Jump to content

Młody duchem

Forum members
  • Content Count

    286
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Drodzy Forumowicze i Ty Barbappo co z tego wycisnąć? dobre pytanie.. co wiem i co przypuszczam: - oba zdjecia to ten sam sd kfz 251 -ausf.B - przebudowane burty /prawdopodobnie otwierane - chyba widoczne zawisy(?)/ - zaspawane drzwi tylne - wersja dowódcza - tylko po co zatem poszerzano przestrzeń przedziału transportowego? dla flak 38 rozumiem ale dla radiostacji? - przesunieto pojemniki burtowe do przodu co jest zrozumiałe po przebudowie burt /nie mieściły sie/ - załogant na S12 to wygląda na mechanika co z brakiem jakichkolwiek oznaczeń /krzyże, nr.taktyczne itp/ sugeruje jakąś przejażdżkę testową po dokonanej przeróbce.. -wydaje się, ze to nie jedna sesja foto: na s12 widac kabłąk pod brezent (?), na s10 raczej nie na s10 uchwyt tylnego MG na s12 raczej nie(?) na s12 tablica rejestracyjna jakby bardziej pionowo niz wąski pasek na s10(?) - pora roku: s10 to jakby więcej lisci na drzewach(?) - tylne koło napinające w s12 - dziwnie wygląda, ale może to foto.. BARBAPAPO..kruca fuks..to chyba wszystko co widzę..:((( poddaję się... ps. chyba ze chodzi o biały krzyż na obu...jakoś nie kojarzę typu malowania tego znaku...:(((
  2. Wisimy, wisimy:)) - na razie to ja mam największe korzyści. Szukałem forum pod hasłem "kolekcje", kolekcjoner forum" itp.-jakoś nic nie powaliło mnie na glebę...trudno zapuścić korzenie. ALE CHYBA JESZCZE NAD TYM POMYŚLE I COŚ SPRÓBUJĘ. Może tez zdarzyć się cud: znajdzie się garstka mądrych użytkowników nie chroniących się za tarczą anonimowości, chcących pomóc /ale tez być może rozszerzających swoją wiedzę/ i wejdą w temat. Oczywiście nie zamyka to drogi wszystkim innym chętnym chcącym czegoś się dowiedzieć i nauczyć - byle ich obecność wynikała z potrzeby wiedzy a nie potrzeby pisania. zapraszam wszystkich do tej próby Kaz ps.Ba..spróbujmy zatem wejść w nadprzestrzeń.... może gdzieś dobrze wylądujemy..))) i przywitają nas po przyjacielsku:))/tzn stosami foto i stosami bezpośrednich źródeł:)))/
  3. Drogi Barbapapo! Nie zrobisz Ty ze mnie odkrywcy, oj nie zrobisz...:))). Możesz mi wierzyć, kolekcjonerstwo to tez przyjemność.Doświadczyłem /i doświadczam nadal/ tego uczucia, gdy nagle potrafię połączyć 2-3 zdjęcia w jedna kupę:).. albo gdzieś w maleńkim zakamarku zdjęcia dojrzę 251... Bardzo podoba mi się i odkrywanie...ale jedno z moich ostatnich przemyśleń: zidentyfikuj i zaszufladkuj a reszta przyjdzie z czasem sama:)) /no, moze trochę po drodze../ - może to będzie czas mojego odkrywania. Wiesz doskonale co mnie pociąga ..tematy są obszerne - a czasu coraz mniej... Co do świata równoległego - też ma swoje prawa i oby się toczył:)).Byle tylko czas w obu liczył się oddzielnie - wtedy nie będzie problemu.:))). i oby nowy równoległy nie okazał sie..hmm... gorszy:)) Tablica faktycznie wisi..pewnie i czytelna /jak znajdę gdzieś egzemplarz bez tej linii/ pierwsze 3 cyfry to chyba 23 7__ jezeli to WL to może Kiel,,,jeżeli WH to Szczecin../to przy założeniu że jeszcze nie było bałaganu rejestracyjnego../ Nity to Twoja nauka::) mam ochotę być pojętnym uczniem:))
  4. Ten ausf B to ma towarzysza... Wydaje się, że ma zaspawana tylną furtę, jak dla B nie ma tam tego rzędu nitów..Także brak jakichkolwiek oznaczeń..nawet rejestracji.. No i czyściutki jak spod igły, aż świeci się farba..dałbym 95% że to jakaś jazda testowa po terenie przywarsztatowym Jako "kolekcjoner" mam czasami problem: jak taki przypadek zakwalifikować?? Czy to "3", "6" czy tez "17" Luftwaffe...???????? Rozsądek i przejrzystość wskazują na umieszczenie tego w "17"...albo stworzenie dziwnego "podtypu" "6" Luftwaffe...i umieszczenie tego razem z ausf.C w wersji dowódczej.. Może jakieś Wasze sugestie? /to może nie jest "odkrywnie" ale czasami warto posłuchać dobrych rad..- tu ukłon w stronę Barbapapy:)))/
  5. już znalazłem...na razie sie rozglądam w tym towarzystwie:))
  6. hmm..nie używam tego ustrojstwa..może i czas się przełamać..i nauczyć..
  7. W szale porządków mała zagwozdka... Toż to ausf. B....a wszystkie Luftwaffe to ausf C... i co Eksperci na to? pradziadek? albo ktoś wymyślił a Herman popełnił plagiat?
  8. dzieki..zostań przy "17", tam nie koniec moich kłopotów:))) pewnie za chwilę pojawi się tam kolejny dylemat:))) a pewnie jeszcze później "5" i "7" a potem "3" i "6".... chyba że będzie forum miało mnie dość:(((
  9. wyślę to co mam z listów przewozowych.. gdzie znalazłem? hmm, chyba forum afica Korps http://afrikakorps.forumcrea.com/ jak znasz język powinienes cos gdzies doszukać - ja niestety od przypadku do przypadku..
  10. Ba..wchodzę..czekam na warunki:))) Twoje określenie "kolekcjoner" oddaje w 100% moje potrzeby, manie i bziki.... Nie mam potrzeby "chwalenia" się swoimi zbiorami - wystarcza mi zupełnie moja własna satysfakcja. Ale pewnie jak każdy kolekcjoner zrobię dużo dla zdobycia kolejnego kawałka kolekcji. Potrzebna jest mi jednak zawsze pewna minimalna wiedza o własnych zasobach - pozwala to systematyzować, porządkować itp kolekcje..Szukam także cały czas osób o podobnych zainteresowaniach - zgodnie z zasadą "w kupie raźniej". Zawsze jestem zwolennikiem rzeczowej dyskusji i szukania najwłaściwszych rozwiązań. Tego wymaga mój zawód - i tak w pewnym momencie wyobraziłem sobie mój udział w forum. Te dwie kolekcje zdjęciowa to tylko pierwsza część "kolekcjonerstwa"....jest i druga:))) bardziej czasochłonna i ..hmm... kosztowna /ale bez przesady:))...też w grupie DAK i sd.kfz.251 Siadaj zatem i pisz maila:)) I na koniec: kilka godzin jazdy to dobry czas przemyśleń - Twoje zdanie o klubach chyba się potwierdza - zatem pewnie umrą śmiercią złych lub słabych pomysłów a fotele i klubowy bar pokryją się kurzem.... Sam na razie przestanę je odwiedzać - ale gdy jakiś gość zapuka to zaproszę i sam stanę za barem:)))). Niech życie i forumowicze zadecydują.. Kaz
  11. Kolego Mertenie:)) dziękuje za odwiedzenie tematu i za tych kilka słów na nim napisanych. 1. Polemizowałbym z opisanym przez Ciebie uproszczeniem. Ta wersja wg mojej wiedzy nosiła nazwę Sd.Kfz 251/17 ausf.C i chyba dlatego, ze była krótka serią i mocno charakterystyczną uzyskała przydomek "Luftwaffe". Specyfika była tak duża, ze nawet wersje dowódcze uzyskały to oznaczenie, chociaż praktycznie mogły by być Sd.Kfz 251/6 ausf.C... Ale to szczegół::))) tak czy inaczej to co najmniej 95% sd.kfz 251 2. Ten post z 6.38 to jedynie część dyskusji a zdjecie raczej miało przekazać tekst niz zdjęcie:)) Jeszcze nie dotarłem do prezentacji zdjęć innych 251/17 ...na razie praktycznie skończyłem część "wersja Luftwaffe" trochę cierpliwości..na razie porządkuję zebrane informacje - zerknij do działu kluby i odwiedź ten sd kfz 251. zapraszam::)) 3. O 17-stce znajdziesz też coś w innym temacie: Historia Jednego Zdjecia - sd kfz 251. Tak zaczynałem a potem dopiero zacząłem porządkować i systematyzować tematy:)). takim już bałaganiarz..zapytaj Barbapapy... Nie byłbym sobą gdybym jednak czegoś nie dołączył i zapytał: /a przy okazji ulubiony bałagan..:))))/ czy to 251/17 ausf.B?. Na wersję 251/10 to nie wygląda.. a może sie mylę...:((
  12. ausf. D, powrót Romów z Niemiec, 18.06.1945, obóz Wallern, Austria
  13. ta.. tempo życia..i większa samokontrola..kiedyś ufałem swojej fotograficznej pamięci..czas zacząć przyczepiać karteczki:((( to ostatni wpis - dopóki porządnie nie przeczytam całej naszej dyskusji i uporządkuję cały ten mój b../ałagan/ nie odzywam się. Aż mi wstyd Ba.. Co do diety,,niestety, praca zawodowa wymaga sporo jeżdżenia - cholera, budowy jakoś nie chcą się zbierać w kupki...:((( Amen.
×
×
  • Create New...

Important Information