Skocz do zawartości

Zdjęcia naszego samolotu - część 35


Eol

Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, Spirit of Warsaw napisał:

 

Wg mnie to nie są lotnicy - prócz personelu naziemnego (obsługa techniczna) oficerowie to jak sądzę "piechocińcy" w odwiedzinach u lotników.

W 1920 r. B.Orliński (na zdjęciu wg mnie to nie on ) nie był wyszkolonym pilotem. chorował na tyfus a potem dopiero odbył szkolenie w NSP (Bydgoszcz) potem WSP (Grudziadz). W wojnie polsko-bolszewickiej był kawalerzystą.

Jeżeli Orliński był porucznikiem od 1923 r., to nie mógł w tym stopniu pozować do zdjęcia datowanego na 1920 r. :-) - chyba, ze datowanie zdjęcia jest błędne.

Trzeci od lewej porucznik ma wg mnie baretkę za rany i kontuzje i żadnych innych baretek czy też medali. Orliński jak podają źródła nie był ranny.

 

Edytowane przez Sedco Express
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2022 o 16:31, Sedco Express napisał:

...B. Orliński (na zdjęciu wg mnie to nie on)...

Ciekawostka pil. Stanisława Błasiaka

…Tam właśnie Bolesław Orliński doznał po raz pierwszy w życiu szczęścia wzbicia się w powietrze. Podchorąży (Czesław) Łagoda, pilot (…) eskadry poznańskiej, zabrał go w charakterze pasażera na oblot samolotu produkcji niemieckiej DFW-C5 (Deutsche Flug Werke). Lot ten pozostał Orlińskiemu niezapomnianym do końca życia…

https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/sladami-boleslawa-orlinskiego

Dobre, co?  😉

  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Spirit of Warsaw napisał:

 

…Tam właśnie Bolesław Orliński doznał po raz pierwszy w życiu szczęścia wzbicia się w powietrze. Podchorąży (Czesław) Łagoda, pilot (…) eskadry poznańskiej, zabrał go w charakterze pasażera na oblot samolotu produkcji niemieckiej DFW-C5 (Deutsche Flug Werke). Lot ten pozostał Orlińskiemu niezapomnianym do końca życia…

https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/sladami-boleslawa-orlinskiego

Dobre, co?  😉

 

"Tam właśnie Bolesław  Orliński doznał po raz pierwszy w życiu szczęścia wzbicia się w powietrze. Podchorąży Łagoda, pilot 113 (!!!) eskadry poznańskiej, zabrał go w charakterze pasażera  na oblot samolotu produkcji niemieckiej DFW-C5 (Deutsche Flug Werke). Lot ten pozostał Orlińskiemu  niezapomnianym do końca życia."

Całkiem możliwe, że kapral (!) Orliński odbył lot jako pasażer.

"Tam 23 listopada 1922 roku awansował do stopnia podporucznika zaś 15 lutego 1923 roku (!) został mianowany porucznikiem."

Zdjęcie ("Fotografia z 1920 r.") nie ma nic wspólnego z Orliński - vide powyższe cytaty co nie zmienia faktu, że jest bardzo ciekawe. :-)

Strona "dla pilota" z której pochodzą powyższe cytaty powinna poprawić błędy !

113 eskadra poznańska - ??? !

Nie było takiej eskadry !

113 EM (Eskadra Myśliwska nie "poznańska") powstała 1925 r. Była jeszcze 113 Eskadra  Myśliwska Nocna zorganizowana w 1930 r.

Wspomniany "podchorąży [Czesław] Łagoda" był w 1919 r. sierżantem pilotem i służył w 3. Eskadrze Wielkopolskiej a od maja 1920 r. był szefem pilotów i ofic.techn. 14.EW

 

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie