Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ukraina: Zlikwidowano kanał wywozu za granicę części samolotów bojowych

My, demoludy, „odjęliśmy sobie od ust” nasze MiG-i-29, żeby je dać Ukraińcom w ich najbardziej dramatycznej chwili, a oni szmuglują poza Ukrainę cenne dla nich na wagę złota podzespoły do ich serwisowania. Z wartości ukraińskiego euromajdanu nic nie zostało, tym bardziej, że ukraińscy oligarchowie już się sprzysiężyli, żeby obalić Zełenskiego.

Mam nadzieję, że z takimi bandami, z taką korupcją, z taką oligarchią Ukraina nigdy do UE nie zostanie przyjęta. Chyba że jakimś cudem wspomniane zjawiska znikną.

Napisano

Tak patrząc na to, co się tam u nich w grajdołku dzieje, to niech się jak najdłużej tłuką z tymi kacapami. Dla nas najlepiej. Jeśli oni w tak ważnym dla nich momencie dziejów odstawiają na własne życzenie takie szopki...

Napisano
21 godzin temu, bjar_1 napisał:

Tak patrząc na to, co się tam u nich w grajdołku dzieje, to niech się jak najdłużej tłuką z tymi kacapami. Dla nas najlepiej. Jeśli oni w tak ważnym dla nich momencie dziejów odstawiają na własne życzenie takie szopki...

Granda z tymi ukraińskimi skunksami szmuglującymi części MiG-ów-29 doskonale pokazuje bardzo sprawną ukraińską propagandę i całą machinę medialną, na jaką cały – silnie współczujący Ukrainie – świat nabierał się od początku tej wojny i idealnie nabiera się nadal.

Całą tę mitologię oparto na legendzie (bardzo zasłużonej) Kyryło Budanowa i potem dorabianej już „legendzie” (cudzysłów nieprzypadkowy) idealnego ukraińskiego wywiadu i kontrwywiadu z ich olbrzymimi sukcesami na froncie. O ile Budanow absolutnie zasługuje na największe superlatywy i na wizerunek ukraińskiego bohatera narodowego, o tyle historia tych skunksów szmuglujących części MiG-ów-29 podczas tej wojny jest kompromitacją ukraińskiego kontrwywiadu.

Bo przecież nie jest tak, że ukraińskie MON nie ma pojęcia, gdzie na Ukrainie odbywa się produkcja takich części, ich składowanie, obrót nimi i ich transportowanie. Każdy ten element z definicji w każdym państwie podlega ochronie kontrwywiadowczej. I tak musiało być na Ukrainie, a już szczególnie u źródła, czyli u producenta części, w Motor Sicz w tym przypadku. Tylko że w tym oligarchiczno-korupcyjno-złodziejsko-gangstersko-sowieckim systemie, jaki tam panuje, to wszystko nie działa. Ruscy niestety częściowo mają rację, że Ukraina to państwo upadłe.

Jak bardzo muszą być skorumpowani pracownicy Motor Sicz i ludzie kontrwywiadu w tej fabryce, żeby najpierw produkować lewe części do MiG-ów-29 bez numerów seryjnych (bo one przecież są ewidencjonowane), a potem żeby to szło do przemytu? W takim przeżartym korupcją i gangsterstwem państwie, jak Ukraina, żeby upilnować wyprodukowane części do MiG-ów-29 to musiałby być jeden „pilnowacz” z kontrwywiadu, potem pilnowacz pilnowacza, potem pilnowacz dwóch pierwszych pilnowaczy, a potem może jeszcze pilnowacz trzech pierwszych pilnowaczy. Wtedy może choć jeden nie byłby skorumpowany i nie dopuściłby do wycieku lewych części.

Ta historia kompromituje Ukrainę maksymalnie. I to po błagalnych prośbach tego państwa o przyjęcie do UE i NATO. Tym ludziom w zabawny sposób wydaje się, że oni ze swoją mentalnością pasują do takich struktur międzynarodowych.

Zresztą – czy można temu wszystkiemu się dziwić? Motor Sicz jest bandą wielowątkową. Żeby produkować lewe części poza ewidencją to gang musi się składać z kierowników działów, technologów, brygadzistów, szeregowych pracowników i ochrony fabryki. Takie rzeczy można robić tylko po godzinach, nie na zmianie.

Szef Motor Sicz aresztowany. Jest oskarżony o współpracę z Rosjanami

Napisano
37 minut temu, Jedburgh_Ops napisał:

Motor Sicz jest bandą wielowątkową. Żeby produkować lewe części poza ewidencją to gang musi się składać z kierowników działów, technologów, brygadzistów, szeregowych pracowników i ochrony fabryki. Takie rzeczy można robić tylko po godzinach, nie na zmianie.

PS

Zapomniałem o zacnych magazynierach, ponieważ oni należą do najbardziej znaczących członków gangu. Przez 3,5 roku u schyłku PRL miałem okazję obserwować, jak powstaje lewizna w lotniczym sektorze produkcyjnym LWP, więc doskonale znam te homo sovieticusowskie mechanizmy. Żeby robić lewą produkcję to magazynierzy muszą dać do tego towar, a jednocześnie muszą tak zachachmęcić w papierach, żeby to wyglądało, że lewy towar rozchodował się na legalną produkcję. W systemie homo sovieticusowskim takie rzeczy spokojnie się robi.

Cały ten Motor Sicz jest do odstrzału. UE i NATO musiałyby na głowę upaść, żeby brać do swoich struktur takie bagna, jak Ukraina z jej Motor Siczem i na pewno z setkami innych firm ukraińskich.

Napisano
21 godzin temu, Erih napisał:

Podobno coś się dzieje na lewym brzegu Dniepru.

Dzieje się i to sporo.

A to dlatego, że Ukraińcy przerzucili na prawobrzeżny Dniepr na chersońszczyźnie opl i ruscy nie mogą na lewym brzegu liczyć na żadne wsparcie z powietrza. Sami ruscy skarżą się na to, że ich lotnictwo odmawia operacji w tym rejonie.

Napisano

Je...

Proszę się odstosunkować od Мотор Сич- jakby nie było, miało to-to wejść do polsko-ukraińskiej spółki, która miała dla WP śmigłowce produkować... Rozmowy były całkiem całkiem mocno zaawansowane... podobno.


Tak było- nie kłamię, jakby moje Szkodniki powiedziały :-)

Napisano

Jak powszechnie wiadomo pływamy promami zwodowanymi przez Pinokia, jeździmy milionami samochodów elektrycznych załatwionymi przez Pinokia, polskie śmigłowce W-3 mają (wreszcie!) długo oczekiwane nowe silniki Made in Мотор Сич załatwione przez maciarewicza, a nasze LWL lata śmigłowcami szturmowymi AH-82 Ну Погоди Made in Мотор Сич co to нет аналогов в мире dzięki maciarewiczowi.

Za to teraz pod rządami pediatry w MON wszystko będzie jeszcze lepiej.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie