Zwierzak Napisano 10 Marzec 2005 Napisano 10 Marzec 2005 Dzięki Red alf! Swoją drogą ciekawe, co powiedziałby Pan Władza, gdyby zatrzymał do kontroli taki pojazd z paleniskiem z tyłu... :-) Wątpię, czy argumenty o ekologiczności" by Go przekonały...Pozdrawiam!Zwierzak
Cyrograf15 Napisano 10 Marzec 2005 Napisano 10 Marzec 2005 W czaszch kartek na paliwo znajomy ojca miał fiata 126p z przyczepką na którrj była wytwornica. Dobre pre lat tak jeżdził, zastanawiał się nawet nad seryjną produkcją tego. Pomysł padł bo obsługa takiej wytwornicy jest raczej kłopotliwa i czasochłonna.Wojtek
Peter Napisano 10 Marzec 2005 Napisano 10 Marzec 2005 Co do Pana Władzy to jest to kwestia zarejestrowania tak przerobionego pojazdu. Wiem , że rejestrują. W 1999 r. w Warszawie w Centrum widziałem taki pojazd marki Dodge. Jechał Nowym Światem i nie wzbudzał jakiejś sensacji !!??Alf, piątka za publikację. Jeśli możesz lepiej zeskanować (rozdzielczość) to podeślij na mojego maila.
KrzysztofLis Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Tworzę stronę internetową o gazie drzewnym, a w najbliższym czasie będę chciał zrobić z tego dyplom na uczelni. Z tego względu byłbym wdzięczny za lepszej jakości skan na maila, tak samo jak za wszelkie informacje na ten temat, niekoniecznie po polsku. Na przykład -- jak jest z rejestrowaniem takich urządzeń, bo pomimo przejrzenia paru dzienników ustaw niczego konkretnego się nie dowiedziałem... Fiodor -- czy mógłbyś się odezwać mailem, ciekawią mnie bardzo te wrzucone przez Ciebie zdjęcia. :)Teraz coś konstruktywnego ode mnie - gaz drzewny faktycznie używany był nie tylko do samochodów, ale również np. do lokomotyw, agregatów prądotwórczych, motopomp, kutrów rybackich. W takiej Szwecji w czasie II Wojny Światowej 95% transportu cywilnego jeździło na gaz drzewny właśnie.W porównaniu z benzyną wychodzi bardzo ciekawie -- według różnych źródeł odpowiednikiem litra benzyny jest 2,5 - 4 kg drewna.A instrukcję budowy generatora, krok po kroku, z ilustracjami, znajdziecie pod adresem:http://www.rebelarmy.com/localeconomy/rebenergy.pdf .Pozdrawiam,Krzysztof Lis
KrzysztofLis Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Przepraszam, w międzyczasie ktoś usunął plik z serwera. Książkę (już nie jako PDF, a HTML) można znaleźć na gengasie.
syndyk Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 czy jest jakiś model ciężarówki, będącej na wyposażeniu niemieciej armii w 1945r. w której szczególnie często była montowana instalacja na holzgas? Przykład: Gdy mowa jest o ciężarówce na holzgas zaopatrującej w 1945r front gdzieś w Wielkopolsce, to czy można metodą prawdopodobieństwa wskazać model ciężarówki na holzgas, który wówczas występował najliczniej w niemieckiej armii?
Piorek Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Super temat:) Red Alf bardzo fajna publikacja. Temat paliw alternatywnych jast bardzo ciekawy, szkoda ze nieprodukowane sa w Polsce na skale masowa:( Dla zainteresowanych proponuje zobaczyc ta stronke:http://biodiesel.pl/PozdrawiamPiorek
mietek Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Z tego co czytalem, to standardowo wyposarzone w generatory gazu byly ciezarowki (Fordy?) wysylane do Finlandii. Zarowno dla wojsk niemeickich, jak i dla finow.Dosc ciemna, fotka jest w galerii Finlandia":http://www.odkrywca-online.com/galerie/finlandia/11.jpg
syndyk Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 dzięki mieteknie jestem w tym temacie zorientowany. Czy istniały modele ciężarówek z tamtego okresu w których instalowano fabrycznie holzgas? Czy też w większości przypadków tego typu instalacje były dokładane warsztatowo"?
bodziu000000 Napisano 21 Marzec 2005 Napisano 21 Marzec 2005 Na allegro:http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=45675339PzdrBodziu
elpasys Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Na zdjęciu pojazd, który dostał, gdzieś w ZSRR. Pytanie do znawców tematu: czy jest to samochód na Holzgas, a strzałki pokazują zasobniki z paliwem?
Catadero Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Strzałki pokazują raczej coś w rodzaju drabinek sznurowych (szeroko pojętych) służących do podkładanie pod koła w grząskim terenie.C.
steell Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 wygląda to raczej na przygotowane drabinki do wyjeżdżania z błota, z drugiej strony niezły patent
elpasys Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Dzięki! Rzeczywiście, są to zapewne Holz-łańcuchy" na koła.
atrix Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Witam. Jakieś 20 lat temu rozmawiałem z człowiekiem który zabrany na roboty do Niemiec był kierowcą ciężarówki napędzanej holzgazem. Z jego opowieści wynikało że zastosowanie holzgazu było alternatywą dla benzyny. Benzyna była w Niemczech reglamentowana. Załoga takiej ciężarówki składała się z dwóch osób - kierowca i kotłowy. Na skrzyni ładunkowej był zbiornik hermetyczny na drzewo z którego otrzymywano gaz drzewny. By z drzewa powstał gaz, trzeba było go ogrzać, czyli pod kotłem z drzewem było palenisko. Można to porównać do kotła parowego.Z tą różnicą że zamiast pary z wody, otrzymywano z drzewa gaz drzewny.Najlepsze było drzewo iglaste, ponieważ żywica zawarta w tym drzewie była bardziej wydajna w produkcji gazu.Napewno gazu drzewnego nie otrzymywano z węgla drzewnego, tylko z surowego drzewa.Tyle pamiętaj z tej opowieści. Po 1945 roku mój rozmówca był kierowcą oddziału PKS w Ostrowcu Św.Pozdrawiam
Catadero Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Najlepsze było drzewo iglaste..."-bzdura totalna! W kotłach gazogeneratorów stosowano wyłącznie DREWNO liściaste, przycięte do odpowiednich wymiarów. DREWNO iglaste, jako żywiczne i ulegające szybko zapłonowi nie nadawało się do wytwarzania holzgazu".C.
atrix Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 Czy zastosowanie drewna iglastego to bzdura? Link - http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/jakie-drewno/
bighunter76 Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 tak się składa kolego Catodero że kolega niedawno kupił piec CO na holzgas i napisane jest na nim jak wół że najlepszą wydajność ma on na drewnie świerkowym a owo drewno chyba zaliczamy do iglastych jak się nie mylę.....
elpasys Napisano 13 Luty 2011 Napisano 13 Luty 2011 Cytat: ....piec CO na holzgas i napisane jest na nim jak wół że najlepszą wydajność ma on na drewnie świerkowym a owo drewno chyba zaliczamy do iglastych..."Porównanie pieca CO (w którym drewno jest spalane otwartym ogniem) z samochodem na Holzgas (gdzie drewno podlega gazyfikacji) jest moim zdaniem nie na miejscu, gdyż są to różne urzązenia technologiczne. Drewno w piecu CO nie wybuchnie, bo wybuch (palnych) gazów jest niemożliwy tam, gdzie już pali się otwarty ogień.A wybuch gazów w takim Holz-samochodzie jest możliwy. Dlatego jeśli ktoś nie chce stracić życia i Holz-auta, to raczej niech nie używa drewna żywicznego.
Marcin z Lasu Napisano 13 Luty 2011 Napisano 13 Luty 2011 Jeśli dobrze pamiętam, prekursorem wykorzystania holcgazu w samochodach byli Czesi. Firma nazywa się Atmos i obecnie wytwarza chyba najlepsze na naszym rynku kotły CO na holzgas".Odpowiadając Elpasysowi: drewno w kotłach na holcgaz nie jest spalane normalnie. Piec składa się z dwóch części - generatora gazu oraz komory spalania. Mówić, że drewno w piecu nie wybuchnie" może mówić tylko ten, kto takiego kotła nie obsługiwał :D Najlepszym drewnem do takiego pieca jest liściaste twarde (wg mnie najlepszy buk), sezonowane przez 2 lata. To tak na marginesie.Pozdrawiam.
zabi Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 http://moto.onet.pl/8533567,29,4,filmy.html?node=29 tak apropos holzagasu
ventom22 Napisano 19 Marzec 2012 Napisano 19 Marzec 2012 To jeszcze ja coś dorzucę do tego tematu. Otóż oryginalny generator holzgas firmy IMBERT mam w garażu, mam go w spadku po moim dziadku (ale rym mi się udał), i stąd znam jego historię, przyjechał do Polski zamontowany na samochodzie Bussing NAG 500, prawdopodobnie jako pojazd zaopatrzenia frontu, i został, rozbity w przydrożnym rowie... Zdjęcia wysłałem do galerii.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.