Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Kolega formoza58 napisał:
PS. Przypomniał mi się post- pytanie z 26 kwietnia, więc spytam się podobnie: Sedco Express- wielka cisza? Brak materiałów do zamieszczania?"
Według mojej wiedzy, Kolega Sedco Express posiada znakomite materiały w ilosci pozwalającej obdzielić kilka forów na raz.
Dlaczego milczy, tego to ja już nie wiem.
Natomiast dlaczego ja postanowiłem milczeć wyjaśniam:
posiadam dużo bardzo interesujących, w dużej mierze niepublikowanych materiałów, na przykład albumy z fotografiami Kazimierza Kubali, Mieczysława Szczudłowskiego, Romana Florera, Tadeusza Praussa, Stanisława Nazarkiewicza, Jana Wierzejskiego, Józefa Cagaska, Bogdana Kwiecińskiego i wielu innych, mnóstwo pojedyńczych fotografii czy skany licznych dokumentów.
Z wielką ochotą chciałem te w wielu przypadkach unikalne materiały udostępnić na forum zainteresowanym Kolegom otrzymując w zamian, też na forum równie ciekawe, wcześniej nie publikowane, nie znane mi informacje czy fotografie.
Niestety, w zamian otrzymuję kiepskiej jakości skany portretowe, głównie ze znanego powszechnie dzieła Ku czci......", fotografie też kiepskie (np. ostatnie w temacie z godłami), najczęściej z dostępnej w digitalnych bibliotekach pracy czy NAC-u.
No i również łatwo dostępne w w/w prasie nekrologi.
To nie jest równorzędna wymiana więc mówię pas" i wycofuję się z gry czyli z tego forum.
Napisano
A myślałem, że padła Tobie klawiaturka przy blokadzie ???????...". Hmm,wydaje mi się, że Kolega Sedco Express nie potrzebuje w Twojej osobie adwokata, bowiem bez tego zupełnie dobrze się porozumiewamy. I na pewno zrozumie moje intencje apropo mojego postscriptum...
Naprawdę, wierz mi, nie jestem pod wrażeniem Twoich wymienionych zbiorów, bowiem temat Lotnictwa nie jest u mnie priorytetowy. Wrzucając posiadane lub znajdujące w wymienionych przez Ciebie źródłach , nie liczyłem na wymiany, lecz na bezinteresowne zainteresowanie lotniczym tematem, bynajmniej nie Ciebie. To, że czy łatwo znależć je w ww. wymienionych przez Ciebie żródłach ( mam na myśli nekrologi i wiadomości prasowe) pozostawiam innym, byle nie Tobie. A swoją drogą, piszesz o równorzędnej wymianie?Faktycznie, we wszystkich wątkach jej nie było...
Na koniec, jedno co, to jestem pod wrażeniem Twojej skromności".Sygnalizowanej na łamach forum, przypieczętowanej w ostatnim, pożegnalnym poście w tej jak to nazwałeś grze".
Pozdrawiam
Napisano
Wiem jaka to maszyna i że obok niej stoi jeden z trzech duńskich Lotników morskich. Po prostu, zamieszczaliście zdjęcia z wizyt Lotników innych krajów, pomyślałem, że będzie to ciekawe uzupełnienie do nich. Zważywszy choćby na trasę przelotu i fakt goszczenia ich w Warszawie przez ( prawdopodobnie) 1 Pułk Lotniczy.
Ale cóż, w zupełności masz rację, źle zrobiłem umieszczając ostatnie dwa posty.
Napisano
Dlatego trzeba podpisywać zdjęcia. Teraz wiem, że odnosi się ono do wcześniejszego tekstu (wycinek prasowy). Ale to wiem teraz bo normalnie widzę zdjęcie i nie szukam wcześniejszych do niego objaśnień, stąd i moja uwaga.
A że zostało zamieszczone (w kontekście wizyty Duńczyków)to jest OK, wszak wizyty i rewizyty lotników to również historia polskiego lotnictwa.
  • 4 weeks later...
Napisano

Powyższe zdj. w całości.
Eskadra i pułk NN, lato 1939 r. (?)
Przyczepa o nr. 505 z tzw. „tarczą warszawską. Przyczepa sztabowa (?)
Na przyczepie napis zrobiony białą kredą „Hotel Pod Lotnikiem”. Zdjęcie wykonano rano, latem (widoczne cienie na burcie przyczepy) a kilku z leżących okrytych jest kocami (jeden ziewa). Widoczny żołnierz w płaszczu i z karabinem – wartownik po nocnej służbie.
Z przodu samochód ciężarowy – holujący. Jaki ? Nie jest to produkowany w Polsce na licencji Fiat 621 „Tur” bo miał on dwie osie a na zdjęciu widzimy samochód trzyosiowy (z tyłu dwie osie z bliźniaczymi kołami).
Wszystko wskazuje, że jest to trzyosiowa ciężarówka produkcji czechosłowackiej Praga RV.
Jeżeli tak, to zdjęcie należy datować na lato 1939 r., krotko przed wybuchem II Wojny Światowej. Latem 1939 r. Polska otrzymała kilkaset ciężarówek tego typu od Niemców zdobytych po zajęciu 15 marca 1939 r. Czechosłowacji w ramach rozliczeń- zobowiązań niemieckich umowy polsko-niemieckiej za tranzyt kolejowy do Prus Wschodnich.
W WP nie było przed wojną trzyosiowych ciężarówek prócz w/w. Wprawdzie trwały prace nad polską ciężarówką trzyosiową – Ursus AT ale nie wyszła ona poza stadium prototypu.
W tym temacie musieliby się wypowiedzieć znawcy historii motoryzacji Wojska Polskiego.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie