41pp Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 Ale ten, z uszami", czy bez uszów"?gw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 Zdjęcie z marcahttp://www.airliners.net/photo/Poland---Air/PZL-Mielec-I-22-Iryda/1669130/L/&sid=b793bbc26e205ae839f4e796dd281c30Gdzieś jeszcze widziałem zdjęcie z tegorocznej nocy muzeów, na którym Iryda stała już na trawniku, ale stan ukompletowania płatowca był dokładnie taki sam. I tak już najpewniej pozostanie, chyba że zdobędą brakujące częściSamolot opisywany jest jako M93, ale na chwilę obecna bardziej odpowiada standardowi M96Trochę to dziwnie wyszło, bo egzemplarze kompletne lub prawie kompletne rozeszły się po kraju, a MLP dostało esztki z pańskiego stołu"http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/105-i_22_iryda/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 No właśnie, mnie też to zadziwia. Podobno MLP stara się o pozyskanie najbardziej kompletnej i latającej Irydy z Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych w Warszawie, z tym że nie jestem pewien powodzenia owych starań :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
41pp Napisano 20 Lipiec 2010 Share Napisano 20 Lipiec 2010 A czy nie prościej, dogadać się z Prof. dr. hab. płk. dypl. pilotem. Lewitowiczem ????W ITWL. nawet książkę wydali, o osiągnięciach" w/w, co prawda, pisana 11-zgłoskowcem.Postaram się zamieścić na Forum, to dzieło.gmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 20 Lipiec 2010 Share Napisano 20 Lipiec 2010 Panowie moim skromnym zdaniem,samolot Iryda był samolotem politycznym i poległ z przyczn politycznych.Żadne silniki,sprężarki działka.Nawet gdyby ten samolot był szybki jak SR-71,niewidzialny jak B-2,i kręcił akrobację jak SU-27.To i tak do produkcji by nie wszedł.Dlaczego? to proste jak drut ale nie w kieszeni.Miał być produkowany w Mielcu/płatowiec/,Rzeszów silniki.Panowie kochani ten samolot był ofiarą/nie on jeden ale inne zamówienia wojskowe/odsunięcia od władzy Mariana Przewodniczącego Krzaklewskiego wielkiego wodza formacji zwanej AWS.Krzaklewski był ojcem chrzestnym tego samolotu więc ten samolot nie mógł wejść na wyposażenie naszego lotnictwa.Piękny Marian zwany przez,, znajomych ,,i zazdrośników nie był miłośnikiem lotnictwa ale politykiem.A jak wiecie polityka to sztuka zdobywania i sprawowania władzy.Proponuję Panom otwarcie atlasu samochodowego Polski i znalezienie na nim 3 miast.Rzeszowa,Mielca oraz Kolbuszowej.Dlaczego Kolbuszowa?Bo w tym mieście urodził się i z niego wyszedł Wielki Przewodniczący.Szanowni Panowie mój pogląd postaram się przedstawić ale w dziale ,,Historia najnowsza... bo Iryda to jest tylko pretekst do tematu.Bo główny problem jest taki,,Czy warto było zniszczyć Polski dorobek naukowy w dziedzinie lotnictwa,dla odsunięcia AWS od władzy,,Hi,Hi dajcie mi parę dni bo muszę skompresować to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
41pp Napisano 20 Lipiec 2010 Share Napisano 20 Lipiec 2010 Ależ Krzaku", był amaszczony", przez samego, noblistę Nadprezydenta" conajmniej 1000 -lecia.PS. coś wątek zbacza, na politykę.Może wrócimy do Irydy.gmvI.PS. a w Kolbuszowej, to miałem piękną dziewczynę, Renia się wabiła", tak kazała mówić, a na prawdę to była Teresa i w Jaśle pomieszkiwała, /z rodzicami + siostrami/.II PS. Czyli pozory mylą,.....powiedział jeż, schodząc z szczotki ryżowej".....GW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 20 Lipiec 2010 Share Napisano 20 Lipiec 2010 Ha,ha,ha Kolego 41pp,Polityka to jest polityka,dlatego chcę odejść z tego działu,bo uważam że ten dział winien dotyczyć samolotu.Łaska pańska na pstrym koniu jeżdzi.Kto jest twoim najlepszym przyjacielem?Oczywiście,wróg twojego wroga.Ja tam coś napiszę,czy się z tym zgodzicie nie wiem.Jeszcze raz, twierdzę że tu nie chodziło o samolot ale o politykę/Mariana/.Panowie skąd to wiem,ha,ha.Panowie wiem bo ja jestem stamtąd,i do tego nie wiem jak to napisać i dlatego nie napiszę/hi,hi,hi/Bo ja tam wrócę i wrócę do działalności społecznej/hi,hi/Czy mam rację,niestety jak do tej pory w niewielu rzeczach się myliłem.Amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 20 Lipiec 2010 Share Napisano 20 Lipiec 2010 Panie balans nie bądż Pan okrutny dla Sztabu Generalnego,po prost wtedy nikt we wojnę nie wierzył.I dlatego porzucono Jastrzębia na rzecz Wichra.Łoś nie był samolotem docelowym,to wg mnie miał być przodek samolotu właściwego.Wybudowany został zgodnie z życzeniem zamawiającegoNie myli się tylko ten co nic nie robi.II Rzeczpospolita starała się jak mogła.Nie mamy się czego wstydzić.Popatrzcie na Jugosławię mieli samoloty z importu Niemcy,Włochy,W.Brytania nowoczesne na ówczesne standarty,a co wyszło?Opanowaliśmy wtedy rynek krajów biedniejszych/tak w dużym przybliżeniu dzisiejsze Chiny/ale to dotyczy tylko płatowców.Bo licencji na nowoczesne silniki nikt nam nie sprzedał,tak jak dziś nie sprzeda ich Chińczykom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
41pp Napisano 20 Lipiec 2010 Share Napisano 20 Lipiec 2010 A jednak uważam że, motorki do I-22, można było zrobić, tylko nasi mundurowi", uważali że 2xSOxx, z 900KG, ciągu starczy,Przypomina to mnie akcję, z IIRP, tam też, był pewien jenerał R. od latawców , który uważał że 600KM dla motorka myśliwskiego, to za dużo.gmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldeagle65 Napisano 8 Sierpień 2010 Share Napisano 8 Sierpień 2010 Witam , od dziś jestem uczestnikiem tego zacnego forum, nie ściemniam,od razu mówię mam nadzieję na pomoc, przygotowuję modelarską dokumentację rysunkową, ma być możliwie dokładna, potrzebne mi są zatem szczegóły anatomiczne I-22, będę wdzięczny za każdą pomoc, pozdrawiam , proszę ew pisać na baldeagle@interia.pl.Na koniec wyrażam osobisty żal że I-22 nie polata na polskim ani żadnym innym niebie, Szczęściem dla mnie miałem okazję widzieć ją lata temu w locie, pozdrawiam Baldeagle65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 9 Sierpień 2010 Share Napisano 9 Sierpień 2010 Jak chcesz to mogę porobić zdjecia tej padliny, którą mamy na PWr. Ale to najwcześniej na początku października Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldeagle65 Napisano 11 Sierpień 2010 Share Napisano 11 Sierpień 2010 Super, bardzo dziękuję i na pewno jakoś się odwdzięczę,właśnie z racji padlinowości - btrak wyposażenia i widocznośc fragmentów struktury jest to dla mnie zastrzyk informacji, szkoda tylko że tak późno, czas mnie nagli.moje rysunki możesz obejrzeć wAeroplanach z ostatnich 2 lat.Pozdrawiam serdecznie B65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldeagle65 Napisano 26 Październik 2010 Share Napisano 26 Październik 2010 TRooper słychać coś o tej Irydzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arado Napisano 26 Październik 2010 Share Napisano 26 Październik 2010 http://fort-rogowo.pl/ dział projekty i renowacje ! mamy wiele cześci od innych modeli Irydy ! machniom ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 28 Październik 2010 Share Napisano 28 Październik 2010 mamy wiele cześci od innych modeli Irydy ! machniom ?"Pytanie nie do mnie, ja co najwyżej mogę to przekazać dalej. Ale najpierw musi być konkretna decyzja czy ten samolot ma być wreszcie poskładany do kupy. A z tytułu migracji" na nowy teren jest na to szansa@TRooper słychać coś o tej Irydzie?Kurcze, jakbyś się tydzień wcześniej przypomniał. Teraz samoloty z PWr stopniowo emigruja" w inna część miasta i Iryda wyjechała w zeszły weekend. Ale jak będę na miejscu to postaram się zrobić jak najbardziej dokładna dokumentację fotograficzną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
41pp Napisano 5 Listopad 2010 Share Napisano 5 Listopad 2010 ....mamy wiele cześci od innych modeli Irydy ! machniom ?"Pytanie nie do mnie, ja co najwyżej mogę to przekazać dalej. Ale najpierw musi być konkretna decyzja czy ten samolot ma być wreszcie poskładany do kupy. A z tytułu migracji" na nowy teren jest na to szansa@TRooper słychać coś o tej Irydzie?Kurcze, jakbyś się tydzień wcześniej przypomniał. Teraz samoloty z PWr stopniowo emigruja" w inna część miasta i Iryda wyjechała w zeszły weekend. Ale jak będę na miejscu to postaram się zrobić jak najbardziej dokładna dokumentację fotograficzną.....Jak zwykle "wyważanie otwartych drzwi.Jeszcze 3-4 m-ce temu była szansa odzyskania wielu elementów I-22;Dwa nowe silniki /kompletne/ K-15, z budynku Z-1, IL.Prototyp D-18 /nie samodzielny/, ale działający!!!Wytłoczki poszycia wraz ze stelażem montażowym z Mielca.To tak na "szybko.I jeszcze jedno, może dokumentację , wydobycie z biblioteki IL, chodź tam podobno woda zalała "archiwa, budynek D, /pierwszy od lewej/.Coraz ciekawiej!!Wróć, wchodząc obok "wartowni, to na prawo!!....mój informator pisze..."W PZL nic nie mają.Instytut lotnictwa nie znalazł niczego, ale sprawdził tylko część zbiorów, która jest rozpakowana po zalaniu...Coraz ciekawiej????Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Trooper85 14:06 05-11-2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldeagle65 Napisano 6 Listopad 2010 Share Napisano 6 Listopad 2010 Tu Ryś-ownik, Trooper, niestety czas mi się kończy rysunki oddane do redakcji, z braku miejsca beda tylko prototyp i jeden seryjny, no i łaciate malowanie, tu mam problem bo zdaje się była parę razy ,,poprawiana,, jakbym do jutra dostał zdjęcie z góry kabin to zmówię modlitwę do wszechmogącego za Darczyńcę. Prośba po fotki szczególnie luków i innych mało dostępnych miejsc aktualna, muszę Chłopakom z Dęblina dorobic dobre duże planisko bo chcą robić odrzutowy model, choć ta Iryda polata...Byłem w Kutnie, tam stoi nigdy nie latający składak nr 0304 i chyba jeszcze dwa.. Dowódca klawy Gość, czuje innych potrzeby kontaktu z aluminium.41 pp - wyrazy szacunku.Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 7 Listopad 2010 Share Napisano 7 Listopad 2010 Panowie nie znęcajcie się nad biednym Łosiem,to nie był samolot docelowy,przecież każdy z Was wie że Lancaster był doskonały ale jego poprzednie wcielenie to bubel.I takich kwiatków jest dużo,Mustanga lotnictwo hameryckie nie chciało,bronili się przed nim rękami i nogami,Prawdziwymi ojcami tego samolotu była Luftwaffe i parę prywatnych osób które dotarły do Prezydenta.Jeżdżącą trumną nazywali żołnierze Wermachtu Pz4 który był przecież dobrym sprawdzonym czołgiem.Opiniami pilotów nie można się przejmować oni by chcieli latać na cudach a latali na tym co można było szybko wyprodukować.Gdyby był czas to wtedy.Ale Panowie gdyby nawet były Hurricany Ms-406,Jastrzębie 10TP,to dalej by nic nie było.Niemcy dali by eskortę każdej maszynie i po problemie.Tak przecież było w Jugosławii.Co do Irydy mam jedną opinię tylko ona może być wprowadzona na wyposażenie lotnictwa,bajanie o Hawkach i innych cudach to bajanie.Zakup każdego samolotu to decyzja polityczna wojskowi nic nie mają do gadania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 7 Listopad 2010 Share Napisano 7 Listopad 2010 Co do Irydy mam jedną opinię tylko ona może być wprowadzona na wyposażenie lotnictwa"To się naprawdę robi nudne, prawie jak powtarzanie przy każdych wyborach prezydenckich, ze tym razem Andrzej Lepper na pewno wygra.Co do Irydy mam jedną opinię tylko ona może być wprowadzona na wyposażenie lotnictwa,bajanie o Hawkach i innych cudach to bajanie.Zakup każdego samolotu to decyzja polityczna wojskowi nic nie mają do gadania"bajanie o Irydach i innych cudach to bajanie :) Ja wiem, że o nieboszczykach podobno mówi się albo dobrze albo wcale, ale o Irydzie poza tym że była Polska ciężko powiedzieć aby się czymś pozytywnie wyróżniała na tle swoich odpowiedników.W tym przypadku na nieszczęście wojskowi mają bardzo dużo do gadania, a część z nich gada bez sensu bo chcą samolotu który w zasadzie nie istnieje i nie ma odpowiednika na świecie. Ostatnio do wymagań doszły holowane pułapki przeciwko pociskom kierowanym. według tego spisu http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/105-i_22_iryda/w Kutnie stoją egzemplarze 201 i 403. http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/105-i_22_iryda/11275-pzl_i_22_iryda_m_96_ana004_03_403_a.htmlhttp://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/105-i_22_iryda/11261-pzl_i_22_iryda_an002_01_201_a.htmlW zasadzie nie ma tylko informacji o losie drugiego egzemplarza nielotnego do testów zmęczeniowych http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/105-i_22_iryda/11258-pzl_i_22_iryda_an001_04_prototyp.html (pierwszy - 01 - został zezłomowany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 8 Listopad 2010 Share Napisano 8 Listopad 2010 Trooper to nie jest nudne ,bo tak 100 razy powtarzana prawda jest prawdą.Tak się robi politykę.A że wszystko jest polityką tak jak i program Iryda.Jak chodzi o beczki,korkociągi to nie mnie o tym pisać.Ja piszę politycznie,czytaj: staram się na tym forum organizować lobbing za tym ładnym samolotem,aby wszedł wreszcie do produkcji a nasi piloci mogli latać na czymś nowocześniejszym jak Iskra.I mam prośbę,jeśli to nie jest,, tajne przed przeczytaniem spalić,,po wprowadzeniu F-16 dokonano pewnych modyfikacji Orlika kabina itd.czytałem o tym notatkę w brytyjskiej prasie resortowej.Napiszcie coś więcej o tych modyfikacjach bo Wy z tym macie do czynienia więcej jesteście na miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszsejny Napisano 8 Listopad 2010 Share Napisano 8 Listopad 2010 Obecna modernizacja polegała na :-wymianie czeskiego silnika Walter M601T na mocniejszy 750-konny silnik turbośmigłowy Pratt & Whitney PT6-25C z czterołopatowym śmigłem Hartzel; -instalacji znacznie lepszych skrzydeł, zaprojektowanych na Okęciu w oparciu o know-how i technologie rodem z produkowanych w ramach offsetu skrzydeł do samolotów CASA (Airbus Military) C235/C295 (te elementy – plus klimatyzacja kabiny, system elektryczny z cyfrowym sterowaniem, nowy system oświetlenia do lotów nocnych, skorygowane ustawienie fotela Martin Baker Mk 11L dla instruktora, system ostrzegania przed oblodzeniem i elektroniczny system pomiaru pozostałości paliwa – były już zastosowane na 2 pierwszych PZL-130TC-II dostarczonych w 2008 – 047 i 037); -przeprojektowaniu architektury tablic przyrządów w obu kabinach (dostosowanie do standardów światowych i odejście od schematu, bazującego rozmieszczeniu przyrządów w TS-11 Iskra) i zastosowanie w obu kabinach przyrządów: odbiornika nawigacyjnego GPS/COM/VOR/LOC/GS GNS530AW i wskaźnika VOR/ILS GI-106, audiopanelu KMA24H-70, zintegrowanego panelu parametrów silnika, bloku ostrzegania i sygnalizacji oraz (w pierwszej kabinie) transpondera GTX330 (z modem S) i kodera wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 8 Listopad 2010 Share Napisano 8 Listopad 2010 Jacku1962 dej se już luz z tą Irydą, bo faktycznie trochę namolny się stajesz...Bo Iryda to już tylko HISTORIA! To nie był zresztą udany samolot i to z wielu powodów, a jednym z ważniejszych było to, że prototypowy płatowiec + prototypowy silnik = [przeważnie] katastrofa - vide nasze przedwojenne samoloty projektowane pod równolegle projektowane silniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
41pp Napisano 8 Listopad 2010 Share Napisano 8 Listopad 2010 Baldeagle65....41 pp - wyrazy szacunku.Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję.....Tylko nie wiem za co???gmvPS. jacek1962, nie daj się balansowi! Zrozum koszary Mu w Niepołomicach rozebrali! /zresztą i mnie/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cairo1 Napisano 8 Listopad 2010 Share Napisano 8 Listopad 2010 mariuszsejny napewno wiesz o czym piszesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
41pp Napisano 8 Listopad 2010 Share Napisano 8 Listopad 2010 cairo1;wyluzuj, pomylił się, ot co!Tu nie prokuratura.trooper95; Dzięki za scalenie postów, ach te Mysie echa, łezka się w oczkach kręci.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.