toyotomi Napisano 1 Listopad 2019 Napisano 1 Listopad 2019 Czołem Waszmościom. Mam pytanie do znawców tematu - Na załączonym zdjęciu jest mój stryj. Interesuje mnie - mundur, formacja, jak i odznaka na kieszeni. Nie mam lepszych odbitek, a w temacie jestem zielony jak groszek. Jeżeli cokolwiek wiadomo w tym temacie - proszę o informację. Z góry kopiaste podziękowania. pzdr. stani
kolo83 Napisano 2 Listopad 2019 Napisano 2 Listopad 2019 Ja co prawda specem od II RP nie jestem, ale mundur wygląda na wz.27. Na pagonach "10" czyli 10 Pułk ....no właśnie. Może 10 Pułk Piechoty? Wiesz może skąd stryj pochodził? Łatwiej by było dopasować formację. Przykładowo rzeczony 10PP stacjonował w Łowiczu. Co do odznaki się nie wypowiem, bo jest słabo widoczna, ale nie przypomina mi niczego znanego.
Sedco Express Napisano 2 Listopad 2019 Napisano 2 Listopad 2019 Odznaka to jak sądzę odznaka pamiątkowa "Za Wilno" 1919 r.
formoza58 Napisano 2 Listopad 2019 Napisano 2 Listopad 2019 Z racji tego, że na kołnierzach brak jest proporczyków, odpadają 10 P.Uł. Litewskich i 10 PSK. A, że nie widać wyraźnie wypustek przy patkach, w grę mogą wchodzić ( oprócz wspomnianego przez Kolo83 łowickiego 10 PP) następujące oddziały: 10 Kaniowski PAL- Łódź 10 PAC- Przemyśl 10 Batalion Pancerny- Łódź Kształtem odznaka przypomina " Za Wilno" 1919r, ale wielkości guzika, to raczej miniaturka tej odznaki. Tylko, jej miniaturka na kurtce mundurowej u młodziutkiego żołnierza służby czynnej ?
toyotomi Napisano 2 Listopad 2019 Autor Napisano 2 Listopad 2019 Czołem. Dziękuję Waszmościom za informację. 6 godzin temu, kolo83 napisał: Wiesz może skąd stryj pochodził? Jak najbardziej - ówczesna Galicja Zachodnia. Nie orientuję się jakie były wtedy zasady poboru do wojska. Ale z miejscowości w której mieszkał stryj - najbliżej jest do - przemyskiego 10-go PAC. I tak jak Waszmość - formoza58 - napisał, może to być - 10 PAC Przemyśl. Co do odznaki - to fakt - malutka ona i niewiele widać. pzdr. stani
Pytanie
toyotomi