Edmundo Napisano 9 Listopad 2015 Napisano 9 Listopad 2015 I jeszcze jedno związane z przydziałami mobilizacyjnymi poszczególnych pociągów sanitarnych. Jak wcześniej wspomniałem dwa z pięciu składów z wagonami typu Mhx czyli PS Nr 32 i PS Nr 93 przydzielone zostały do SGO Narew". Z czego to wynikało ? Cytuj
sadyk Napisano 9 Listopad 2015 Napisano 9 Listopad 2015 Skład P.S. Nr 53 (MFTarnów) wagony Mhx (w tej kolejności):848 sypialnia załogi849 salonik oficerski850 kuchnia i jadalnia oficerska852 chorzy leżący853 chorzy leżący854 chorzy leżący856 chorzy leżący855 kancelaria komendanta857 chorzy leżący858 chorzy leżący859 chorzy leżący860 chorzy leżący861 chorzy leżący851 kuchnia żołnierska862 łóżka dla ciężko chorych863 elektrownia 1 Cytuj
wa1aw Napisano 9 Listopad 2015 Autor Napisano 9 Listopad 2015 Szanowni Koledzy. Dziękuję Panom bardzo za niezwykły progres w poszerzaniu zakresu wiedzy historycznej przydatnej w naszej dyspucie. Chylę czoła przed tak dociekliwymi badaczami.Jak już wspominałem, w najbliższym czasie na rzecz naszych badań mogę poświęcić jedynie niewielką część czasu będącego w mojej dyspozycji. W ramach tego czasu, w dniu dzisiejszym postanowiłem wystosować do Prezesa SKM w Trójmieście, pana Macieja Lignowskiego pismo w sprawie wagonu XXn938, czyli Mhx838.Treść tego pisma, po usunięciu prywatnych danych adresowych udostępniam Kolegom w załączniku do wglądu. Jak tylko otrzymam odpowiedź, również ją opublikuję. Cytuj
wa1aw Napisano 10 Listopad 2015 Autor Napisano 10 Listopad 2015 Wpis Kolegi Edmundo z dnia 2015-11-09 06:25:41 zawierał istotne pytanie:...dwa z pięciu składów z wagonami typu Mhx czyli PS Nr 32 i PS Nr 93 przydzielone zostały do SGO "Narew. Z czego to wynikało ?".Na stronie http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=5&p=1741862 znalazłem nawiązanie do tego pytania. Ukrywający się za nickiem 33 pp" Kolega, dnia 05 kwi, 2013 12:09 dokonał następującego wpisu:Według planu mobilizacyjnego Służba Zdrowia WP przy udziale PKP miała wystawić 35 pociągów sanitarnych, 14 pociągów dezyfekcyjno kąpielowych oraz 16 odkażalni kolejowych. Między innymi w składzie SGO "Narew miał się znaleźć Pociąg Sanitarny Nr 32 mobilizowany przez Wojskowy Szpital Okręgowy Nr 3 i Pociągi Sanitarne Nr 93 i 94 (WSO Nr 9) oraz Odkażalnie Kolejowe Nr 31 i 32 (WSO Nr 3). Pozostaje pytanie czy wszystkie zostały zmobilizowane i czy dotarły na przewidywany obszar ? Pociągi sanitarne zapewne (czy wszystkie ?) posiadały wagony specjalistyczne jak wagony apteczne, chirurgiczno-operacyjne i pracownie rtg".Swoją drogą, w chwili obecnej nasze forum zawiera najbardziej kompleksowy i miarodajny zasób wiedzy w zakresie tematyki o polskich pociągach szpitalnych i sanitarnych. Gratuluję Kolegom stworzenia cennego źródła informacji.Jednocześnie wyrażam nadzieję, że Koledzy z forum dws.org.pl dołączą do naszego grona i wesprą nas swoją wiedzą.Załącznikiem do postu jest 10 strona z albumu LZ669. Cytuj
Edmundo Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 Kolega sadyk podał skład PS Nr 53 w którym to ostatnim wagonem był wagon Mhx 863- elektrownia. Przyjmując że skład wszystkich pięciu pociągów sanitarnych ypu amerykańskiego" użytkowanych przez WP był identyczny to nieco rozjaśniam Nam to sprawę dwuosiowego wagonu elektrowni w składzie niemieckiego LZ 669 czyli dawnego PS Nr 66. Jak wiadomo PS Nr 66 we wrześniu 1939 r. został zbombardowany" pod Samborem po czym dostał się w ręce niemieckie. A więc z jakiś przyczyn (być może uszkodzenia będące wynikiem tegoż ombardowania" czy też usterka techniczna) ostatni wagon typu Mhx zapewne z numerem 879 będący elektrownią został zastąpiony przez nowych użytkowników dwuosiowym wagonem elektrownią ypu polskiego". Ale podkreślam iż jest to tylko moje domniemanie. Cytuj
Edmundo Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 Przez analogię do składu PS Nr 53 możemy przyjąć iż były wagon Mhx 838 stojący w Gdyni był wagonem dla chorych leżących PS Nr 84. Cytuj
wa1aw Napisano 11 Listopad 2015 Autor Napisano 11 Listopad 2015 Z wypowiedzi Kolegi Edmundo wyłania się niezwykle ciekawa hipoteza o stanie składu LZ669, która nawiązuje do cennej informacji przekazanej przez Kolegę sadyk (wpis 2015-11-09 20:52:27).Aby zweryfikować tę hipotezę, powiększyłem i zestawiłem zdjęcia LZ669 (P.S.66). Na podstawie identyfikacji cech charakterystycznych wagonów Mhx, będących w składzie pociągu, zacząłem ustalać ich ilość oraz kolejność zestawienia, czyli liczbę porządkową w składzie.Jeśli moja analiza jest przeprowadzona prawidłowo, wówczas oznacza to, że w składzie LZ669 było 15 wagonów Mhx oraz 4 wagony towarowe (prawdopodobnie przebudowane wagony typu Kd). Ustaliłem, że łącznie w składzie LZ669 było 19 wagonów.Załącznikiem do tego wpisu jest obraz będący wizualizacją prowadzonej analizy. Proszę Kolegów o wnioski, ponieważ jeśli przyjąć, że ilość wagonów w składzie musi być bezwzględnie zgodna z instrukcją", czyli 16, to skład LZ669 miał ich 15, a więc hipoteza jest prawdziwa! Gratuluję Koledze Edmundo!W pozostałym zakresie trudno mi się wypowiedzieć. Mam za mało danych.Pozdrawiam wszystkich w dniu Narodowego Święta Niepodległości. Cytuj
Edmundo Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 Panowie myślę że poniższe zestawienie uporządkuje nieco naszą wiedzę na temat pociągów sanitarnych WP zmobilizowanych bądź planowanych do zmobilizowania latem 1939 r. Zestawienie sporządziłem na podstawie dostępnej literatury, informacji dostępnych w internecie oraz własnych zapisków według klucza Numer Pociągu, Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych, Dowództwo Okręgu Korpusu, Wojskowy Szpital Okręgowy oraz znana z nazwy stacja na której mobilizowano pociąg plus ewentualne inne znane informacje dotyczące danego pociągu sanitarnego. Proszę o uzupełnianie zestawienia zgodnie z posiadaną przez Panów wiedzą.- PS Nr 14, DOKP Warszawa, DOK I Warszawa, WSO 1 Warszawa, St. Warszawaw dniu 3 września odszedł z Warszawy do Poznania- PS Nr 15, DOKP Warszawa, DOK I Warszawa, WSO 1 Warszawa- PS Nr 21, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełm- PS Nr 22, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełm- PS Nr 23, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełmkomendant ppor. rez. lek Zygmunt Kujawski, zbombardowany na drodze z Lubelszczyzny do Kowla- PS Nr 24, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełmw dniu 3 września miał być w Koluszkach- PS Nr 25, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełm- PS Nr 32, DOKP Wilno, DOK III Grodno, WSO 3 Grodno, st. Łapy„typu amerykańskiego” z wagonami Mhx 800-815, jesienią 1938 r. w składzie SGO „Śląsk” (pociąg sztabowy), zmobilizowany w alarmie dla SGO „Narew”- PS Nr 33, DOKP Wilno, DOK III Grodno, WSO 3 Grodno- PS Nr 34, DOKP Wilno, DOK III Grodno, WSO 3 Grodnokomendant kpt. st. spocz. lek. Michał Rozental- PS Nr 35, DOKP Wilno, DOK III Grodno, WSO 3 Grodno- PS Nr 43, DOKP Warszawa, DOK IV Łódź, WSO 4 Łódź- PS Nr 44, DOKP Warszawa, DOK IV Łódź, WSO 4 Łódź- PS Nr 45, DOKP Warszawa, DOK IV Łódź, WSO 4 ŁódźPS Nr 51, DOKP Kraków, DOK V Kraków, WSO 5 Kraków- PS Nr 52, DOKP Kraków, DOK V Kraków, WSO 5 Kraków- PS Nr 53, DOKP Kraków, DOK V Kraków, WSO 5 Kraków, st. Tarnów„typu amerykańskiego” z wagonami Mhx 848-863, zmobilizowany w alarmie- PS Nr 61, DOKP Lwów, DOK VI Lwów, WSO 6 Lwów- PS Nr 62, DOKP Lwów, DOK VI Lwów, WSO 6 Lwów- PS Nr 63, DOKP Lwów, DOK VI Lwów, WSO 6 Lwów- PS Nr 64, DOKP Lwów, DOK VI Lwów, WSO 6 Lwówewakuował rannych ze Lwowa- PS Nr 65, DOKP Lwów, DOK VI Lwów, WSO 6 Lwów- PS Nr 66, DOKP Lwów, DOK VI Lwów, WSO 6 Lwów, st. Lwów„typu amerykańskiego” z wagonami Mhx 864-879, wyposażony przez Zakon Kawalerów Maltańskich, ewakuował rannych ze Lwowa, unieruchomiony (zbombardowany) w okolicach Sambora, w służbie niemieckiej jako LZ 669 brał udział w kampanii francuskiej w 1940 r.- PS Nr 74, DOKP Warszawa, DOK IV Łódź, WSO 4 Łódź- PS Nr 75, DOKP Warszawa, DOK IV Łódź, WSO 4 Łódź- PS Nr 81, DOKP Warszawa, DOK I Warszawa, WSO 1 Warszawa- PS Nr 82, DOKP Warszawa, DOK I Warszawa, WSO 1 Warszawa- PS Nr 84, DOKP Toruń, DOK VIII Toruń, WSO 8 Toruń, st. Bydgoszcz„typu amerykańskiego” z wagonami Mhx 832-847, zmobilizowany w alarmie- PS Nr 91, DOKP Wilno, DOK IX Brześć, WSO 9 Brześć- PS Nr 93, DOKP Wilno, DOK IX Brześć, WSO 9 Brześć„typu amerykańskiego” z wagonami Mhx 816-831, zmobilizowany w alarmie dla SGO „Narew”- PS Nr 94, DOKP Wilno, DOK IX Brześć, WSO 9 Brześćdla SGO „Narew”, w dniu 3 września rozkazem Naczelnego Szefa Służby Zdrowia płk lek. Ksawerego Maszadro skierowany do Krakowa. Po 17 września internowany w Rumunii.- PS Nr 95, DOKP Wilno, DOK IX Brześć, WSO 9 Brześć- PS Nr 101, DOKP LWÓW, DOK X Przemyśl, WSO 10 Przemyśl- PS Nr 102, DOKP LWÓW, DOK X Przemyśl, WSO 10 Przemyśl- PS Nr 103, DOKP LWÓW, DOK X Przemyśl, WSO 10 Przemyślkomendant por. st. spocz. lek. Andrzej Łukasik 1 Cytuj
Edmundo Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 Małe sprostowanie do powyższego zestawienia w którym jest:- PS Nr 24, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełmw dniu 3 września miał być w Koluszkacha powinno być:- PS Nr 25, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełmw dniu 3 września miał być w Koluszkach Cytuj
sadyk Napisano 11 Listopad 2015 Napisano 11 Listopad 2015 Dla ułatwienia salonki sanitarne Mhx to: 801, 817, 833, 849, 865. W trzech ostatnich mieli w 1935 r. kłopoty z pluskwami i nie mogli ich wytępić w Warszawie.Chciałbym jeszcze dodać, że np. P.S.25 miał w swoim składzie 30 wagonów. Cytuj
Edmundo Napisano 12 Listopad 2015 Napisano 12 Listopad 2015 Kolego sadyk informacje podane przez Ciebie bardzo dużo wnoszą do ustalenia numeracji wagonów w poszczególnych składach pociągów sanitarnych ypu amerykańskiego". Odnośnie PS Nr 25 to zgodnie z instrukcją Służba Zdrowia w pociągach sanitarnych" wydaną przez MSWojsk w 1934 r. był to pociąg ypu polskiego" regulaminowo składający się z 30 wagonów mających łącznie 150 miejsc leżących i około 100 siedzących (str.3-4 niniejszej instrukcji).Jako bonus załączam część dalszą zestawienia pociągów Służby Zdrowia WP zmobilizowanych bądź przewidzianych do mobilizacji latem 1939 r.Pociągi Dezynfekcyjno-Kąpielowe- Nr 11, DOKP Warszawa, DOK I Warszawa, WSO 1, Warszawa- Nr 12, DOKP Warszawa, DOK I Warszawa, WSO 1, Warszawa- Nr 21, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełm- Nr 22, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełm- Nr 31, DOKP Wilno, DOK III Grodno, WSO 3 Grodno- Nr 32, DOKP Wilno, DOK III Grodno, WSO 3 Grodno- Nr 41, DOKP Warszawa, DOK I Warszawa, WSO 4 Łódź- Nr 51, DOKP Kraków, DOK V Kraków, WSO 5 Kraków- Nr 61, DOKP Lwów, DOK VI Lwów, WSO 6 Lwów- Nr 62, DOKP Lwów, DOK VI Lwów, WSO 6 Lwów- Nr 71, DOKP Warszawa, DOK IV Łódź, WSO 4 Łódź- Nr 82, DOKP Warszawa, DOK I Warszawa, WSO 1 Warszawa- Nr 91, DOKP Wilno, DOK IX Brześć, WSO 9 Brześć- Nr 92, DOKP Wilno, DOK IX Brześć, WSO 9 Brześć- Nr 102, DOKP Lwów, DOK X Przemyśl, WSO 10 PrzemyślOdkażalnie Kolejowe- Nr 12, DOKP Warszawa, DOK I Warszawa, WSO 1 Warszawa- Nr 21, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełm- Nr 22, DOKP Radom, DOK II Lublin, WSO 2 Chełm- Nr 31, DOKP Wilno, DOK III Grodno, WSO 3 Grodnodla SGO „Narew”- Nr 32, DOKP Wilno, DOK III Grodno, WSO 3 Grodnodla SGO „Narew”- Nr 41, DOKP Warszawa, DOK IV, WSO 4 Łódź- Nr 51, DOKP Kraków, DOK V, WSO 5 Kraków- Nr 61, DOKP Lwów, DOK VI, WSO 6 Lwów- Nr 62, DOKP Lwów, DOK VI, WSO 6 Lwów- Nr 71, DOKP Warszawa, DOK IV, WSO 4 Łódź- Nr 81, DOKP Warszawa, DOK I, WSO 1 Warszawa- Nr 82, DOKP Warszawa, DOK I, WSO 1 Warszawa- Nr 91, DOKP Wilno, DOK IX Brześć, WSO 9 Brześć- Nr 92, DOKP Wilno, DOK IX Brześć, WSO 9 Brześć- Nr 102, DOKP Lwów, DOK VX Przemyśl, WSO 10 Przemyśl 1 Cytuj
Edmundo Napisano 12 Listopad 2015 Napisano 12 Listopad 2015 Bazując na informacjach podanych przez Kolegę sadyk odnośnie składu PS Nr 53 w tym kolejności zestawienia i numeracji wagonów tegoż pociągu oraz numerów wagonów salonek oficerskich dokonałem wstępnego przydziału i kolejności zestawiania wagonów dalszych czterech pociągów sanitarnych ypu amerykańskiego" a więc PS Nr 32, 66, 84 i 93. Nadmieniam iż jest to tylko wstępne ustalenie aczkolwiek składające się w logiczną całość. Jeśli Koledzy zauważą błędy bardzo proszę o korektę i ewentualne uwagi.Pociąg Sanitarny Nr 32, wagony Mhx 800-815 800- sypialnia załogi801- salonik oficerski802- kuchnia i jadalnia oficerska804- chorzy leżący805- chorzy leżący806- chorzy leżący808- chorzy leżący807- kancelaria komendanta809- chorzy leżący810- chorzy leżący811- chorzy leżący812- chorzy leżący813- chorzy leżący803- kuchnia żołnierska814- ciężko chorzy815- elektrowniaPociąg Sanitarny Nr 53, wagony Mhx 848-863848- sypialnia załogi849- salonik oficerski850- kuchnia i jadalnia oficerska852- chorzy leżący853- chorzy leżący854- chorzy leżący856- chorzy leżący855- kancelaria komendanta857- chorzy leżący858- chorzy leżący859- chorzy leżący860- chorzy leżący861- chorzy leżący851- kuchnia żołnierska862- łóżka dla ciężko chorych863- elektrowniaPociąg Sanitarny Nr 66, wagony Mhx 864-879864- sypialnia załogi865- salonik oficerski866- kuchnia i jadalnia oficerska868- chorzy leżący869- chorzy leżący870- chorzy leżący872- chorzy leżący871- kancelaria komendanta873- chorzy leżący874- chorzy leżący875- chorzy leżący876- chorzy leżący877- chorzy leżący867- kuchnia żołnierska878- ciężko chorzy879- elektrowniaPociąg Sanitarny Nr 84, wagony Mhx 832-847832- sypialnia złogi833- salonik oficerski834- kuchnia i jadalnia oficerska836- chorzy leżący837- chorzy leżący838- chorzy leżący840- chorzy leżący839- kancelaria komendanta841- chorzy leżący842- chorzy leżący843- chorzy leżący844- chorzy leżący845- chorzy leżący835- kuchnia żołnierska856- ciężko chorzy847- elektrowniaPociąg Sanitarny Nr 93, wagony Mhx 816-831816- sypialnia załogi817- salonik oficerski818- kuchnia i jadalnia oficerska820- chorzy leżący821- chorzy leżący822- chorzy leżący824- chorzy leżący823- kancelaria komendanta825- chorzy leżący826- chorzy leżący827- chorzy leżący828- chorzy leżący829- chorzy leżący819- Kuchnia żołnierska830- ciężko chorzy831- elektrowniaReasumując łącznie było (zgodnie z kolejnością wagonów na przykładzie PS Nr 53) 5 wagonów sypialni załogi, 5 wagonów saloników oficerskich, 5 wagonów kuchni i jadalni oficerskich, 45 wagonów dla chorych leżących, 5 wagonów kancelarii komendanta, 5 wagonów dla ciężko chorych, 5 wagonów kuchni żołnierskich, 5 wagonów elektrowni w tym:wagony sypialnie załogi800, 816, 831, 848, 864wagony saloniki oficerskie801, 817, 833, 849, 865wagony kuchnie i jadalnie oficerskie802, 818, 834, 850, 866wagony kuchnie żołnierskie803, 819, 835, 851, 867wagony dla chorych leżących804, 805, 806, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 820, 821, 822, 824, 825, 826, 827, 828, 829, 836, 837, 838, 840, 841, 842, 843, 844, 845, 852, 853, 854, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 868, 869, 870, 872, 873, 874, 875, 876, 877wagony kancelarie komendanta807, 823, 839, 855, 871wagony dla ciężko chorych814, 830, 846, 862, 878, wagony elektrownie815, 831, 847, 863, 879Szanowni Koledzy proszę o analizę, korektę i ewentualne uwagi. 1 Cytuj
Edmundo Napisano 12 Listopad 2015 Napisano 12 Listopad 2015 Jeszcze jedna kwestia godna poruszenia w tymże temacie. Polskie Kolej Państwowe w czasie pokoju dysponowały 56 wagonami sanitarnymi typu H (dwuosiowe) i Hy (trzyosiowe) które wchodziły w skład pociągów ratunkowych stacjonujących na większych stacjach tudzież węzłach kolejowych na terenie całego kraju. I tu jest pytanie czy wagony sanitarne typu H lub Hy będące w dyspozycji poszczególnych DOKP podczas mobilizacji zostały rozdysponowana (przydzielone) do mobilizowanych pociągów sanitarnych WP czy też na czas wojny miały być utrzymane dotychczasowe pociągi ratunkowe PKP (co wydaje się bardziej prawdopodobne) które pozostały na swoich" stacjach czy też może niektóre z pociągów ratunkowych zostały przydzielone do mobilizowanych przez Ministerstwo Komunikacji kompanii ruchowo-kolejowych lub kompanii drogowo-kolejowych ? Cytuj
sadyk Napisano 12 Listopad 2015 Napisano 12 Listopad 2015 A tak na marginesie:P.S.25 składał się z: 1 wagonu BCiy 2 wagonów Ciy 1 wagonu Ci26 wagonów Kd 1 Cytuj
JoncaA Napisano 12 Listopad 2015 Napisano 12 Listopad 2015 Się, Sadyku, zgadza 30 wagonów. A tak to było uporzadkowane jak na rysunku: Cytuj
wa1aw Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 Panowie Edmundo, sadyk i JoncaA są bezkonkurencyjni. Zaczynam wierzyć, że w końcu uda się zgromadzić i opracować kompleksowy zasób wiedzy w zakresie poruszanej tematyki. Jak zwykle jestem na wyjeździe, wobec czego ograniczę się jedynie do zamieszczenia kolejnych stron z albumu. 11 strona z albumu LZ669 (jeszcze na terenach Polski). Cytuj
wa1aw Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 LZ669strona 13 (ostatnia o Polsce). Cytuj
wa1aw Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 LZ669strona 14 (pierwsza strona na ze zdjęciami z zachodu"). Westwall - Ściana Zachodnia, poprawna nazwa Linia Zygfryda, czyli Wał Zachodni (jeszcze inne określenie, linia Hindenburga) – system niemieckich fortecznych umocnień wzdłuż granicy Niemiec z Francją i Luksemburgiem. Linia licząca ok. 600 km obiektów fortyfikacyjnych i umocnień. Linia ta przebiegała mniej więcej równolegle do Linii Maginota. Cytuj
wa1aw Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 LZ669strona 15 - unser Westwall. Cytuj
wa1aw Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 Kolega JoncaA swoim wpisem z dnia 2015-11-12 11:44:06 spowodował, że postanowiłem ponownie zamieścić zdjęcie wagonu z P.S.61. Sadzę, że zdjęcie obrazuje wagon numer 27 lub 28 z opublikowanego przez Kolegę schematu (rysunku). Dodatkowo w następnych postach wkleję zdjęcie będące wskazówką odnośnie pierwowzoru zarówno prezentowanego tym razem wagonu, jak i całego 30-to wagonowego składu sanitarnego WP. Cytuj
wa1aw Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 Być może pierwowzór 30-to wagonowego składu sanitarnego WP.Opis zdjęcia:Lazarettzug Nr. 19,Zug,ww1 photo kuk hospital train,Sachsen. Cytuj
wa1aw Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 Rewers pocztówki prezentującej pierwowzór, czyli LZ19.Pierwowzór - pozostałość na PKP po zaborcach. Cytuj
wa1aw Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 Na zakończenie dodam prośbę o wyjaśnienie przez Kolegów rozbieżności pomiędzy schematem zamieszczonym przez Kolegę JoncaA, a zdjęciem wagonu z P.S.61. Ze schematu wynika, że wagon na zdjęciu powinien mieć numer 27 lub 28 (bo jest bez budki hamulcowej), a na zdjęciu widnieje numer 29. O co chodzi? Na schemacie wagon 29 powinien mieć budkę hamulcową, której na zdjęciu P.S.61 nie ma!Czy naprawdę powinniśmy w naszych rozważaniach bezwzględnie traktować zapisy rożnych instrukcji i schematów? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.