Skocz do zawartości
  • 0

jaki to rower,który rok ?


szkudlar

Pytanie

witam.chciałbym poprosić o pomoc w rozpoznaniu modelu i rocznika.mam stary rower ,korby na kwadrat ,przykręcana zębatka.nr ramy 213900.piasty na kalamitki .Blokada hamulca -TORPEDO.koła 28'.dziwnie głębokie i duże błotniki.uchwyt na lampę chyba z literką -O- .posiadam lampę karbidową ale chyba nie od niego.Mogłbym dodać więcej zdjęć ale jeszcze nie wiem jak..posiadam kilka innych rowerów czy jest możliwość rozpoznania roczników w jakiś sposób np- po numerach ram ?
dziekuję .pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

czy zwykła czy nie zwykła nie wiem ale inna. chciałbym wiedzieć jaka.no ale jak pan jest znawcą i tak uważa to liczę się z pana zdaniem( może i racja). skasztaniona nie skasztaniona kij wie.ale ciekawa.a o sznurkach obowiązkowych pierwsze słyszę.damki były różne.
pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jeżeli chodzi o rower to widać trafiłeś na perełkę. TORPEDO to jedne z lepszych rowerów, które po wojnie były pożądanym towarem. Sąsiad który za małolata przybył na odzyskane ziemie wspominał jak min. te rowery ludzie poszukiwali, bo były wręcz niezniszczalne, a następnie po propagandowych akcjach pozbywano się ich na rzecz rodzimych konstrukcji, które nie dorastały do pięt niemieckim, które leciały min do huty w akcie czynu rozbudowy polskiego socjalizmu.
Nic tylko go odrestaurować! Gratuluję okazu....no i ten hamulec!

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że kwadrat stosowano od lat 70-tych ubiegłego wieku. Ale może to jakiś protoplasta późniejszych mocowań albo tak mi się wydaje. Ponieważ wszelkie nowinki są (w czasie pokoju) stosowane najpierw w sporcie to proszę porozmawiać z jakimś kolarzem (starszym) i popytać czy np w Huraganach lub Jaguarach stosowano kwadrat. Mój kolego ma oryginalne Colnago (twierdzi że z pierwszej partii sprowadzonej do polski na Wyścig Pokoju coby Ruskim d..pę drużynowo złoić)i tam już stosowano kwadrat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź.no hamulec jest trichy inny.zwłaszcza pręt(dźwignia.zastanawia mnie uchwyt przed nim.chyba na lampe karbidowa(po części jakąś mam).nie ma blaszki na glowce dlatego ciezko zidentyfikowac mi marke i rok.z rowerem znalazlem blaszke ale osobno nie pasuje na nity, z napisem-EGA.Ale mysle ze to nie od niegoszukalrm dlugo w internecie i nic nie znalazlem.
Posiadam droga damke z blaszka torpedo.a.g.frankfurt.3 rzesza.ale rozni sie mocno od tej niewiadomej( wielkoscia.ksztaltem.hamulcem.blotnikami bagarznikiem itd.
Wieczorem dodam zdjecia.bede wdziwczny za rozpoznanie modelu i rocznika.mysle ze jest przedwojenna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust, to jakiś składak.
Podwójna zębatka jednoznacznie sugeruje kolarkę z przednią przerzutką, błotniki i kierownik jak w Popularnym. I te korby... Jak one są zamocowane na tych dydolach"? Widać, że ktoś składał ten rower z czego się dało. Ale za równowartość dwóch piw ja bym go na Twoim miejscu łyknął. Sama zębatka przednia, o ile ktoś jej nie wykończył niepotrzebną obróbką, to być może oryginalny Sachs. Np. ze starego Herkulesa.
Rama (męska - moim zdaniem cenniejsza od damkowej) , widełki i mechanizm hamulca przedniego będą fajną bazą do odbudowy fajnego roweru. Zrób zdjęcia tylnej piasty. Ciekawe jaki jest jej producent. Ze zdjęć nie widać zbyt dobrze, ale opony i obręcze wyglądają na fartuchówki".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.czyli sądzisz że to może być torpedo ? Orientujesz sie jaki rok?
Na co moze wskazywać hamulec? I reszta.zastanawiajace są też błotniki(bardzo nietypowe) zebatka i ichwyt lampy.
Mysle ze zostawie go tak jak jest.szkoda niszczyc zabytek nowym lakierem.mam inne rowery do tego celu.
No a z tym musze sie upewnic. Jaki rok i model.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że na blokadzie hamulca jest logo firmy Torpedo nie oznacza jeszcze, że cały rower jest z tej firmy. Ta firma zasłynęła przede wszystkim z produkcji znakomitych piast tylnego koła i były one montowane w rowerach niezliczonej ilości marek. Rama wygląda mogła być wykonana w przedziale lat 1930-1960, więcej informacji dostarczy osprzęt. Jednym słowem więcej zdjęć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błotniki z amelinum stosowano w rowerach ZZR od lat sześćdziesiątych XX wieku. A z transmisją na pewno jest coś pokundlone - podwójna zębatka w takim rowerze? Owszem, moDo tego - jak jest mocowana korba? Ani to kołek, ani kwadrat, a z frontu wystaje jakiś dynks.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zgadzam się torpedo montowali w różnych markach i różnych rowerach.na piastach są jakieś napisy ale strasznie niewidoczne.dodam kilka zdjęć.może po tym coś ktoś rozpozna.zębatka przykręcana.i korby na kwadrat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie