Skocz do zawartości

Wojna w Ukrainie vol.9


karpik

Rekomendowane odpowiedzi

Takich to znaczy jakich? Nie umiemy przystosować belki uzbrojenia do przenoszenia Sea Shadowa?

Skoro rozsądnie i łatwo dało się przystosować ukraińskie samoloty do przenoszanie HARMów to równie łatwo da się przystosować przynajmniej podkadłubowy węzeł podwieszenia do przenoszenia SCALPów.

A rakieta, podobnie jak HARM, potrafi dość dobrze działać w trybie autonomicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Merill_Marauder napisał:

Takich to znaczy jakich? Nie umiemy przystosować belki uzbrojenia do przenoszenia Sea Shadowa?

Skoro rozsądnie i łatwo dało się przystosować ukraińskie samoloty do przenoszanie HARMów to równie łatwo da się przystosować przynajmniej podkadłubowy węzeł podwieszenia do przenoszenia SCALPów.

A rakieta, podobnie jak HARM, potrafi dość dobrze działać w trybie autonomicznym.

Forumowicz Lycena33 myśli, że wszystkie awioniczne rozumy skonsumował gdzieś obok schabowego z kapustą.

Kto Argentyńczykom podczas wojny o Falklandy zintegrował Exocety z Super Etendardami? Izraelczycy, którzy w życiu nie mieli Exocetów i się do nich nigdy nigdzie nie dotknęli.

Nie ma takich rzeczy, jakich nie można ze sobą zintegrować. Brytyjczykom w najczarniejszych snach nie śniło się, że Harrier GR Mk 3 będzie musiał być zintegrowany z AIM-9L. A gdy wybiła czarna godzina to dało się? Dało się. Wprawdzie „na chama”, ale dało się. Tak, jak integracja HARMów z MiG-ami-29. Niby niewyobrażalne, a dało się? Dało.

W mrokach komuny osiem polskich Su-22M4 dało się zintegrować z awioniką Texas Instruments i Datel? Dało się. Niewyobrażalne nieprawdaż? Gdybym sam nie miał z tym do czynienia to pewnie bym nie uwierzył...

Edytowane przez Jedburgh_Ops
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem, że się nie da, tylko, że my obecnie nie mamy takich kompetencji. Może jak ktoś nam dostarczy odpowednią dokumentację, to zrobimy. I to z dużym naciskiem na może. To co byliśmy w stanie zrobić kilka dekad temu nie ma tu nic do rzeczy. Równie dobrze można argumentować, że damy radę, bo przed wojną produkowaliśmy Łosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj sobie w necie, jak siada w jednym pokoju Ukrainiec i człowiek NATO i w parę godzin integrują wojskowe sprzętowe/uzbrojeniowe rzeczy „nieintegrowalne”, bo niewyobrażalne dla domorosłych speców. Posłuchaj sobie w necie, jak polskie Kraby z idealną celnością walą na Ukrainie Excaliburami nie certyfikowanymi w Polsce i „nie zintegrowanymi” z Krabami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Jedburgh_Ops napisał:

Forumowicz Lycena33 myśli, że wszystkie awioniczne rozumy skonsumował gdzieś obok schabowego z kapustą.

Ja powiem szczerze, że w ramach odpowiedzi spodziewałem się chociaż równoważnika zdania, ale jak widać nie doczekałem się :)

36 minutes ago, Lycena33 napisał:

Ja nie pisałem, że się nie da, tylko, że my obecnie nie mamy takich kompetencji.

Czyli co, coś co jest robione w WZL-2 od przynajmniej 20 lat nagle stało się niemożliwe, ponieważ ktoś twierdzi, że nie mamy kompetencji? Przypomnij mi, kto wykonywał integrację Migów-29 do współpracy ze standardem NATO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Merill_Marauder napisał:

Czyli co, coś co jest robione w WZL-2 od przynajmniej 20 lat nagle stało się niemożliwe, ponieważ ktoś twierdzi, że nie mamy kompetencji? Przypomnij mi, kto wykonywał integrację Migów-29 do współpracy ze standardem NATO?

Oczywiście mógłbym się złośliwie spytać, czy przypadkiem mówimy o tym WZL-u od foteli K-36, ale nie o to tu chodzi. Niestety bez popytania znajomych nie odpowiem kompetentnie kto faktycznie wykonywał integrację Migów-29, tzn jaki w tym procesie był rzeczywisty udział WZL-owsk elektroników czy informatyków a jaki firm dostarczających sprzęt, w który modernizowane migi zostały wyposażone i na ile wkład WZL wybiegał ponad mechaniczne (plus ewentualnie wiązki) dostosowanie płatowców do nowych urządzeń. NIc mi nie wiadomo, żeby modernizacje obejmowały jakikolwiek system uzbrojenia. Link 16 na naszych Migach się też nie pojawił. Jeśli dobrze pamiętam zmiany ograniczyły się do radiostcji, odbiorników GPS i części awioniki kokpitu (chyba tylko w samolotach z Mińska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Lycena33 napisał:

Oczywiście mógłbym się złośliwie spytać, czy przypadkiem mówimy o tym WZL-u od foteli K-36, ale nie o to tu chodzi. Niestety bez popytania znajomych nie odpowiem kompetentnie kto faktycznie wykonywał integrację Migów-29, tzn jaki w tym procesie był rzeczywisty udział WZL-owsk elektroników czy informatyków a jaki firm dostarczających sprzęt, w który modernizowane migi zostały wyposażone i na ile wkład WZL wybiegał ponad mechaniczne (plus ewentualnie wiązki) dostosowanie płatowców do nowych urządzeń. NIc mi nie wiadomo, żeby modernizacje obejmowały jakikolwiek system uzbrojenia. Link 16 na naszych Migach się też nie pojawił. Jeśli dobrze pamiętam zmiany ograniczyły się do radiostcji, odbiorników GPS i części awioniki kokpitu (chyba tylko w samolotach z Mińska).

Widzisz, różnica, jest taka, że ja nie muszę pytać znajomych. Poza tym, co wspólnego z belkami uzbrojenia do środków bojowych, które mogą być odpalane w trybie autonomicznym mają informatycy? Od tego są tokarze i ślusarze. 

O tym co napisałeś o Link 16 po prostu litościwie się nie wypowiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wczoraj, niedaleko Śnigirewki, Siły Zbrojne Ukrainy zniszczyły 6 czołgów  rosyjskim paliwem."

Trochę nie czaję. Co mówi org.?

 

"Только посмотрите на этот эпичный бабах: вчера возле Снигиревки ВСУ уничтожили 6 цистерн с топливом россиян."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie