dublowali kody? ale to raczej wątpliwe..Póki co znalazłem nr seryjny tego samolotu: http://www.geocities.com/hjunkers/ju_ju52_p1.htm - J7352 to J7354, Ju52, LUFTWAFFE, NJ+KA/KC (nie rozumiem tego slesza pomiędzy literami i że są to w sumie 3 nry ser)...
njorl Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 Zelig, jak spojrzeć na stronę http://www.geocities.com/hjunkers/ju_ju52_p1.htm to Junkresów z oznaczeniami NJ+ jest tam jeszcze kilka. Może warto byłoby pogrzebać w jednostkach przy nich wymienionych - głównie transportowych, tj. KGzbV 500 (http://ww2.dk/air/transport/kgrzbv500.htm), KGzbV 700 (http://ww2.dk/air/transport/kgrzbv700.htm)?Pozdr.,MJU
njorl Napisano 14 Marzec 2008 Napisano 14 Marzec 2008 Wg. http://www.stormbirds.com/eagles/research/original_losses_43/Jan_14_1943.pdfJu 52 NJ+KD, Werk-Nr 7355 należał do KGr.z.b.V.500.Może i do tej jednostki należał Twój NJ+KC, Werk-Nr 7354? Może to NJ+ to reminiscencje 'cywilnych' rejestracji, jeszcze przed nadaniem właściwego Kennzeichen? Zerknij tu -> http://www.luftwaffe-experten.org/stam-n.html. Przy niektórych maszynach są 2 różne kody - porównaj kolumny 'code' oraz 'notes' (gdzie czasem jest podany 'operational code')Pozdr.,MJU
zelig Napisano 14 Marzec 2008 Autor Napisano 14 Marzec 2008 Njorl, dziękuję za bystre i konstruktywne spostrzeżenia.Faktycznie, poszedłem tropem tych trzech wymienionych na liście Junkersa formacji: KG 500 i 700 odpadają. Pod koniec '43 obie weszły w skład TG 4, która nie miała nic wspólnego z Polską.Za to KG 300 (przemianowana potem w Ergänzungs-Transportgeschwader (Erg.TGr) na początku '44 roku (czyli w interesującym mnie okresie) bazowała na Okęciu (7. staffel) - a to już jest brzmi znacznie lepiej.A może oznaczenia NJ" były przeznaczone do wszelkiej maści ergänzungów? (może się mylę, ale czy to hasło oznacza formacje szkoleniowe?)pozdrowienia eleganckie!
zelig Napisano 18 Marzec 2008 Autor Napisano 18 Marzec 2008 Wypuściłem się z tą zagadką na zagraniczne fora, z ludźmi gadającymi po zagranicznemu, z napisami w obcym języku, gdzie kraj Poland niewiele znaczy.I uzyskałem odpowiedź: Aircraft NJ+KC/7354 crashed due to engine trouble, near Warsaw (100%) on 31 January 1942, with KGrzbV 800. Pilot Kurt Schuck and 2 crew injured, with 1 crew and 2 civilians killed and 3 others injured. Ju52 was probably a g7e variant, built by Junkers at Bernburg"... co w wolnym tłumaczeniu oznacza: January rozpiął 1942 guziki swojego rozporka. Czuł, że wzmaga się w nim twardość. Ciotka Ju leżała przed nim z szeroko rozportartymi skrzydlami. Wiedział, że tym razem musi wylądować precyzyjnie. Jego ostatnie lądowanie było katastrofą: z powodu kłopotu z silnikiem wybuchl w kuchni piecyk Junkersa, zginęło wielu cywili i popsuł się pilot od telewizora..."Stay Tuned!Dalszy ciąg w artykule nt. tego zdarzenia, który napiszę, o ile napiszę.
Grzesio Napisano 18 Marzec 2008 Napisano 18 Marzec 2008 Tak jeszcze dla formalności - żadna jednostka Luftwaffe nie miała kodu NJ.NJ+KC to zwykła Stammkennzeichen, indywidualna rejestracja danego egzemplarza samolotu przydzielana w fabryce, nie związana z żadną jednostką. Blok NJ+KA do NJ+KZ należał do samolotów Ju 52/3m od W.Nr.007352 do 007377. Samoloty te mogły potem trafić do różnych jednostek - w przypadku junkersów tego bloku były to m.in. - jak już zostało wspomniane - KGr zbV 9, 300, 500, 700 i ten asz" 800 oraz TG 3.PzdrGrzesiu
zelig Napisano 19 Marzec 2008 Autor Napisano 19 Marzec 2008 Dzięki za informację,mogę wreszcie odpuścić to poszukiwanie logiki" w NJotach".Proponuję zimny prysznic Woytas.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.