Jedburgh_Ops Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 Macron znów mówił o wojskach NATO w Ukrainie. „Nie wykluczam”
Jedburgh_Ops Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 Ukraińcy w Polsce boją się mobilizacji. „Obawiam się, że nie zdążę sprzedać życia za wysoką cenę”
Cypis Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 Most Kerczeński już ruskim niepotrzebny , uruchomili już kolej na okupowanym terenie.
Cypis Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 Teraz, bodziu000000 napisał: Dziwne , że tego tramwaju nie opancerzyli i nie uzbroili w jakiś wrak armaty , na potwierdzenie tego , że walczą tylko z armią.
Jedburgh_Ops Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 8 minut temu, Cypis napisał: Most Kerczeński już ruskim niepotrzebny , uruchomili już kolej na okupowanym terenie. I to ponoć zdublowaną linię, żeby uchronić się przed atakami „czegoś” z powietrza i utratą drożności tej linii kolejowej. Jak mówi ppłk Korowaj dzicy jako jedyni w (co najmniej) Europie mają wojska kolejowe i właśnie się one spisały i zbudowały tę linię.
Cypis Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 Zdublowany ? Jeżeli chodzi o drugi tor to tak jest video_2024-05-02_17-40-57.mp4
Jedburgh_Ops Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 3 minuty temu, bodziu000000 napisał: Sami się śmieją z tego, z czym przyszło im pracować. Ciekawe, czy w amerykańskich magazynach głębokiego składowania są jeszcze ckm-y M1917A1, a jeśli tak, to czy dałoby się je przekazać Ukrainie?
beaviso Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 1 godzinę temu, bodziu000000 napisał: Malowanie jakieś dziwne, ale to chyba „przekolorowany” filmik. Natomiast samolot na pierwszym planie to na pewno wyrób 9.12, a więc szansa, że to były Malborszczak albo Słowak. Ukraińskie izd. 9.13 mają spasione karczycho, podczas gdy 9.12 wyróżnia się smukłą szyją ;) Dymią jak s-syn. Ciekawe, bo z 10 lat temu nieraz rozmawiałem z technikiem z Malborka i ten obstawał przy stanowisku, że w MiGu jest „przełącznik” (dostępny z ziemi) trybu pracy silników. Dymienie nasilone występuje w trybie wydłużonej eksploatacji. A na czas „W” rzekomo jest tryb bojowy, gdzie dymienie jest mniejsze, osiągi lepsze, ale zużycie silników znacznie szybsze. Te na filmie dymią jak nasze „za pokoju”, ciekawe zatem w jakim trybie latają, o ile to w ogóle prawda z tymi ustawieniami. Chyba że po prostu - „bez żadnego trybu” :D M.
Jedburgh_Ops Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 Też na to zwróciłem uwagę, przy czym jeden (bliżej kamery) dymi bardziej, a drugi mniej. Głowę dam, że tam już nikt nie patrzy na jakieś pojęcia resursów, tylko trwa dorzynanie ostatnich silników, których sprężarki i turbiny jeszcze się obracają bez urywania łopatek.
Jedburgh_Ops Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 32 minuty temu, beaviso napisał: Ciekawe, bo z 10 lat temu nieraz rozmawiałem z technikiem z Malborka i ten obstawał przy stanowisku, że w MiGu jest „przełącznik” (dostępny z ziemi) trybu pracy silników. Dymienie nasilone występuje w trybie wydłużonej eksploatacji. A na czas „W” rzekomo jest tryb bojowy, gdzie dymienie jest mniejsze, osiągi lepsze, ale zużycie silników znacznie szybsze. „Metodyka szkolenia lotniczego” na MiG-u-29 w części o pilotażu nic nie mówi o takich funkcjonalnościach jego silników. Tak samo „Obliczanie zasięgu i długotrwałości lotu” - też milczy na taki temat. Gdyby takie funkcjonalności istniały to niemożliwe, żeby w tak ważnych działach szkolenia nic o tym nie było. Więc to chyba tak, jak napisałeś - „bez żadnego trybu”. ;-)
beaviso Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 12 minut temu, Jedburgh_Ops napisał: „Metodyka szkolenia lotniczego” na MiG-u-29 w części o pilotażu nic nie mówi o takich funkcjonalnościach jego silników. Tak samo „Obliczanie zasięgu i długotrwałości lotu” - też milczy na taki temat. Gdyby takie funkcjonalności istniały to niemożliwe, żeby w tak ważnych działach szkolenia nic o tym nie było. Więc to chyba tak, jak napisałeś - „bez żadnego trybu”. ;-) Ale faktem jest, że po przejęciu niemieckich sztuk wdrożono w Polsce nowy system eksploatacji Fulcrumów, który pozwolił na przejście na eksploatację wg stanu technicznego, a nie krótkich okresów resursowych. Wiązało się to także z przycięciem osiąganych parametrów - poprzez ograniczenie max obrotów sprężarki. Może zatem ten „przełącznik trybów” polegał na powrocie do ustawień fabrycznych? M.
Jedburgh_Ops Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 Sprawdzę. Jeśli znajdę coś ciekawego to dam znać.
beaviso Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 15 minut temu, Jedburgh_Ops napisał: Sprawdzę. Jeśli znajdę coś ciekawego to dam znać. Może tutaj coś będzie. Poczytam w wolnej. https://sin.put.poznan.pl/files/download/5522 Trelka (aktualnie gen. bryg.) to pilot Su-22, a potem MiG-29 (dowódca 23.BLT). Swoją drogą, jakieś łatwe te doktoraty „we wojsku”. Na mojej polibudzie prace mgr.inż. prezentowały się dojrzalej. A przecież doktorat to nie rozprawka, ale podsumowanie pracy badawczej. M.
Jedburgh_Ops Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 (edytowane) 58 minut temu, beaviso napisał: Może tutaj coś będzie. Poczytam w wolnej. https://sin.put.poznan.pl/files/download/5522 Trelka (aktualnie gen. bryg.) to pilot Su-22, a potem MiG-29 (dowódca 23.BLT). Swoją drogą, jakieś łatwe te doktoraty „we wojsku”. Na mojej polibudzie prace mgr.inż. prezentowały się dojrzalej. A przecież doktorat to nie rozprawka, ale podsumowanie pracy badawczej. M. Na pewno jest to dobre, bo są tam fundamentalne prace mojego byłego szefa gen. prof. Jerzego Lewitowicza, a to on jest pionierem takich badań silnikowych i ma na to patentów tyle, że nie wiem, czy sam wie ile. Ale tego PDFa mimo wszystko trzeba jednak korelować z dwoma kwitami, jakie wspomniałem. Pilot też musi wiedzieć, jaki silnik ma do dyspozycji i jak daleko może się posunąć w jego zarzynaniu. Edytowane 2 Maj 2024 przez Jedburgh_Ops
Jedburgh_Ops Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 Dość grubo. Przypadek? Ogromny pożar w Moskwie. Do gaszenia wezwano lotnictwo
Jedburgh_Ops Napisano 2 Maj 2024 Napisano 2 Maj 2024 Cios w rosyjskiego giganta. Pierwsza taka strata od dekad
Rekomendowane odpowiedzi