bodziu000000 Napisano 8 Grudzień 2017 Napisano 8 Grudzień 2017 http://www.defence24.pl/710268,kolejny-rok-czarterowania-embraerow-przez-mon-trwaja-negocjacjeKolejny rok czarterowania Embraerów przez MON? Trwają negocjacjeJeszcze przez rok samoloty Embraer 175 należące do PLL LOT mogą wozić polskich VIP-ów. Inspektorat Uzbrojenia negocjuje przedłużenie umowy leasingu dwóch samolotów wykorzystywanych dotąd do lotów HEAD. Jest to związane z trwającym nadal procesem dostaw i wdrażania do służby maszyn Boeing 737-800 (BBJ2) oraz szkoleniem załóg Gulfstreamów G550. "W celu zapewnienia ciągłości zabezpieczenia przewozu najważniejszych osób w państwie, konieczne jest udzielenia zamówienia na świadczenie usługi czarteru samolotów ze względu na trwający i nie zakończony jeszcze proces wdrażania do Sił Zbrojnych RP samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie – dwóch samolotów Gulfstream oraz trzech samolotów Boeing B737-800/BBJ2. W 2018 r. Siły Zbrojne RP nie osiągną pełnej gotowości operacyjnej umożliwiającej realizację lotów o statusie HEAD, ze względu na proces doposażenia pozyskanych dwóch samolotów Gulfstream G550 w systemy IFF oraz trwające szkolenie pilotów na pozyskanym samolocie Boeing. Wstępną gotowość operacyjną samoloty osiągną w I połowie 2018 r., natomiast loty o statusie HEAD rozpoczną się w II połowie 2018 r - czytamy w datowanym na 6 grudnia 2017 roku dokumencie dotyczącym trwającej od 1 grudnia procedury negocjacji bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu.Zgodnie z powyższym dokumentem MON chce zabezpieczyć transporty HEAD poprzez czarter dotychczas używanych maszyn przez kolejne 12 miesięcy od wygaśnięcia obecnej umowy. Obecnie obowiązująca umowa kończy się z dniem 31 grudnia 2017 roku. Przewozy HEAD realizowane przez należące do PLL LOT samoloty Embraer 175 były dotąd uzupełniane przez transportowe Airbusy C295M z Bazy Lotniczej w Krakowie. Zapotrzebowanie na Embraery będzie malało wraz z uzyskaniem przez pierwsze załogi Boeinga 737 oraz kolejne załogi G550 uprawnień do realizacji przewozów HEAD.Oba zamówione samoloty Gulfstream G550 oraz pierwszy Boeing 737-800NG zostały dostarczone Polskim Siłom Powietrznym w bieżącym roku, natomiast pozostałe dwa Boeingi w konfiguracji specjalnej BBJ2 trafią do Polski dopiero w 2020 roku."
Spirit of Warsaw Napisano 21 Grudzień 2017 Napisano 21 Grudzień 2017 Tu № 0110 nad f-y Grupy Lotos S.A. (ex. Rafineria Nafty Gdańsk)Reklama czy co? ;)
Woodhaven Napisano 31 Grudzień 2017 Autor Napisano 31 Grudzień 2017 Historia pierwszego Boeinga 737-800 (n.ser.61358) Józef Piłsudski" w Polskich Sił Powietrznych.Samolot został zbudowany pierwotnie dla niskokosztowych chińskich linii lotniczych 9Air i w czasie oblotów (od 13.04.2017) nosił rejestrację B-7998.Następnie (24-25.10) ,już z amerykańską rejestracją N893BA przeleciał do Francji (Saint-Malo) w celu przemalowania i odbioru przez InspektoratUzbrojenia (oblot techniczny 11.11).Przelot do Polski (samolot pilotowali piloci fabryczni Boeinga) ,jeszcze z amerykańską rejestracją odbył się 15 listopada 2017 roku.Samolot otrzymał wojskowy numer taktyczny 0110, schemat malowania ma być zmieniony (ujednolicony z malowaniem Gulfstreama G550) w 2019 roku.
Woodhaven Napisano 11 Czerwiec 2018 Autor Napisano 11 Czerwiec 2018 2 samoloty Gulfstream G550 z 1. Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie służące do przewozu najważniejszych osób w państwie : Generał Kazimierz Pułaski i Książę Józef Poniatowski upamiętniają 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości: zostały ozdobione logotypem programu „Niepodległa”.
bodziu000000 Napisano 3 Sierpień 2018 Napisano 3 Sierpień 2018 http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,23745758,nowe-samoloty-dla-vip-ow-gotowe-do-lotow-duda-poleci-gulfstreamem.html#Z_Czolka3Img
fala Napisano 3 Sierpień 2018 Napisano 3 Sierpień 2018 Już odwołano te newsy, nie ma kto powozić tym rydwanem http://fakty.interia.pl/polska/news-rmf-prezydent-nie-poleci-rzadowym-samolotem,nId,2614780
bodziu000000 Napisano 10 Sierpień 2018 Napisano 10 Sierpień 2018 http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,130517,23771593,wladza-zaprezentuje-co-sobie-kupila-samoloty-dla-vip-ow.html#Z_Czolka3Img
Woodhaven Napisano 12 Wrzesień 2018 Autor Napisano 12 Wrzesień 2018 Drugi rządowy Boeing 737-800 (N784BJ) 10 września opuścił lakiernię. Lotnisko Boeing Field w Seattle.Fot. Woodys Aeroimages
husky1 Napisano 1 Grudzień 2018 Napisano 1 Grudzień 2018 A tymczasem w Niemczech...http://wiadomosci.wp.pl/rzadowa-flota-powietrzna-rfn-oszczedza-na-samolotach-6322629388760705a
Spirit of Warsaw Napisano 5 Grudzień 2018 Napisano 5 Grudzień 2018 http://wiadomosci.wp.pl/samolot-z-andrzejem-duda-i-lechem-walesa-wyladowal-w-bazie-andrews-w-usa-6324195396847233a
fala Napisano 6 Grudzień 2018 Napisano 6 Grudzień 2018 Zastanawia mnie sens tych zakupów... http://www.milmag.pl/news/view?news_id=1673&fbclid=IwAR1elAT2PnHWBxUEpiBlZp1vKM0A47NUezrU_0QTOUaPdbCfD0SgOD1J61g
bodziu000000 Napisano 6 Grudzień 2018 Napisano 6 Grudzień 2018 bo nie ma pilotów do tych zakupionych...?
bodziu000000 Napisano 6 Grudzień 2018 Napisano 6 Grudzień 2018 Samolotów jest parę, a poleciał tylko jednym i to tym małym...
husky1 Napisano 19 Styczeń 2019 Napisano 19 Styczeń 2019 http://www.defence24.pl/polskie-samoloty-boeing-bbj2-po-pierwszym-odbiorze-gotowosc-operacyjna-w-2020-rokuPrzeczytajcie uważnie, to może zrozumiecie dlaczego B737 nie lata z VIP.
fala Napisano 20 Styczeń 2019 Napisano 20 Styczeń 2019 Husky ja rozumiem dlaczego tak się dzieje, nie rozumiem tylko dlaczego wszystko jest robione od doopy strony.
bodziu000000 Napisano 13 Maj 2019 Napisano 13 Maj 2019 https://wiadomosci.onet.pl/kraj/dgp-rzadowym-boeingiem-737-800-ng-moga-juz-latac-prezydent-i-premier/rplg0m3
bodziu000000 Napisano 22 Lipiec 2019 Napisano 22 Lipiec 2019 http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,25015746,raport-nik-czarter-samolotow-dla-vip-ow-ponad-dwukrotnie-drozszy.html#s=BoxOpImg2 "Raport NIK: Przez spóźnienie Macierewicza samoloty dla VIP-ów kosztowały ponad dwa razy więcej Zbyt późno podjęta decyzja przez ówczesnego szefa MON Antoniego Macierewicza była powodem dużych kosztów wyczarterowania samolotów dla VIP-ów - wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli. Usługa ta kosztowała budżet państwa w 2018 r. 2,5 razy więcej niż wynikało to z umowy zawartej na poprzednie lata. Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej zawarł na lata 2014-2020 trzy umowy z PLL LOT na wyczarterowanie samolotów do transportu najważniejszych osób w państwie. Umowę czarteru na lata 2014-2017 podpisano w grudniu 2013 r., umowę czarteru na 2018 r. podpisano pod koniec 2017 r., a umowę czarteru na lata 2019-2020 - w grudniu ubiegłego roku. "Ustalono, że wartość czarteru na 2018 r. wzrosła o ok. 2,5 razy w porównaniu do umowy na lata 2014-2017, w ujęciu rocznym" - czytamy w analizie wykonania budżetu państwa autorstwa NIK. "Dodatkowe koszty obciążające budżet MON" Co było powodem takiej różnicy? Jak tłumaczył Inspektorat Uzbrojenia, ówczesny minister obrony narodowej Antoni Macierewicz podjął decyzję o podpisaniu kolejnej umowy na czarter samolotów w listopadzie 2017 roku. Jak się okazało, stało się to zbyt późno. Spółka PLL LOT zdążyła już zaplanować wykorzystanie dwóch Embraerów w komercyjnych połączeniach na kolejny rok. Gdy MON zasygnalizował chęć wyczarterowania samolotów, LOT musiał wyleasingować dla siebie dwie inne maszyny. "Zdaniem Najwyższej Izby Kontroli, zbyt późne podjęcie decyzji o konieczności zawarcia z PLL LOT S.A. umowy czarteru na 2018 r., skutkowało dodatkowymi kosztami obciążającymi budżet resortu obrony narodowej". Wartość umowy zawartej na lata 2014-2017 wynosiła łącznie ponad 154,2 mln zł brutto, podczas gdy kolejna, zawarta tylko na jeden rok, kosztowała budżet państwa 92,7 mln zł. Umowa na lata 2019-2020 to już koszt w wysokości 170,2 mln zł."
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.