Skocz do zawartości

Luftwaffe.Ciekawostki z aukcji - część 2.


leszek01

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyną szansą szkopów na ujrzenie w realu Vultee YA-19A (V-11) mogła być tylko Nowojorska Wystawa Światowa 1939-1940. Ostatnia z wystaw światowych, gdzie można jeszcze było pokazywać dorobek przemysłu zbrojeniowego. Po II wojnie wystawy światowe stały się już wyłącznie czysto cywilne.

Ciekawe, że Niemcy tak się przestraszyli tego samolotu, że aż pomyśleli, że mogą go gdzieś napotkać w warunkach bojowych. Może myśleli, że V-11 to będzie taki amerykański Stuka? :-)

Na Nowojorskiej Wystawie Światowej Amerykanie powiesili ten samolot w takiej bojowej pozycji, że może niejeden się wystraszył? :-)

Obok zdjęcie Vultee YA-19A na wspomnianej wystawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 438
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

A gdyby gdybać iż w 39 r ... US + UK wysłały by pomoc do Francji .... to co żołnierz LW byłby nie doszkolony.
Patrząc w katalog modeli na których szkolili się żołnierze LW śmiało można stwierdzić iż zdjęcie pochodzi z przed wojny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko racja :-)

Tyle tylko, że od początku było wiadomo, że YA-19A to nieperspektywiczny gruchot bez jakiejkolwiek przyszłości. I doskonale musiał o tym wiedzieć attaché lotniczy III Rzeszy, i szpieg zarazem, w USA Peter Riedel i to nie tylko dlatego, że był niezmiernie silnie zintegrowany z amerykańskim środowiskiem lotniczym. Ten samolot nawet nie ma nazwy typowej dla samolotów wielkoseryjnych i akceptowanych przez USAAC, tylko ma nazwę dla samolotów w trakcie prób państwowych. I taki wybitny specjalista, czego by o nim nie mówić, jak Riedel musiał o takich sprawach wiedzieć.

Dlatego dziwne jest, że mimo wszystko ktoś w LW doszedł do wniosku, że LW może gdzieś się z tym samolotem spotkać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jedburgh_Ops:

w kwestii Vultee V-11/V-12/A-19/jak go tam zwać, chciałbym dodać, że w 1936 ZSRR zakupił 4 egz. V-11GB wraz z licencją, na podstawie której zbudowano małą serię 31 szt. w konfiguracji opancerzonego samolotu szturmowego ozn. BSz-1 (Bronirowannyj Szturmowik).

W praktyce okazało się, że ciężar opancerzenia poważnie pogorszył osiągi samolotu i wojsko zrezygnowało z wprowadzenia tych maszyn do jednostek bojowych. Służyły jednak przez wiele lat do zadań pomocniczych, jako szybkie samoloty pasażersko-transportowe, dyspozycyjne, łącznikowe itd. Niemcy więc mieli szanse spotkać się z nimi po czerwcu 1941 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie 2017-12-17 07:30:25 - ciekawostka, Niemcy ze zdobycznymi bombami P.u.W. Co prawda skonstruowano je w Niemczech w 1916, jednak odrodzona w latach 30. Luftwaffe nigdy ich nie używała: próby przeprowadzone w latach 1927 w Norwegii i w 1931 w ZSRR wykazały że nie nadają się one do nowoczesnych samolotów. Były natomiast na uzbrojeniu Wojska Polskiego do 1939 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie