Skocz do zawartości

Raupenschlepper Ost / Steyr RSO ( Część II )


Lemeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.
Kolejny rodzynek, pierwsze kolorowe zdjęcie RSO (poprzednie). Każde zdjęcie wnosi coś nowego, warto zwracać uwagę na szczegóły. Korba włożona w otwór nad rejestracją cztery nakładki zimowe zamontowane na dachu, dwa trafienia z broni małokalibrowej pod rejestracją, brak trzech kół w górnym" rzędzie gąsienic i pewnie inne rzeczy których nie widzę :). Szukajcie... wklejajcie ..dziękuję !!

  • Odpowiedzi 516
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Witam Kolegów
W następnych linkach kilka ciekawych rysónków + fajny rzut podwozia z Japonii.
Pozdro
http://www.rctankcombat.com/attachment/msg1359/RSO3.jpg
http://www.rctankcombat.com/attachment/msg1359/RSO2.jpg
http://www.rctankcombat.com/attachment/msg1359/RSO.jpg
Napisano

Pod koniec wojny wycofujące się oddziały niemieckie starały się ukryć sprzęt by nie dostał się w nie powołane ręce, jednym z takich schowków było owe małe jeziorko.( na powyższym zdjęciu widok jeziorka w 58 r )

Napisano

W 1954r podczas łowienia ryb zlokalizowano jakiś nieznany pojazd. Przy pomocy dwóch ciągników Staliniec z przygodami ( jeden ciągnik się wywrócił podczas wyciągania wraku )...

Napisano

Lemerycie. Wreszcie dotarła do mnie wspominana instrukcja, a właściwie katalog części. Jest to chyba to, co serwuje w oddcinkach Woodhaven. Jest tego 170 stron, Jeśli się przyda to skseruję i Ci wyślę. Pozdr Szym

Napisano
Witaj Szym !
Oczywiście że się przyda, to w zasadzie podstawa do rozpoczęcia dalszych prac i poszukiwań. Dzięki za pomoc, adres Muzeum jest podany na początku tego wątku, w razie wątpliwości pisz do mnie :
lem.man@wp.pl
Pozdrawiam
Napisano

Witajcie !!

Szym GRATULUJĘ . .... super wiadomość z samego rana .
( u mnie dochodzi 10 am ) .
Swoją drogą ciekawe zbiory mają biblioteki.

Powrócę jeszcze do historii RSO 3 wyciągniętego z jeziora .

Po wyciągnięciu i wstępnym oględzinom lekko pomarszczonego RSO o numerach WH 18541... ostatnia cyfra chyba 2 ........ zdecydowano się przywrócić go do użytku..... cdn..

Napisano
Sten-świetne zdjęcie. Poligonowe próby pierwszych egzemplarzy RSO/01. Nazwa pojazdu na drzwiach, pełne koła (pierwsze egzemplarze), mieszanina oficerów i panów którzy wygladają raczej na inżynierów nie na wojskowych, cywilna" rejestracja, brak śladów zużycia czy kamuflażu, Sesja fotograficzna (w tle). Dodatkowo jedno z niewielu zdjęć z kompletem zamontowanych nakładek na gąsienice. Jednym słowem rodzynek !
Pozdrawiam
Napisano
Sten zabiłeś mi klina tym zdjęciem, jest może jakiś opis do niego ? Z jednej strony pełne koła jak w pierwszych RSO/01 z drugiej trójka na drzwiach która może sugerować wersję RSO/03. Prezentowany na Twoim zdjęciu RSO wyprodukowany został w Styer. Styr jako jedyna z czterech firm produkujących RSO do końca montowała półokrągłą kabinę. Może ktoś ma jakieś pomysły, sugestie. Może rozwiązaniem zagadki jest żaluzja wlotu powietrza ?
Pozdrawiam
Napisano

Witam
Jest jeszcze parę rodzynków do pokazania tak ze powodzenia w łowach. Sten życzę dalszych odkryć.
Ja to zdjęcie oczywiście niestety posiadam już w swoich zbiorach i powiem szczerze każde zdobyte nieznane zdjęcie przyprawia mnie o mały orgazm wow.
Cieszy mnie to że tak wielu kolegów codziennie zagląda na nasza stronę. Oszacowałem po ilości posiadanych zdjęć ..... starczy jeszcze na dwie części sagi o RSO.
Niedługo zaproszę wszystkich na krótki filmik z udziałem RSO
Pozdrawiam

Woodhaven

Napisano

Wszystkie prototypy RSO powstawały i testowane były w macierzystych zakładach Steyr.
Wiele prototypów wielokrotnie było przebudowywanych zachowując swoje numery rejestracyjne Np. rejestracja z zdjęcia 2008-01-09 16:27:00 występuje dalej na Pak40 z zdwojonym silnikiem 2007-11-05 01:23:00 2007-11-07 03:02:00 Na innych prototypach zauważyłem tą samą sytuację. Znając niemiecką dokładność jeśli to by był trzeci prototyp na pewno by miał napisane V-3 a nie 3.
Z tego co mi wiadomo dopiero na szóstym prototypie testowano pierwszy raz nakładki na gąsienice, nie wiem jakie koła miał szósty prototyp pełne czy też takie jak na załączonym zdjęciu. Więc trudno określić który to prototyp jest na zdjęciu. Jeśli chodzi o wlot powietrza na wlot były zakładane listwy zakrywające wlot powietrza do chłodnicy 2007-09-16 16:11:00, 2007-11-23 21:10:00 Na wyżej zamieszczonym zdjęciu jest raczej standardowy wlot powietrza

Napisano

Pierwsze prototypy RSO miały reflektory oraz inny wlot powietrza, testowano na nich różnego kształtu koła jezdne jaki i napędowe zdjęcia 2007-09-14, 06:12:00, 2007-11-09 20:10:00, 2007-11-25 09:17:00, 2007-12-16 15:57:00,
2007-12-18 13:43:00

Jeden z pierwszych prototypów został przebudowany w marcu 43 na RSO 2 na zdjęciu 2007-09-14 13:28:00 widać wyraźnie napis V 2. Wersja ta posiadała uproszczoną kanciastą kabinę jednak nie weszła ona do produkcji seryjnej ( ta sama sytuacja z tablicami rejestracyjnymi niestety jeszcze wiele zdjęć nie zostało wklejonych więc musicie mi wierzyć na słowo )

Wersja RSO/3 produkowana była tylko przez zakłady Migirus z wysokoprężnym silnik Deutz F4l z odkrytą lub przykrytą brezentem kabiną oraz odchylaną przednią szybą 2007-11-25 09:19:00 2007-12-10 06:42:00

Nie wiem tylko gdzie mam zaliczyć prototyp „X” 2008-01-05 07:22:00 ( Tym razem udało mi się przechytrzyć Lemeryta i nic nie zauważył ) Zdjęcia tej wersji będę wklejał oczywiście w miarę rozwoju wątku.
Jest to prototyp z otwartą okrągłą kabiną typu RSO1

Dalej mamy prototyp RSO Pak 40 z VII 43 ( wszędzie napis V 4 ) 2007-10-06 08:08:00 2007-11-05 01:25:00

Kolejny prototyp RSO pak 40 z zespołem dwóch silników umieszczonych obok siebie 2007-11-05 01:23:00 2007-11-07 03:02:00..... ( rejestracja Od 035175 )

Kolejny prototyp to RSG Gebirgsraupenschlepper gąsienicowy ciągnik górski inaczej mini RSO 2008-01-04 15:19:00,
2008-01-04 19:46:00

Schwimm RSO amfibia 2007-09-14 06:01:00 2007-09-16 20:43:00

RSO transporter piechoty z naczepą mogący pomieścić do 50 żołnierzy ( VII 1943 ) 2007-11-25 13:39:00
2007-12-16 06:35:00

Ambulans mogący przewozić do 6 rannych 2007-12-18 13:40:00 2007-12-20 16:03:00

Do dziś w muzeach zachowane są dwa prototypy
2007-09-03 21:02:00, 2007-12-10 06:42:00

Trzech prototypów nie wymieniam aby ......

Na zdjęciu żaluzje na wlot powietrza, doskonale widać prosty sposób mocowania

Niestety dziś znowu nie dokończę Wam historii z mchu i paproci
„ O RSO z jeziora który siał propagandę „ ........

Napisano

Pierwsze zdjęcie jest znanym zdjęciem występującym w książkach. Przejrzałem na szybko pierwszą cześć, chyba nie było wklejane. Trochę nawet się zdziwiłem ze nie było jeszcze tego zdjęcia. Pozwoliłem sobie wkleić je całe.
Prawdę mówiąc trochę jest upierdliwe cofanie się do tyłu by odszukać pierwszą cześć. Ja sobie otwieram dwa okna obok siebie i dopiero mogę cos zrobić. Zrozumiałem dopiero jak Wam jest ciężko czytać ten tekst o prototypach i cofać się do zdjęć wklejonych w pierwszej części.
Drugiego zdjęcie niestety nie widziałem ...... gratuluje spostrzegawczości

Pozdrawiam

Woodhaven

Napisano
Lemerycie, katalog dziś wysłałem. Nasz mały wkład proszę potraktować jako efekt statutowych działań Stowarzyszenia Miłośników Architektury i Techniki Militarnej Labirynt" działającego w Brzustowie, Konewce i Łodzi.
Pozdrowienia Szym.
P.S. Jakbyście doszli do etapu składania podwozia i zabrakło by Wam paru ogniw do zapięcia gąsienicy, to dajcie znać, coś poradzimy.
Napisano
Woodhaven na drugim zdjeciu moim zdaniem sa co najmniej 2 RSO, drugi to ten bialy tylem do widza chlodnia". Przed nim jest jeszcze byc moze trzeci.
Jutro wrzuce dwa ciekawe zdjecia, przynajmniej tak uwazam, bo mam co do nich watpliwosci.
Napisano

Witam.
Dziś dotarły do muzeum kolejne wpłaty przeznaczone na wsparcie Projektu RSO !
Projekt wsparli koledzy :

ra-v
i Janusz

Dziękuję Wam serdecznie za pomoc !!! Bardzo się przyda.
Na zdjęciu....

Napisano
Na zdjęciu część niespodzianki którą Wam przygotowuję, oraz próby poligonowe z przyszłym kolorkiem RSO wykonane w tajnym laboratorium mieszczącym się w myślenickim muzeum.
Kiler - każde nowe zdjęcie to rodzynek, zdaję sobie sprawę że coraz trudniej je zdobyć tym bardziej gratuluję wytrwałości.
Woodhaven czekamy na kolejny odcinek historii RSO/03 !
Półokrągłą kabinę w RSG faktycznie przegapiłem i mam teraz kaca...ale... w RSG z prostokątną kabiną drzwi otwierają się w drugą stronę niż zwykle :)
Szym - WIELKIE DZIĘKI -czekam z niecierpliwością, jeśli chodzi o gąski to przyda się każda sztuka.
Dzięki i pozdrawiam
Napisano

Pozdrawiam wszystkich fanów RSO
Również cieszę się z kolejnych wpłat na konto projektu RSO.
Lemeryt chyba chce nam pokazać kolor podwozia ?
A może cos dostałeś pod choinkę........ ? !!
No ładnie już wiem ....... to widok po Black Jim Beam`e he. he.
Widzę że nikt nie ma sugestii co do prototypu X.
Co do zdjęć ... zawsze staram się trzy razy powiększyć zdjęcie i cal po calu spokojnie popatrzeć. Na tym zdjęciu naprawdę trudno jest stwierdzić co to za pojazdy stoją z drugiej strony jezdni.

Kolejna cześć opowieści ...... Rso zaciągnięty został do bazy pobliskich rybaków, gdzie został poddany wstępnemu czyszczeniu z błota ......

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie