Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

... i już wkrótce zgłaszali się chętni.
To samo dotyczyło oficerów służby czynnej kawalerii. Następował niejako przełom. Sporo odeszło do tworzącej się kawalerii zmotoryzowanej, a przecież w 1940 roku miały się motoryzować kolejne pulki kawalerii.Do wyboru było więc bardzo reklamowane lotnictwo.

Napisano

Odnośnie odznaki lotniczej.
Były dwie formy tej odznaki.
Na rys. (pierwsza) lata 1917-1919
W uzupełnieniu przepisów z 1917 r. w 1919 r. wydano nowe przepisy dot. m.in. umundurowania dla oddziałów tworzonych od nowa m.in. lotnictwa, MW. Na dotychczasowych granatowych mundurach lotniczych oficerowie nosili na lewym rękawie w/w odznakę - ptaka (orła, sokoła ?)haftowaną srebrną nicią na żółtej podkładce a szer. i podofic. wyszywana białą nicią (lub malowaną farbą olejną) na blaszce także na żółtej podkładce.

Napisano

W 1919 r. rozkaz (nr. 233) Ministra Spraw Wojskowych określił odznakę korpusu osobowego polskich Wojsk Lotniczych.
Odznaki metalowa lub malowana i wyszywana na żółtym podkładzie.
Widoczne różnice w porównaniu do odznaki z okresu 1917-1919.
Wg archiwalnych zdjęć widać, że noszone były oba wzory a oficerowie nosili także metalowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie