Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
1 godzinę temu, KayFranz napisał:

RWD 8a 34-341 numer boczny 70, podskrzydłowy 70-D  - Dęblin, jeszcze przed wycięciem szachownic i oznaczeń.

Widoczne godło Szkoły Podchorążych Lotnictwa na stateczniku pionowym - srebrne skrzydło na niebieskim tle.

Napisano
8 godzin temu, Sedco Express napisał:

Widoczne godło Szkoły Podchorążych Lotnictwa na stateczniku pionowym - srebrne skrzydło na niebieskim tle.

PWS RWD-8a. Zwraca uwagę  rurka Pitot'a, umieszczona na prawym zastrzale. 

Napisano
56 minut temu, bodziu000000 napisał:

s-l1600 (9).jpg

Zdjęcie Potezów z 41.EL 4.PL (Toruń) nie ma to nic wspólnego z lotniskiem w WMG we Wrzeszczu (Danzig - Langfuhr). W latach 20-tych płyta lotniska była betonowa i było to wyłącznie (przed 1939 r.) lotnisko cywilne.

Napisano

Nie tak szybko, panie Rysiu.

Betonka we Wrzeszczu była tylko przed zabudowaniami dworca i przed hangarami. Tu w tle są jakieś stogi, więc te samoloty mogły stać gdzieś na skraju lotniska, które pomimo formalnego statusu lotniska cywilnego wykorzystywane było jako tranzytowe - czyli wojskowe też miały tam prawo lądować.

To jednak MOŻE być Wrzeszcz. Chociaż intryguje mnie ten rządek ciężarówek w tle.

Napisano

Tak jakby to nie była fotografia podpisane przez Niemca. Po niemiecku Gdańsk-Wrzeszcz byłoby Danzig - Langfuhr (to nazwa urzędowa), a tutaj jakby pisał to ktoś silący się na niemczyznę, ale ówczesnej nazwy dzielnicy już nie użył. Użył za to spolszczonej.
To wg mnie fotka z polskiego albumu.

Napisano
2 godziny temu, KayFranz napisał:

Nie tak szybko, panie Rysiu.

Betonka we Wrzeszczu była tylko przed zabudowaniami dworca i przed hangarami. Tu w tle są jakieś stogi, więc te samoloty mogły stać gdzieś na skraju lotniska, które pomimo formalnego statusu lotniska cywilnego wykorzystywane było jako tranzytowe - czyli wojskowe też miały tam prawo lądować.

To jednak MOŻE być Wrzeszcz. Chociaż intryguje mnie ten rządek ciężarówek w tle.

1.Betonowanie płyty lotniskowej trwało cały czas  podczas istnienia lotniska. Najwięcej wybetonowano i nie chodzi tu o teren przed zabudowaniami dworca i przed hangarami ale o płytę startową w latach 1929 -1931 (w 1926 wybetonowano plac przed hangarem a w 1927 został przedłużony i płyta betonowa obejmowała całą jego długość).

2.Datowanie 1934 r. ? To już okres w WMG ostrego działania hitlerowców i NSDAP i nie sądzę by na taki postój aż tylu polskich samolotów wojskowych pozwolono

Wg mnie zdjęcie nie ma żadnego związku z Gdańskiem (WMG) i jego lotniskiem.

Aha - w moim pierwszy wpisie nie napisałem, że są to Potezy XXVA2 ?

Zainteresowanych odsyłam do książki M.Bakuna -  "Lotnictwo na Ziemi Gdańskiej 1910-1945" (Toruń 2012)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie