Skocz do zawartości

Historia jednego zdjęcia - Sd.Kfz.251 в Красной Армии


Młody duchem

Rekomendowane odpowiedzi

SRR..dzieki.. Pytanie: czy zatem z13 to nie jest też armia jugosławiańska - ta gwiazda podobna do tego zdjęcia które skomentowałeś..a i umundurowanie takie nie "czerwonoarmijne"....

Może ktoś inny coś wie?

A zdjecie palce lizać: /1, /17, /22 - piękny zestaw:))

z11 - co to za wielkie ustrojstwo? jakaś rusznica ppanc?? z6- co to za działo? Zis?

Kaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Gr dałeś mi popalić z z11....jeżeli to nie rosyjskie ustrojstwo to być może to jakiś porzucony lub rozbity 251. Czerwonoarmiejec tylko przysiadł na nim dla lepszego efektu. i Jak mam to umieścić? w pudełku /17 czy jednak w pudełku /używane przez CCCP...

wot zagwozdka...:(((((

a za z6 dzięki:)

Kaz

PS. A wydawało mi się że to taki prosty temat..:((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pozwolisz, że ja, malutki amator, wejdę na ten jeden momencik pomiędzy areopag fachowców, tych głosicieli boskich prawd z modlitewnika Panzerwrecks, ślepych wyznawców Jentzów i Doyle'ów wszelkiej maści.

 

Ty czytasz to co piszesz, czy... nie dajesz rady? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!!! szanuję Was wszystkich, podziwiam Waszą wiedzę, czekam z niecierpliwościa na Wasze posty - ale proszę, oszczędźcie sobie osobistych wycieczek. Proszę....

Co do OT-810 : miał po obu stronach wydech, był ciut wyzszy i miał strop nad przestrzenią zolnierzy, z powodu innego silnika /tatra chłodzona powietrzem / miał nieco dłuzszy przód przez co odległośc miedzy błotnikami kół przednich a gasienic trochę większa1612180111_towyglaajakOT-810.thumb.jpg.ccceed3ee149ac6bbd92ebc15f4bc3ed.jpg

na tym zdjeciu osłony odchylone na bok, widac ciut inny kształt "miedzybłotnikowy"

image.png.20f478ed5c3eeb3eb7ff4d5ccf330fee.png

tu jednak chyba inaczej...

Dalej: OT podobno mieli tylko Czesi - rozumiem ze dla inscenizacji robi sie z "chodzacych" egzemplarzy 251..ale robić z tego - prawdopodobnie - pojazd armii jugosławiańskiej----------jakoś nie wierzę.

MJ.. miałem ten sam dylemat: kolor, ostrość, mundury...uznałem ze 251 w armii czerwonej..

         Dziś Cypis dał inna wykładnię dla zdjecia z bardzo podobna "gwiazdką" - może po wojnie były w użyciu w tym kraju /Jugosławia/ - tak jak Francuzi w Indochinach../tu zasługa Ba..:))/ Moze jakiś jugosławiański -historycznie- fan cos pisał w ojczystym jezyku...lub sa info o uzbrojeniu tej armii po wojnie.. praktycznie Tito odwrócił się od "wielkiego Brata" - moze miał szlaban na uzbrojenie i zabrał sie za zdobycze../ten eszelon był długi i troche na nim 251 stało, pewnie 100% sprawnych../

Jestem otwarty na wszelkie argumenty - i umiem przyznawać rację o ile moje są do bani...

A moją prośbę z początku postu spokojnie "prześpijcie" - osobiście mi to przynosi wystudzenie emocji....i praktycznie nigdy do mnie nie wracają ponownie...

Stary, marudny, z zapędami belfra Kaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tu sobie gadu gadu a argumenty za ot-810 padają cięzkie..może faktycznie 810- zdjeta maska silnika bo sie grzeje...

a może faktycznie po wojnie jeszcze robili dla siebie z pozostawionych częsci 251? jak brakło silników zrobili lifting..

Znów by trzeba szukać w uzbrojeniu armii braci Pepików..

Kaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znów w tempie tłumaczenie pierwszych zdań przywołanej czeskiej strony:

 
 
 
 
Po 1945 r. Armia czechosłowacka przejęła wyposażenie wielu niemieckich transporterów półgąsienicowych 
Sd.Kfz. 251 (HKL6p). Nowe warunki działania wojska wymagały jednak opancerzonego przewoźnika o 
lepszych parametrach. W pierwszej połowie lat 50. w tatrzańskich fabrykach zrekonstruowano typ wojenny 
z wykorzystaniem tatrzańskiego silnika wysokoprężnego. Po wielu problemach rozpoczęto produkcję 
w słowackim Podpolianské strojírny n.p. Detva do 1958 r. Do 1962 r.
 Wyprodukowano 1 140 transporterów, które pozostały w służbie do wczesnych 80 lat.

 

Moze prawda jak zwykle leży po środku...

Kaz

 

 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MD masz rację , już poprawiłem , były tam dwie klapy otwierane na obie strony.

Info z książki "Obrněný transportér OT - 810" w latach 1946-51 w zakładach Skody w Pilznie złożono 236(!) pojazdów HkL 6p (OPp 3t N), a w ogóle np. w roku 1950 było ich w armii 590 (!).

Więc jednak nie jest to OT-810 tylko (wg. mnie) czechosłowacki OPp 3t N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie z2 na stronie valka.cz opisane jest jako;

Originálny SdKfz.251 v užívaní čs.armády ? Foto je z periodika Československý voják 1959.

ten ze zdjęcia ma wg. mnie taki sam chełm jak żołnierze ze zdjęcia z13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Młody duchem napisał:

czy to znaczy że to bardzo, bardzo bliski krewniak 251? bliższy niż ot-810?

to nie krewniak , to SdKfz 251 składany w Pilznie z wyprodukowanych już części i nazwany OPp 3t N , zmiany kosmetyczne , reflektory , uzbrojenie i takie tam.

w 1947 roku w składnicach zdobycznego sprzętu było ponad (!!!) 600 SdKfz 251 w różnych wersjach. (jak ktoś ma kolegów w Czechach i na Słowacji to trzeba zapytać o zdjęcia, musza takie być )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie