Bocian Napisano 8 Wrzesień 2003 Napisano 8 Wrzesień 2003 Oooo taak :)I żeby szczegóły były widoczne :)
jotes Napisano 9 Wrzesień 2003 Napisano 9 Wrzesień 2003 Dużo, mnóstwo szczegółów :-) Cobyśmy mogli sobie sporo poprzelewać na forum z pustego w próżne ;-)Pzdr,jotes
jotes Napisano 9 Wrzesień 2003 Napisano 9 Wrzesień 2003 Na przykład - skąd wiadomo, że to TK-3? Po zawieszeniu? A może ma jeszcze tabliczkę tak jak ten z Norwegii?Pzdr,jotes
akagi Napisano 9 Wrzesień 2003 Napisano 9 Wrzesień 2003 Dokładnie Jotes, zawieszenie, szerokość gasiennic, szczegóły wachacza, sposób skręcenia kadłuba...ale ciekawostka - koła napędowe są od TKS'a (!!!)hihihihipapaa.
jotes Napisano 9 Wrzesień 2003 Napisano 9 Wrzesień 2003 A na czym polegają te różnice w skręceniu kadłuba? Chodzi o układ blach/szkieletu czy raczej inny sposób połączenia blach do szkieletu?Pzdr,jotes
polsmol Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 Fotki już niedługo będą w galerii. Właśnie wysyłam je do bociana. Niektóre nie są w pionie. Mam nadzieję, że bocian je przestawi. Jeśli nie to ja to zrobię i wyślę jeszcze raz.Narazie wysyłam zdjędcia z mojej słabiutkiej cyfrówki więc niesety duże ujęcia nie wyszły najleppiej , ale dorze wyszły zdjecia szczegółów. Jutro odbieram odbitki z drugiego aparatu więc będą odpowiedniej jakości zdjecia całego czołgu. Pzodrawiampolsmol
sten Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 Dzieki polsmol za fote!!!narobiles smaka,czekam na wiecej fotekPozdr.sten
Bocian Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 Te więcej fotek juz jest w galeriach. Link na głównej stronie.
merlin Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 I serce mi się raduje jak widzę te fotki.A może teraz gdy jest już w Polsce i nie stanowi tajemnicy, w oparciu o częsci, które znajdują się w róznych miejscach w Polsce spróbować go odbudować, żeby pozostał dla potomnych.Dla tych co go sprowadzili oklaski, dla muzeum myślę dobra lekcja, że jak się chce to można, dla tych co trzymają coś po stodołach i nie chcą pokazać też. Więcej takich przykładów.I tejPantery" też jakoś trochę mniej mi już żal.Troche szczęsliwszy Merlin
jotes Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 Reczywiście duże brawa. Za sprowadzenie, za zdjęcia i dla Muzeum, że nie stoi ... w krzakach ;-) (pewnie by się własciciel nie zgodził)Pzdr,jotes
jotes Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 Pooglądałem sobie zdjęcia dłuższą chwilę, rzeczywiście jest sporo ciekawych szczegółów. I mniejszych i większych.Jak choćby ta beleczka w poprzek tyłu wanny, która jak rozumiem usztywnia konstrukcję, bo tam przytwierdzone jest zawieszenie? Przy okazji mam też 2 pytania:1. co jest na dziesiątym zdjęciu (tzn. 1-sza kolumna, 4-ty wiersz)?2. jeśli mnie pamięć nie myli, to w TKS-ie w podłodze była całkiem spora dziura, nazwijmy to wlot powietrza". Nie bardzo to widać na zdjęciach, jest zaślepiona?Pzdr,jotes
jotes Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 No i chyba z przodu jest plakietka Ursusa (albo Pz.Inz.?), ale tak pordzewiała, że Polsmol nie zwrócił pewnie na nią uwagi :-)Pzdr,jotes
polsmol Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 1.To jest wnętrzne przekładni wału napędzającego koła napędowe.
polsmol Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 2. Jest jeden otwór ale zamknięty klapą.1 kolumna 5 zdjęcieBardziej z przodu jest zaspawany otwór podobnych rozmiarów. Nie wiem dalaczego jest zaspawany.
polsmol Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 Plakietkę faktycznie przegapiłem (poza tą na froncie oczywiście). Możesz napisać dokładniej gdzie ona jest to przy okazji wpadnę i zrobię fotkę (jutro będę w okolicy).
polsmol Napisano 10 Wrzesień 2003 Napisano 10 Wrzesień 2003 Ten zaspawany otwór widac na fotce nr. 17, środkowa kolumna, 6 zdjęcie. I jeszcze pewna uwaga. Odniosłem wrażenie, że ostatnią warstwę farby naniesiono już po zdemontowaniu górnego pancerza i innych części wewnętrznych!
jotes Napisano 11 Wrzesień 2003 Napisano 11 Wrzesień 2003 Chodziło mi tylko o tą plakietkę z przodu, widać ją na co najmniej dwóch Twoich zdjęciach, ale tylko przy okazji".Jak ktoś nie wie, że to plakietka, to się nie domyśli...Za pozostałe odpowiedzi dziękuję, zaraz sprawdzę :-)Pzdr,jotes
jotes Napisano 11 Wrzesień 2003 Napisano 11 Wrzesień 2003 Tak, rzeczywiście jest ten otwór w dnie, zamykany klapą na zawiasach (np. zdjęcie 13.). Po prostu go przegapiłem. Trochę nieporęczne rozwiązanie, bo jego otwarcie wymagało miejsca w środku, którego pewnie nigdy nie było za wiele :-)Pzdr,jotes
akagi Napisano 11 Wrzesień 2003 Napisano 11 Wrzesień 2003 Witam, kilka wyjasnień:Beleczka z tyłu łaczy wachacze koła napinajacego z konstrukcja kadłuba. była mocowana do podłogi pojazdu obejmami, których teraz nie ma.Faktycznie zachowała sie klapka wlot powietrza do kadłuba, otwór jest nią zakryty.Na 35 zdjeciu to nie jest zaspawany otwór, a dospawane do podłogi mocowanie kierownicy. Z przodu została plakietka URSUS niestety zniszczona w ok 50% Na zdjeciu 10 widać przekładnie wału ( dyfer) , konkretnie łączenie dyfra z przegubem Hardiego ( gumowo-metalowym)
Gość Napisano 11 Wrzesień 2003 Napisano 11 Wrzesień 2003 No nie wiem, czy to dobry pomysł odbudować z własnych części prywatną tankietkę pana Kęszyckiego. Co innego, gdyby była ona własnością muzeum.Pozdrawiam
michalczewski Napisano 11 Wrzesień 2003 Napisano 11 Wrzesień 2003 Ten TK 3 jest naprawde piekny a ta plakietka URSUS dodaje mu takiego uroku i smaczku. To trzeba zobaczyc na wlasne oczy. :)
polsmol Napisano 11 Wrzesień 2003 Napisano 11 Wrzesień 2003 KURCZE! Nie wiem jak to zrobiłem, ale nie wysłąłęm wszystkich fotek! Dlatego nie pojąłem o co chodzi z tą plakietką. Zrobiłem jej zdjęcie od frontu i nie ma go w galerii. Poczekajcie chwilę ;)
polsmol Napisano 11 Wrzesień 2003 Napisano 11 Wrzesień 2003 Plakietka była zrobiona z jakiegoś tworzywa. Chyba dlatego źle zniosła upływ czasu.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.