wiluś Napisano 27 Listopad 2008 Napisano 27 Listopad 2008 jak ręka topielca (nadgryziona przez rekina)
woytas Napisano 27 Listopad 2008 Napisano 27 Listopad 2008 to wersja nie zmodernizowana - bez tych naplywow (?)Szkoda sprzeciora
wiluś Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 Mam więcej fotek tej Irydy, ale nie chcę zaśmiecać " forum.Jeśli jesteście zainteresowani to wrzucę.
art75 Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 wiecie co iryda i-22m93 była niezłym samolotem celnośc w bombardowaniu lepsza od su-22 a nawigacja o niebo dawno czytałem (ok.1995) więc nie pamiętam dobrze ale na 200km (chyba) odchylenie 200 metrów a su jakieś 1000 pozatym dziś nie było problemu z szkoleniem samoloty 15 letnie a nie hawki przeszło 20 szkoda pisac
41pp Napisano 12 Grudzień 2008 Napisano 12 Grudzień 2008 Ale o której wersji awioniki Irydy myślisz, bo chyba nie fracuskim Sagem, te były całkiem, całkiem. Ale KTOŚ to jak zwykle upieprzył!!PS Taki nasz piękny kraj!!!GW
Trooper85 Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 Najnowszy nabytek Zakładu Inżynierii Lotniczej PWr
Trooper85 Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 na pierwszym zdjęciu wyglkąd dzisiaj rano, po południu wyglądał już tak, grubsza o pare kilo blach
Trooper85 Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 I-22 iryda M96, egzemplarz nr. 402 z serii przedprodukcyjnej. Nigdy nie był nawet złożony w całość.Z zewnątrz jest do niego praktycznie wszystko, może poza częścią drobniejszych pokrywek wzierników. W środku położona większość przewodów i okablowania (przynajmniej w kadłubie), instalacja paliwowa. Brak jakichkolwiek agregatów, silników, gołe kabiny.Przy montażu wychodzą ciekawe rzeczy - części od innych egzemplarzy (pokrywy luków itp.) w większości nie da się zamontować - były indywidualnie dopasowywane.
woytas Napisano 8 Kwiecień 2009 Napisano 8 Kwiecień 2009 czyli takie handwerke"...Fajny samolot - widzialem go parokrotnie na pokazach - szkoda, olbrzymia szkoda...
41pp Napisano 4 Czerwiec 2009 Napisano 4 Czerwiec 2009 Kolego Duncam, czy Ty aby nie jesteś V-dyrektor IL. którego załoga" nazywała kudłatym", i nie byłeś na szkoleniu w Japonii, oczywiście na koszt podatników!!A o silnikach K-15, i wersji rozwojowej K-18 , D-18, to nie gadaj, bo setki godzin spędziłem na hamowni, N1 , męcząc te silniki!A jeśli jesteś z ranży", to nie pisz pi...duł" o wypadku Irydy w Dęblinie!Jak się robi odwrotną pętlę, to skutek jest taki, że chłopcom" najpierw mózg wylatuje" przez czaszkę /słynne ja 3... kpt Miesz./ ostatni komunikat odebrany!!Samolocik rozpadł się parę sekund później.Ale piloci w rampkach" już się wybudowali" z maszynki".Serdecznie Pozdrawiam.GW
41pp Napisano 4 Czerwiec 2009 Napisano 4 Czerwiec 2009 Tak na zakończenie, polecam troszkę wiadomości z medycyny lotniczej!!!!GW
41pp Napisano 18 Lipiec 2010 Napisano 18 Lipiec 2010 Po ponad roku odświeżam temat; Gnarowski /płatowiec/, Falęcki /motorki/, śp pilot inż Natkaniec i to piszący, byli idiotami ,BYŁA TO DECYZJA POLITYCZNA.I przestańcie pi...przyć legendy, rodem z pewnej gazetki /wielkonakładowej/.PS. czy któryś z piszących tu ekspertów", eoretyków", zrobił jakiś motorek, lub płatowiec!!!!Czy przebywał chociaz parę minutek, na hamowni, poza edukacyjn wycieczka szkolna z Pania" !!!!!O nazwisko proszę na PW i /przydział/ , upraszam! Na pewno się znamy.
jacek1962 Napisano 18 Lipiec 2010 Napisano 18 Lipiec 2010 To mogło być tak,to poległo bo musiało polec.Bo to nie może być robione w Mielcu i Rzeszowie.To trzeba kupić.Bo jest zachodnie tzn lepsze.Ja to pamiętam jako młody chłopiec: silniki lotnicze,pancerze spiekane/proszkowe do czołgów/miałem to w ręku jak miałem 13? lat.I słuchałem ludzi którzy to robili.Robiła to moja mamuśka,rozwwalili jej zakład chemii,do dziś ma patent na układy chłodzenia elektrownii atomowych.Na emeryturę poszła z banku,cóż Polska rzeczywistość.Czy Iryda była zła ,nie ,przegrała bo wygrać nie mogła.Złe pochodzenie.
s_boj Napisano 18 Lipiec 2010 Napisano 18 Lipiec 2010 a tę Irydę z Muzeum Lotnictwa Polskiego to już złożyli do końca i wstawili w jakiś hangar?
41pp Napisano 19 Lipiec 2010 Napisano 19 Lipiec 2010 Panowie, program Irydy, został ud...y, na rozkaz z góry", inż Gnarowskiego, zastąpiono, TOW. inż Baronem , jako owo nawrócony" miał wielkie poważanie, w plebanii, / narożnik Hynka- Krakowska/ . Natomiast motorki", załatwiono w prosty sposób,--kazali wybudować działo" pneumatyczne, lufa tak, ze 40-50 meterków.Dyrekcja zakupiła, dwa pieczone kurczaki, jeden zabezpieczono" w lodówce, drugi czekał, na misję". Ale nie postawiono wartownika i ktoś go zeżarł!!!??Strzelano tym zamarzniętym.Miejsce akcji hamownia K"I teraz pytanie do expertów", jaki silnik, mógł przeżyć taki eksperyment????PS. do Kol. żmii /Węża/, w łopatkach sprężarek, motorków, SO, K15, K18, D18, nie było grama tytanu", natomiast turbina, była wykonana ze stali, z rodziny 1H18N9T i tu tytan się znajdował.Ale może jak zwykle się mylę.GW
41pp Napisano 19 Lipiec 2010 Napisano 19 Lipiec 2010 Jako technokrata, napisałem z odziny", czyli oznaczenie które podałem, nie musi być dokładne.
s_boj Napisano 19 Lipiec 2010 Napisano 19 Lipiec 2010 Panowie, ponawiam moje pytanie! :)Bardzo mnie interesuje obecny stan ukompletowania Irydy z MLP, fajnie jakby ktoś wkleił aktualne zdjęcia samolotu.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.